پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/11/30 06:58
سرانجام مذاکرات وین و رفع تحریم ها
کد خبر: 18985

اخرین اخبار برجام در خصوص رفع تحریم ها

بررسی اخرین وضعیت مذاکرات وین و رفع تحریم ها اعمالی امریکا

امیر عبدالهیان در دیدار با همتای هلندی خود اخرین وضعیت مذاکرات وین را تشریح نمود و بر ضرورت رفع تحریم ها تاکید  همچنین روند مذاکرات را مثبت اعلام کرد. 

 

ضرورت رفع همه تحریم‌های ناهمخوان با برجام و توجه به رعایت خطوط قرمز ایران

 امیرعبداللهیان در این دیدار بر لزوم تلاش دو کشور برای نزدیک تر کردن دیدگاه های تهران و آمستردام و اجرایی شدن توافقات فیمابین برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تاکید کرد. 

دکتر امیرعبداللهیان با تشریح آخرین وضعیت روند مذکرات رفع تحریم های کشورمان در وین و تبادل نظر با همتای هلندی خود در این خصوص، بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت رفع همه تحریم های ناهمخوان با برجام و لزوم توجه به رعایت خطوط قرمز کشورمان در روند مذاکرات تاکید کرد.  

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در مورد وضعیت افغانستان و اولویت کمک های انسانی و رسیدگی به وضعیت آورگان و پناهجویان افغانستانی، بر لزوم عمل جامعه جهانی به وظایف خود در قبال این کشور تاکید کرد.

دکتر امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به وضعیت بغرنج یمن و در حال خارج شدن این وضعیت از کنترل، تاکید کرد این وضعیت به هیچ وجه به نفع کشورهای منطقه نیست و ضروری است همه کشورها با مسئولیت پذیری به وضعیت فاجعه بار انسانی در یمن از طریق پایان جنگ و تجاوز نظامی و پیگیری راهکار سیاسی پایان بخشند. 

 ووپکه هوکسترا وزیر امور خارجه هلند نیز با ابراز خرسندی از دیدار با حسین امیرعبداللهیان، ابراز امیدواری کرد به زودی به تهران سفر نماید و از نزدیک با وزیر امور خارجه کشورمان در مورد توسعه و گسترش روابط دوجانبه و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای تبادل نظر و رایزنی نماید. 

ووپکه هوکسترا  همچنین با ابراز امیدواری برای حصول توافق در زمان کوتاه ترین زمان ممکن برای عبور به یک شرایط جدید، بر آمادگی هلند برای گسترش روابط دوجانبه و ارتقاء همکاری ها با ایران تاکید کرد. منبع ایسنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m89k8