پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/10 20:17
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 20197

سولانا یا اتریوم؟

بسیاری از افرادی که وارد حوزه ارزهای دیجیتال می‌شوند، نمی‌دانند که بر روی کدام رمز ارزها سرمایه‌گذاری کنند. در بین ارزهای دیجیتال، سولانا و اتریوم به واسطه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی که دارند، به نوعی رقیب یک‌دیگر محسوب می‌شوند. در نتیجه، انتخاب بین این دو ارز دیجیتال شاید کمی مشکل باشد. اگر بین خرید سولانا و اتریوم مردد هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

بررسی ارز سولانا

خرید sol

شبکه سولانا یک اکوسیستم غیرمتمرکز، امن، مقیاس‌پذیر و با سرعت بالاست. پروژه سولانا از سال 2017 شروع و پس از طی مراحلی در سال 2020 توسط بنیاد سولانا راه‌اندازی شد. این پروژه که با هدف تبدیل شدن به بستری برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Dapp) ایجاد شد، در حال حاضر یکی از رقبای اصلی اتریوم به حساب می‌آید. این ارز دیجیتال 3 ویژگی اصلی و مهم دارد که عبارت‌اند از:

1.بهبود مقیاس پذیری

سولانا با به کارگیری از الگوریتم اثبات زمان (POH) تا حدودی قادر به حل این مشکل شده و توانسته است به تعداد 50 الی 65 هزار تراکنش در ثانیه دست پیدا کند.

2. زمان بسیار کوتاه انجام تراکنش‌ها

این‌طور بگوییم که اصلا سولانا را به سبب زمان پردازش کوتاهی که دارد، می‌شناسند! پروتکل ترکیبی مورد استفاده شبکه سولانا، زمان اعتبار سنجی معاملات و قراردادهای هوشمند را بسیار کاهش داده است.

3.کارمزد پایین انتقال

شبکه سولانا با وجود این که سرعت بالایی در انجام تراکنش‌های خود دارد، اما کارمزد اندکی دریافت می‌کند.

ارز سولانا بخریم یا نه؟

خرید سولانا

یکی از راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید متوجه شوید که یک ارز دیجیتال مناسب خرید است یا خیر، این است که آن رمز ارز را با رقیب خودش مقایسه کنید و ببینید که آیا نسبت به رقیبش برتری دارد یا خیر. مقایسه سولانا و اتریوم به شرح زیر است:

تراکنش بر ثانیه / TPS

شبکه اتریوم بسیار شلوغ است و بین ۱۰ تا ۱۵ ثانیه طول می‌کشد که یک تراکنش پردازش شود. در مقابل، سرعت در سولانا بسیار بالاست و تنها چهارصد میلی ثانیه برای استخراج یک بلاک لازم است.

هزینه‌های هر تراکنش

سولانا با هزینه متوسط هر تراکنش ۰.۰۰۰۲۵ دلار، نسبت به اتریوم بسیار ارزان‌تر است. این درحالی است که هزینه‌های هر تراکنش در شبکه اتریوم به‌شدت دارای نوسان است، به شکلی که حتی در حد چند سنت نیز پایین آمده و تا حدود صد دلار نیز بالا رفته است.

برنامه نویسی سولانا آسان‌تر است

اتریوم بر روی نرم‌افزاری به نام سالیدتی (Solidity) اجرا می‌شود که به‌طور خاص برای اتریوم ساخته شده است. سولانا بر روی نرم افزاری به نام راست (Rust) اجرا می‌شود که محبوب‌ترین نرم افزار بین توسعه‌دهندگان است و استفاده از آن آسان و راحت‌تر است.

سولانا مشکل ممپول (Mempool) ندارد

ممپول (Mempool) جایی است که تراکنش پردازش شده قبل از پذیرش توسط بلاک چین، در آن‌جا منتظر می‌ماند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای سولانا نسبت به اتریوم این است که سولانا ممپول ندارد. این به آن معناست که در شبکه سولانا تراکنش‌ها تقریبا بلافاصله پذیرفته می‌شوند. اما در شبکه اتریوم، یک تراکنش حدود چهار دقیقه منتظر می‌ماند تا تایید و پذیرفته شود.

سولانا برای محیط زیست بهتر است

فرآیند استخراج بلاک‌های اتریوم الگورتیم اثبات کار (PoW) است که کارایی کامپیوتری زیادی نیاز داشته و منجر به مصرف بالای برق می‌شود. اما سولانا از الگوریتم‌های اثبات سهم (PoS) و اثبات پیشینه (PoH) استفاده می‌کند که نسبت به الگوریتم اثبات کار 99.9 درصد انرژی بیشتری را ذخیره می‌کند. به همین سادگی می‌توان فهمید که سولانا برای محیط زیست خیلی بهتر است.

با توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توان گفت سولانا یک ارز دیجیتال پرپتانسیل و آینده‌دار است که باید در سبد دارایی هر سرمایه‌گذاری باشد. برای خرید سولانا در ایران و با بهترین قیمت می‌توانید همین حالا به صرافی ارز دیجیتال ارزپایا مراجعه کنید و با چند کلیک ساده، این ارز دیجیتال محبوب را خریداری کنید. اما سوالی که این‌جا مطرح می‌شود، این است که صرفا سولانا بخریم و اصلا به سمت خرید اتریوم از صرافی نرویم؟ در ادامه به این سوال پاسخ داده شده است.  

پیش‌بینی بلندمدت اتریوم

اتریوم (ETH) دومین توکن با ارزش از نظر ارزش بازار است. بسیاری از مهم‌ترین اپلیکشن‌های تکنولوژی کریپتو، بر پایه اتریوم ساخته شده‌اند و برای ادامه فعالیت نیز هم‌چنان به بلاک چین اتریوم متکی هستند. علاوه بر این، اتریوم اولین بلاک چینی بود که قراردادهای هوشمند را اجرا کرد و با توجه به علاقه شرکت‌های توسعه‌دهنده و سرمایه‌گذاران به بلاک چین اتریوم، این احتمال وجود دارد که تا چند سال آینده، قیمت اتریوم به 10 هزار دلار هم برسد. هم‌چنین بد نیست بدانید که بلاک چین اتریوم در شرف ایجاد یک‌سری تغییرات عمده است. در حال حاضر پروژه اتریوم 2.0 تأمین اعتبار شده و کار خود را با هدف تغییر الگوریتم اثبات کار (PoW) به الگوریتم اثبات سهام (PoS) آغاز کرده است. با اعمال این تغییرات، مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم به ۱۰۰ هزار تراکنش در ثانیه می‌رسد. پس می‌توان نتیجه گرفت که در حال حاضر شاید سولانا بهتر از اتریوم باشد، اما در بلندمدت این‌گونه نیست و سولانا اتریوم را کنار نخواهد زد. در عوض، هر دو بلاک چین‌، بسیار مفید و موفق به کار خود ادامه خواهند داد. برای خرید اتریوم در ایران می‌توانید همین حالا به صرافی ارز دیجیتال ارزپایا مراجعه کنید و لذت راحتی خرید ارزهای دیجیتال را تجربه کنید!

خرید اتریوم و سولانا از صرافی ارزپایا

یکی از دغدغه‌های اصلی هر کاربر ایرانی که قصد دارد وارد دنیای ارزهای دیجیتال شود، انتخاب یک صرافی معتبر است. استفاده از صرافی‌های خارجی به دلیل شرایط تحریمی ایران، کار عاقلانه‌ای نیست. چون احتمال این که هر لحظه حساب کاربران ایرانی مسدود شود، وجود دارد. پس تکلیف چیست؟

در یک کلام، بهتر است که کاربران ایرانی از صرافی‌های داخلی استفاده کنند، چون در این صورت خطر مسدود شدن حساب آن‌ها وجود ندارد. ما به شما صرافی ارز دیجیتال ارزپایا را پیشنهاد می‌کنیم.

صرافی ارزپایا یک صرافی پیشرو در حوزه ارزهای دیجیتال است. این صرافی با به‌کارگیری از بهترین متخصصان، امنیت فوق‌العاده‌ای را برای کاربران خود فراهم کرده است. هم‌چنین از طریق احراز هویت هوشمند این صرافی می‌توانید در عرض کم‌تر از یک ساعت وارد بازارهای معاملاتی شوید و دیگر مجبور نیستید برای احراز هویت، چندین روز انتظار بکشید!

برای خرید سولانا و اتریوم کافی است که به صفحه ثبت نام این صرافی مراجعه کرده و پس از احراز هویت هوشمند و با چند کلیک ساده، هر مقدار رمز ارزی که می‌خواهید را به آسانی خریداری کنید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد . 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36erez