چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/18 16:04
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 26858

نحوه استخراج اتریوم کلاسیک

اگر تا به حال برایتان سؤال پیش آمده که آیا امکان استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک (ETC) هم مانند ارز اتریوم (ETH) وجود دارد یا خیر، پاسخ مثبت است.

 اتریوم کلاسیک دقیقاً مانند خود اتریوم است زیرا هر دو بلاکچین از مکانیزم اثبات کار (PoW) استفاده می‌کنند. همچنین استخراج اتریوم کلاسیک به دلیل پردازنده‌های گرافیکی و ریگ‌های استخراج یا آسیک ماینرها (ASIC) کار چندان دشواری نیست. ضمنا اگر قصد خرید اتریوم را دارید میتوانید با مراجعه به آدرس https://tabdeal.org/buy-eth این ارز دیجیتال را از یک صرافی امن و معتبر خریداری کنید.

در این مقاله قصد داریم نحوه استخراج اتریوم کلاسیک را بررسی کنیم، اما قبل از آن نیاز است تا کمی بیشتر در مورد این پروژه معروف بدانیم. پس با ما در ادامه همراه باشید.

 

اتریوم کلاسیک چیست؟

اتریوم کلاسیک یک پلتفرم محاسباتی مبتنی بر بلاک چین و دارای قابلیت قرارداد هوشمند است. تا سال 2016 فقط یک اتریوم وجود داشت، اما هک بزرگی که در 17 ژوئن سال 2016 رخ داد، باعث شد اتریوم جدیدی خلق شود و اتریوم قبلی «اتریوم کلاسیک» نام بگیرد. ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم کلاسیک با نماد اختصاری ETC در بازار عرضه معامله می‌شود.

بنابراین، اتریوم کلاسیک یک فورک (انشعاب) از بلاکچین اتریوم است و تقریباً مشابه هم هستند، به همین دلیل ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک همانند اتریوم از الگوریتم EtHash پشتیبانی می‌کند. در نتیجه با هر ماینر و یا تجهیزاتی که می‌توان اتریوم را استخراج کرد، امکان استخراج اتریوم کلاسیک نیز وجود دارد. برای استخراج اتریوم کلاسیک، شما می‌توانید هم از دستگاه‌های ماینر و هم از ریگ‌های استخراج استفاده کنید.

الگوریتم مورد استفاده اتریوم کلاسیک

همانطور که گفتیم، بلاک‌چین اتریوم کلاسیک و اتریوم هر دو از یک الگوریتم موسوم به Ethash استفاده می‌کنند. تفاوت‌ آنها در هش ریت، ظرفیت سود خالص و شانس تولید بلاک است. باید گفت که امکان تولید بلاک‌های اتریوم کلاسیک بسیار آسان‌تر است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین نرم افزار استخراج اتریوم

ملزومات استخراج اتریوم کلاسیک

ایجاد یک کیف پول برای ذخیره اتریوم کلاسیک

برای شروع، به یک کیف پول برای ذخیره ETC نیاز دارید. ما کیف پول Exodus یا Cobo Wallet را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ضمن آنکه می‌توانید توکن‌های ETC خود را در کیف پول سخت‌افزاری نیز نگهداری کنید.

تجهیزات سخت افزاری مناسب برای استخراج اتریوم کلاسیک

در حال حاضر GPU یا کارت گرافیک محبوب‌ترین سخت‌افزار برای استخراج اتریوم کلاسیک است. همچنین باید گفت که استخراج ETC با CPU دیگر مرسوم نیست.

 

اگر یک کامپیوتر گیمینگ و مجهز به کارت گرافیک انویدیا AMD دارید، می‌توانید شروع به استخراج ETC کنید. اگر یک کارت گرافیک انویدیا سری ۱۰۸۰ یا بالاتر یا حداقل یک کارت گرافیک ۴ گیگابایتی و رم ۴ گیگابایتی دارید، در این صورت می‌توانید به راحتی یک ریگ استخراج راه‌اندازی کنید. ضمناً شما می‌توانید تا ۶ کارت گرافیک را به ماینر خود اضافه کنید، اما باید بدانید که این کار باعث داغ شدن سیستم و افزایش هزینه برق می‌شود و برای خنک سازی باید از سیستم‌های خنک‌کننده استفاده کرد.

نرم‌افزارهای مناسب برای استخراج اتریوم کلاسیک

بهترین نرم‌افزارهایی که می‌توانید برای استخراج ETC استفاده کنید عبارت‌اند از Claymore Dual Ethereum miner، GMiner و  NBMiner. این نرم افزار استخراج از استخراج دوگانه (Dual Mining) پشتیبانی می‌کنند. یعنی می‌توانید از هر دو پردازنده گرافیکی NVIDIA و AMD در آنها استفاده کنید.

یکی دیگر از نرم‌افزارهای ماینینگ که می‌توانید از آن استفاده کنید Ethminer است. این نرم افزار نیز به شما امکان می‌دهد از هر دو پردازنده گرافیکی NVIDIA و AMD استفاده کنید. ضمن آنکه از هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس پشتیبانی می‌کند.

همچنین برای ساده تر شدن کار، می‌توانید از نرم افزار MinerGate استفاده کنید. این نرم افزار نیازی به راه اندازی نیاز ندارد تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را دانلود کنید و به نرم افزار اطلاع دهید که می‌خواهید توکن‌های ETC خود را به کدام آدرس ETC ارسال کنید. اگرچه MinerGate کمی ساده است، اما کمترین ROI یا نرخ سود را به همراه دارد.

yuou

 

استخراج ETC با استفاده از استخرهای استخراج

اگر می‌خواهید به یک استخر استخراج (MiningPools) بپیوندید، به یاد داشته باشید که استخرهای استخراج درصد مشخصی از سود شما را دریافت می‌کنند. اما اگر منابع محاسباتی یا قدرت هش خود را با سایر ماینرها ترکیب کنید، سود بیشتری به دست خواهید آورد.

معرفی استخرهای استخراج  ETC

همانطور که می‌دانید برای استخراج ارزهای دیجیتال هم می‌توانید به صورت گروهی (با متصل شدن به یک استخر) و هم می‌توانید به صورت انفرادی (بدون متصل شدن به یک استخر) این کار را انجام دهید.

برای استخراج اتریوم کلاسیک شما می‌توانید از استخرهای استخراج زیر استفاده کنید.

  • استخر NanoPool
  • استخر Ethermine
  • استخر NiceHash

 علاوه بر این سه مورد، می‌توانید از استخرهای Nanomine، Ethermine، یا F2pool نیز استفاده کنید که استخرهای معروفی هستند.

 

استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک با دستگاه ماینر به صرفه‌تر است یا ریگ استخراج؟

اینکه استخراج اتریوم کلاسیک با کدام یک از این تجهیزات به صرفه است به نوع استراتژی و برنامه‌ریزی خودتان بر می‌گردد.

شما می‌توانید با استفاده از حداقل تجهیزات بهترین درآمد را از استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک کسب کنید.

اگر این موضوع را در نظر نگیریم، اصولاً تهیه ریگ ماینینگ (در صورت انتخاب درست قطعات) می‌تواند بیشتر از دستگاه‌های ماینر برایتان سودآور باشد.

gsdf

مزایا و معایب استخراج اتریوم کلاسیک

مزایا

  • پشتیبانی از کارت گرافیک GPU)) برای استخراج می‌کند.
  • پاداش به صورت توکن ETC اهدا می‌شود که می‌توانید آن‌ را به فروش برسانید یا برای سرمایه‌گذاری در آینده نگه دارید.
  • تیم توسعه دهنده اتریوم کلاسیک قصد دارد که پذیرش جهانی این رمزارز را تحقق بخشد.
  • تا زمانی که تمام ETC ها آزاد نشوند، قابل استخراج هستند.
  • پشتیبانی اکثر صرافی‌ها از ETC. بنابراین خرید و فروش آن آسان است.

معایب 

  • رقابت زیادی در این حوزه وجود دارد و این یعنی کسب سود سخت است.
  • در صورت ریزش بازار، ممکن است پول خود را از دست بدهید.
  • احتمال حمله ۵۱ درصد وجود دارد، چراکه هش ریت این شبکه هنوز نسبتاً پایین است. 

 

آیا استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک سودآور است؟

این سؤال ممکن است برای برخی از افرادی که قصد انجام استخراج اتریوم کلاسیک را دارند پیش بیاید. قبل از اینکه به آموزش استخراج اتریوم کلاسیک بخواهیم بپردازیم، به این موضوع خواهیم پرداخت. این را بدانید که استخراج تمامی ارزهای دیجیتال سود دهی دارند اما اینکه چه مقدار سود به شما سود می‌دهد بستگی به استراتژی خودتان دارد. اگر یک استراتژی درست و عاقلانه داشته باشید قطعاً به سوددهی مناسب خواهید رسید.

سخن پایانی

در این مقاله نحوه استخراج اتریوم کلاسیک را به طور کاملا و جامع بررسی کردیم و  به معرفی تجهیزات مورد نیاز و استخرهای استخراج این رمزارز پرداختیم. در آخر باید گفت که استخراج یک صنعت نسبتاً نوپا است و به‌طور کلی صنایع جدید علاوه بر سودهای چشم‌گیری که دارند، پرریسک هم هستند. بنابراین اگرچه استخراج اتریوم کلاسیک می‌تواند یک فعالیت پرسود باشد، اما اگر بدون تحقیقات کافی و بدون در نظر گرفتن شرایط مختلف انجام شود می‌تواند به ضرر شما هم منجر شود. پس باید همیشه قبل از هر کاری تحقیقات خودتان را انجام دهید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد ... 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j5ove