یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/01/21 15:00
رپرتاژ آگهی/
کد خبر: 19424

4 مزیت ساخت کاردستی برای تقویت ذهن و جسم

​با توجه به مطالعاتی که انجام شده است ساخت کاردستی در تقویت خوش تاثیر بسزایی دارد. این مسئله به علت استفاده مداومی است که ما از مهارت های ذهنی خود در هنگام ساخت کاردستی می کنیم. اگر شما به تست هوش هایی که از کودکان و بزرگسالان گرفته می‌شود دقت کنید، در میابید که بسیاری از تست هوش هایی که به صورت فیزیکی انجام می شوند شبیه ساخت‌ کاردستی به نظر می رسند. با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی 4 تاثیر ویژه ساخت کاردستی بر روی ذهن بپردازیم.

با توجه به مطالعاتی که انجام شده است ساخت کاردستی در تقویت خوش تاثیر بسزایی دارد. این مسئله به علت استفاده مداومی است که ما از مهارت های ذهنی خود در هنگام ساخت کاردستی می کنیم. اگر شما به تست هوش هایی که از کودکان و بزرگسالان گرفته می‌شود دقت کنید، در میابید که بسیاری از تست هوش هایی که به صورت فیزیکی انجام می شوند شبیه ساخت‌ کاردستی به نظر می رسند. با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی 4 تاثیر ویژه ساخت کاردستی بر روی ذهن بپردازیم.

 

1- استفاده از مهارت های تجسمی در کنار مهارت های جسمانی

مهارت های تجسمی با ساخت کاردستی های فراوان می تواند به سادگی تقویت شده و به نقطه قوت یک فرد تبدیل شود. این یک حقیقت غیر قابل انکار است که ساخت کاردستی می‌تواند ذهنیت یک فرد را برای تجسم موارد گوناگون قدرتمند سازد. اما ساخت کاردستی چگونه می تواند باعث پیشرفت فیزیکی شما شود؟ این موضوع نیز یک حقیقت است که ساخت کاردستی از لحاظ فیزیکی نیز به سلامت فرد کمک می کند زیرا در بسیاری از موارد ساخت کاردستی افراد با لوازم سنگین نیز سر و کار دارند.

به عنوان مثال هنگامی که شما یک کاردستی با سیمان و آجر می سازید به طور قطع توانایی فیزیکی شما برای جابجا کردن وسایل سنگین نیز تقویت خواهد شد. این امر در کنار تقویت ذهنیت شما برای ساخت وسایلی که از قبل موجود نبودند بر اساس یک طرح ذهنی یا چاپ شده بر روی کاغذ، کمک می کند تا هماهنگی فوق‌العاده‌ای بین مهارت های جسمی و ذهنی خود برقرار کنید تا بتوانید مسائل گوناگون را با استفاده از توانایی های مختلف خود برطرف سازید.

 

2- ایجاد احساس رضایت پس از ساخت کاردستی

هنگامی که ساخت کاردستی شما به پایان می رسد، به عنوان سازنده آن احساس رضایت خاصی خواهید داشت. به مانند دونده ای که پس از دویدن کیلومتر ها به خط پایان رسیده به خود افتخار خواهید کرد. این احساس رضایت در واقع همان رسیدن به هدف است که با ساخت کاردستی و آن رسیده اید.

13

 

3- افزایش اعتماد به نفس با کشف توانایی های پنهان شخصی

اگر شما تمایل بیشتری به یادگیری یک مهارت جدید در هنگام تعمیر با ابزار دارید (مثلاً شیر آب، پایه صندلی)، نه تنها با عدم استخدام فردی برای انجام این کار منفعت مالی دارد، اعتماد به نفس خود را افزایش می دهید. این باعث می شود که در صورت خراب شدن چیزها کمتر دچار وحشت شوید. این احساس فراتر از کارهای ساده در خانه است و در مورد نحوه مدیریت موقعیت های استرس زا در محل کار نیز صدق می کند.

اینها همچنین به مهارت‌های قابل انتقال و آموزش تبدیل می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را به افراد دیگر منتقل کنید و به فرزندانتان الهام بخشید. دادن استقلال به کودکان برای حل مسئله در سطح عملی یک هدیه عالی و همچنین یک تمرین پیوند خانوادگی قدرتمند است.

 

4- دور کردن ما برای ساعت ها از دنیای دیجیتال

ما زمان قابل توجهی را صرف تلفن، لپتاپ، رایانه می کنیم. تمرکز روی یک کار دستی به این معنی است که برای مدتی از جنون ایمیل ها و رسانه های اجتماعی دور شوید و از کار پیش رو لذت ببرید. نیاز نیست که شما تمام زمان روز را پشت یک صفحه نمایش بگذرانید تا حوصله تان سر نرود. می وانید به جای دیدن عکس های پی در پی در شبکه‌های اجتماعی یک کاردستی فوق‌العاده بسازید و زمان خود نهایت بهره را ببرید.

 

مطلب فوق رپورتاژ اگهی بوده و رصد ورزشی هیچ مسئولیتی در قبال این خبر ندارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45a86o