پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/01/08 20:46
رپرتاژ اگهی
کد خبر: 19375

لیست وسایل کوهنوردی [ لوازم ضروری جهت کوهنوردی حرفه ای و معمولی ]

به گزارش رصدورزشی : برای رفتن به کوهنوردی چه وسایلی مورد نیاز است؟ کوهنوردی حرفه ای چه وسایل و لوازمی احتیاج دارد؟ لیست وسایل کوهنوردی شامل کدام لوازم و تجهیزات می‌شود؟ همه اینها سوالاتی هستند که احتمالا در ذهن شما نقش بسته اند و در پی جواب آن، این مطلب را انتخاب کرده اید.

ما قصد داریم در این مطلب به صورت کامل برای شما لیست وسایل کوهنوردی را شرح دهیم و به همه سوالات شما در این باره تا حد امکان پاسخ دهیم.

کوهنوردی یک ورزش لذتبخش برای همه گروه‌ها است که در آن محدودیتی وجود ندارد و با ساده ترین امکانات می‌توان به کوهنوردی رفت. اما اگر به دنبال کوهنوردی حرفه ای هستید، باید بدانید که این ورزش هم مثل بقیه رشته‌ها در سطح حرفه ای، به یک سری تجهیزاتی نیاز دارد و صد البته اینکه کوهنوردی رشته حساس تری است و نمی‌توان بدون تجهیزات آن را در مقاطع حرفه ای ادامه داد.

پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد لیست وسایل کوهنوردی شما را راهنمایی کنیم و ببینیم چه وسایلی در ابتدا ضروری تر هستند؟

ضروری ترین لیست وسایل کوهنوردی

لطفا بدون این وسایل کوهنوردی، سفر خود را آغاز نکنید. حتی توصیه می‌کنیم در کوهنوردی‌های معمولی هم این لیست را کاملا جدی بگیرید و به همراه خود داشته باشید:

  1. کفش کوهنوردی؛

شاید اولین و ضروری ترین وسیله ی مورد نیاز یک کوهنورد، کفش کوهنوردی باشد. تهیه یک کفش مناسب کوهنوردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که هم پیمودن ادامه مسیر را آسان می‌کند و هم اینکه در سلامت پا و ناحیه کمر شما به شدت تاثیرگذار است.

این وسیله را همانطور که در ابتدای این بند هم به آن اشاره کردیم، حتما تهیه کنید. رفتن به کوهنوردی با کفش‌های معمولی ممکن است عواقبی برای سلامتی شما به همراه داشته باشد و خستگی زیادی از یک سفر حتی کوتاه برای شما بر جای بگذارد.

  1. کوله پشتی کوهنوردی؛

کوله پشتی باید برای حمل وسایل و تجهیزات ضروری در سفر کوهنوردی تهیه شود. قطعا کیفیت کوله حائز اهمیت است، چون ممکن است در صورت عدم کیفیت به ستون فقرات و مهره‌های گردن شما آسیب وارد شود. برای انتخاب یک کوله پشتی کیفیت، جنس پارچه، سبک بودن و طراحی استاندارد را در نظر بگیرید.

کوله پشتی هم جزء وسایل ضروری در کوهنوردی به شمار می‌رود، چرا که باید برای سفر خود حتی کوتاه، تمهیدات لازم را بیندیشید و مواد غذایی و نوشیدنی، ایمنی و دارویی به همراه خود در این کوله داشته باشید.

  1. کیت وسایل ایمنی و دارویی؛

قطعا از اهمیت این مورد خوب آگاه هستید. در یک سفر که احتمال پیش آمد مخاطرات مختلف وجود دارد، باید خود را برای هر اتفاقی آماده نگه دارید. درست است که کوهنوردی اصولی و با رهبری یک فرد با تجربه، کم خطر است، اما همیشه باید از آمادگی‌های لازم برخوردار باشید.

کیت کمک‌های اولیه را حتما همراه خود داشته باشید. انواع مسکن، باند، پماد و بتادین از ابتدایی ترین وسایل کمک‌های اولیه هستند که باید به خاطر داشته باشید.

  1. مواد غذایی و آب کافی؛

شاید نتوان این مورد را جزء وسایل دانست، اما قطعا یکی از مهمترین اعضای لیست وسایل کوهنوردی است. همانطور که گفتیم ممکن است برخی اتفاقات غیرمترقبه برای شما رقم بخورد که داشتن آب و غذای کافی، شرط دوام در این شرایط خواهد بود. سعی کنید بیشتر از حد پیش بینی خودتان آب و غذا بردارید.

لیست وسایل کوهنوردی جهت صعود به قله

در این لیست قطعا کفش و کوله هم قرار می گیرند، اما وسایل حرفه ای تری به اقتضای عنوان بند باید نام برده شوند:

  1. کرامپون

کرامپون را می‌توان یکی از مهم ترین وسایل برای صعودهای زمستانه دانست. کرامپون با شکستن یخ‌ها باعث حفظ تعادل شما در برف و یخ خواهد شد و از روی دادن اتفاقات ناگوار در این صعود سخت برای شما جلوگیری خواهد کرد.

  1. عصای کوهنوردی

باتوم و عصای کوهنوردی یکی از وسایل ضروری برای صعود به شمار می روند، از این جهت که هم می توانند به حفظ تعادل شما کمک کنند و هم از فشار اضافی بر روی کمر و زانوهای شما جلوگیری کنند. مخصوصا در هنگام پایین آمدن از کوه که فشار مضاعفی بر روی زانو و کمر شما است. عصای کوهنوردی به دو صورت تکی و جفت موجود است که بنا به سبک خود می توانید آن را انتخاب نمایید.

  1. کلاه ایمنی و کوهنوردی

کلاه ایمنی را هم به خاطر محافظت از سرما و تابش خورشید نیاز دارید و هم به خاطر جلوگیری از ضربه به سر و گردن، پس در لیست لوازم کوهنوردی خود آن را یادداشت کنید.

  1. عینک کوهنوردی

در سفرهای حرفه ای کوهنوردی اگر دقت کرده باشید، همه حرفه ای‌ها دارای عینک کوهنوردی هستند. عینک چشم که مهمترین عضو بدن یک کوهنورد هست را در برابر ورود گرد و غبار، برف، سرما، اشعه مضر و آفتاب سوختگی مراقبت خواهد کرد.

 

 

لیست وسایل کوهنوردی جهت کمپینگ و شب مانی

برخی از سفرهای کوهنوردی هستند که در یک روز به پایان نمی رسند و شما نیاز دارید که در میانه راه کمپ بر پا کنید. برای این سفرهای چند روزه شما نیازمند وسایل زیر خواهید بود:

  • چادر و زیر انداز؛

برای استراحت قطعا به یک چهارچوب با پوشش کامل احتیاج خواهید داشت. چادر بهترین گزینه خواهد بود. همچنین برای نرم شدن زمین زیر پا، باید از زیر انداز استفاده کنید.

  • کیسه خواب؛

کیسه خواب را هم می‌توان یکی از معروف ترین وسایل کمپینگ دانست که باید در لیست شما جا داشته باشد.

  • چراغ قوه و وسایل روشنایی

چراغ قوه و وسایل روشنایی هم برای روشن نگه داشتن چادر و هم برای دور کردن حیوانات وحشی، بسیار ضروری خواهد بود. پس توصیه می‌کنیم این مورد را هم به لیست خود اضافه کنید.

  • لباس اضافی و پتو؛

برای جلوگیری از سرمای شبانه، بهترین گزینه‌ها می‌تواند استفاده از لباس گرم تر و پتو باشد.

جمع بندی

ما در این مطلب به صورت مختصر و مفید به معرفی لوازم کوهنوردی پرداختیم، همچنین اگر میخواهید به صورت کامل با چک لیست وسایل کوهنوردی آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که مقاله ای با همین نام را در سایت فروشگاه اینترنتی اصغری شاپ از این لینک مطالعه بفرمایید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت ان ندارد . 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/488bna