دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/11/30 06:50
بورس
کد خبر: 18984

بورس از مرزهای قبلی عبور نکرد![ جزر و مد بورس در اولین روز هفته

بازار بورس هفته را پرنوسان آغاز کرد و با اینکه شاخص کل تا یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحد هم افزایش یافته بود با روند نزولی که به خود گرفت دوباره به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد بازگشت.

بورس باز هم طبق انتظار عمل نکرد. بازار بورس هفته را پرنوسان آغاز کرد و با اینکه شاخص کل تا یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحد هم افزایش یافته بود با روند نزولی که به خود گرفت دوباره به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد بازگشت و مانند معاملات بورس در آخرین روز هفته قبل، در رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد باقی ماند. شاخص کل بورس یا ۲۷۹ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد ایستاد.  

شاخص کل با معیار هم وزن ۱۹۸ واحد کاهش یافت و رقم ۳۲۵ هزار و ۸۳ واحد را ثبت کرد.

معامله گران این بازار ۳۴۸ هزار معامله به ارزش ۲۸ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال انجام دادند.

بانک ملت، ایران خودرو، بانک تجارت و بانک صادرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن  سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با ۱۱ واحد کاهش در رقم ۱۷ هزار و ۵۱۵ واحد ایستاد در این بازار ۳۷۶ هزار معامله به ارزش ۲۰ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال انجام شد.  

بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر  مثبت و در مقابل تجلی توسعه معادن و فلزات، پویازرکان آقدره، اعتباری ملل، ذغال سنگ  پروده طبس و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر متفی روی فرابورس گذاشتند.

در بازار امروز ۷۸ نماد به ارزش ۱۴۹۵ میلیارد ریال صف خرید و ۸۴ نماد به ارزش ۱۹۵۹ میلیارد ریال صف فروش بودند./ ایسنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l58g7