چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/10/16 05:46
رپرتاژ آگهی//
کد خبر: 18598

سه حقیقت که باید درمورد دوچرخه کودک بدانید اگر بدنبال سلامتی هستید!

دوچرخۀ کودک دوچرخه ایست که گروه سنیِ هدف آن کودکان و نوجوانان هستند. دوچرخه کودک با تایرهایی در سایزهای 12، 14، 16، 18 و 20 ساخته می شوند تا همۀ کودکان با هر سن و قد بتوانند سوارِ یک دوچرخۀ مناسب بشوند و وقت خود را صرف خوش گذرانی و بازیگوشی کنند. در خرید دوچرخۀ کودک چندین ملاک برای پیدا کردن سایز مناسب وجود دارد و برای هر سایز یک گروه سنی و یک بازۀ قدی در نظر می گیرند، اما بخاطر داشه باشید که رشد کودکان متفاوت است و اندازۀ گیریِ قد بهترین راه برای تعیین سایزِ دوچرخۀ کودک است.

دوچرخۀ کودک دوچرخه ایست که گروه سنیِ هدف آن کودکان و نوجوانان هستند. دوچرخه کودک با تایرهایی در سایزهای 12، 14، 16، 18 و 20 ساخته می شوند تا همۀ کودکان با هر سن و قد بتوانند سوارِ یک دوچرخۀ مناسب بشوند و وقت خود را صرف خوش گذرانی و بازیگوشی کنند. در خرید دوچرخۀ کودک چندین ملاک برای پیدا کردن سایز مناسب وجود دارد و برای هر سایز یک گروه سنی و یک بازۀ قدی در نظر می گیرند، اما بخاطر داشه باشید که رشد کودکان متفاوت است و اندازۀ گیریِ قد بهترین راه برای تعیین سایزِ دوچرخۀ کودک است.

جهت ارائۀ یک تصور کلی برای شما قبل از خرید دوچرخۀ کودک بهتر است که یک سری موارد را بازگو کنیم. دوچرخۀ 12 کوچکترین سایز درمیان دوچرخه های کودک است و برای کودکان 2 تا 4 سال و بازۀ قدی از 89 تا 105 سانتی متر ایده آل است. دوچرخۀ 14 برای سنین 3 تا 5 و رِنج قدیِ 95 تا 110، و دوچرخۀ 18 برای کودکان 6 تا 8 سالۀ 115 تا 130 سانتی متری گزینه های مناسبی هستند اما خب به دلیل کمیاب بودن زیاد توصیه نمی شود. سایز 16 دسته ای بسیار پر طرفدار بین کودکانِ 100 تا 115 سانتی متری است که گروه سنیِ 5 تا 7 سال را به آن نسبت می دهند. بعدی دوچرخۀ 20 است که کودکانِ 6 تا 9 سال با قد 112 تا 130 سانتی متر بهترین تجربه را روی آنها خواهند داشت.

چرا کودکان به دوچرخه نیاز دارند؟

نیاز کودکان به یک دوچرخۀ مرغوب از جهات بسیاری حائز اهمیت است بطوریکه پروسۀ تهیۀ یک دوچرخۀ کودک به مراتب سخت تر و زمانبر تر از خرید برای یک بزرگسال است و تحقیق بیشتری می طلبد. یک راه برای توضیحِ این نیاز، سوق دادن او به سمت ورزش و تندرستی از سنین پایین است تا در آینده دوچرخه سواری یا هر ورزش دیگر به یک عادت در برنامۀ روزانۀ او تبدیل شود. بعلاوه باید اعتراف کرد که وضعیت فعالیت جسمانی کودک در عصر تکنولوژی بسیار نگران کننده است و عدم تحرک به یک تهدید بزرگ تبدیل شده است. تهیۀ یک دوچرخه برای کودکان یک راه حل برای رفع این مشکل همه گیر است، یک راه حلِ با نشاط و کارساز که زندگیِ فعال تری را برای آنها به ارمغان می آورد. این فعال بودن باعث می شود خطراتی مانند چاقی، ضعف عضلانی و دیابت کودکان بقدر زیادی جلوگیری می کند. بنابراین کودکان دقیقا به اندازۀ بزرگسالان یا حتی بیشتر به یک دوچرخه نیاز دارند.

دوچرخۀ پسرانه

دوچرخه پسرانه و دوچرخه های دخترانه تفاوت چندان محسوسی با یکدیگر ندارند مگر چند مورد که در طراحی آنها به چشم میخورد. یکی از این نقاط تمایز که بین فریم دوچرخه های پسرانه و دخترانه قابل مشاهده است، خمیدگی لولۀ بالایی دوچرخۀ دخترانه است، لوله ای که در دوچرخه های پسرانه صاف است. این بالاتر قرار گرفتن و صاف بودنِ لولۀ مذکور سبب افزایش تعادل و ثبات دوچرخۀ پسرانه می شود که در یک دوچرخۀ کودک یک امتیاز بحساب می آید. مورد بعدی که البته بیشتر در دوچرخه های بزرگسالان دیده می شودعرضِ میان دو گریپ در فرمانِ دوچرخه های پسرانه است که بیشتر از دوچرخه های دخترانه است زیرا فاصله میان شانه های یک پسر از یک دختر بیشتر است. زین دوچرخه های پسرانه و دخترانه نیز با هم تفاوتهایی دارند که اشاره به آنها خالی از لطف نیست. زین دوچرخه های پسرانه طولانی تر و باریک است درحالیکه در دوچرخه های دخترانه شاهد زین پهن تر و کوتاه تر هستیم. بحث بعدی ظاهر دوچرخه پسرانه است که اکثراً برای برآورده کردن انتظارات آنها، آبی رنگ آمیزی می شوند و برچسب های کارتونیِ اصطلاحاً پسرانه دارند. البته این مرز بندی بین دوچرخه های پسرانه و دخترانه درحال رخت بستن از میان فرهنگ عامه است و والدین بیشتر به ذائقه کودک خود اهیمت می دهند تا باور عموم.

سه حقیقت که باید درمورد دوچرخۀ کودک بدانید اگر به دنبال سلامتی فرزندتان هستید

تا اینجا مسائل متعددی را درمورد دوچرخه های بچگانه را مورد بحث قرار دادیم و یک سری اطلاعات کلی در این باب بدست آوردیم، اگر قصد داریم اثرات مثبت دوچرخه سواری بر سلامتی و صلابت کودک را اثبات کنیم یک سری حقایقی مربوط به دوچرخه سواری وجود دارد که باید آنها را بشناسیم. در اینجا سه حقیقت درمورد دوچرخۀ بچگانه را گلچین کرده ایم که شما را به خرید دوچرخه کودک برای فرزندتان ترغیب می کنند.

نگران نباشید، دوچرخۀ کودکانه با قطعات ضد حساسیت ساخته می شود

ضد حساسیت بودنِ قطعات پلاستیکی مثل لاستیک و گریپ ها، یک اصل بسیار حیاتی در ساخت و مونتاژ یک دوچرخۀ کودک است زیرا کودک در مدت زمانی که سوار دوچرخه است مدام با آنها تماس مستقیم دارد و حساسیت زا بودن پلاستیک موجب تحریک و حتی در دراز مدت باعث افزایش ریسک سرطان پوست خواهد بود. این یعنی تولید کنندگان در زمان تولید دوچرخۀ بچگانه تمام جزئیات درگیر در پروسۀ طراحی و ساخت را ریزبینانه بررسی کرده تا سلامت دوچرخه سوارِ کوچک، تضمین بشود. پس با خرید دوچرخۀ مجهز به قطعات ضد حساسیت، بدون اضطراب از اثرات منفی تماس با گریپ ها و دیگر قسمت های پلاستیکی، فقط به این توجه کنید که یک دوچرخه چه تأثیر شگرفی بر سلامت کودک شما تأثیر دارد.

سواری با دوچرخۀ کودک به اعضای مختلف بدن قدرت می بخشد

دوچرخه سواری یک ورزش مفرح محسوب می شود که دقیقا مثل دوچرخۀ بزرگسالان فواید بسیاری برای کودک دارد. سواری روی دوچرخه، ماهیچه های گوناگونی را درگیر کرده و سبب قدرت بخشیدن به عضلات کودک از همین سنین پایین می شود. همینطور ورزش دوچرخه سواری دستگاه تنفسی را بهبود می بخشد، به اینصورت که هنگام سواری، کودک با هر بار تنفس حجم زیادی از هوا را به داخل ریۀ خود فرو می برد و گنجایش آنها افزایش می یابد. موضوع بعدی ارتقاء، اصلاح و استحکام وضعیت ستون فقرات، استخوانها و مفاصل پاهاست که در نتیجۀ پدال زدن و نشستن به حالت صحیح روی زین به وقوع می پیوندد.

امنیت یک اصل جدایی ناپذیر از دوچرخۀ کودک است

امنیت کودک از اساسی ترین رُکن هایی است که در ساخت دوچرخۀ کودک ذهنِ تولید کنندگان بر آن متمرکز است. قطعات ضد حساسیت بخشی از تمهیدات ویژه ای هستند که تولید کنندگان زمان تولید محصول در نظر می گیرند. استفاده از فلز سبک برای بدنه نیز مطلب مورد تحسین بعدی است که باعث می شود کودکان برای راندن دوچرخه به مشکل برنخورد و بتوانند براحتی از خطرات احتمالی فاصله بگیرند. نصب بغل بندهای محکم و مقاوم از دیگر اقداماتی است که در تولید یک دوچرخۀ بچگانه برای حفظ امنیت او اتخاذ می شود، به این شکل که در تمام زمان سواری از کودک حمایت می کند تا زمین نخورد و علاقه اش به دوچرخه سواری تبدیل به تنفر نشود. دوچرخۀ کودک به همین صورت باید به چراغ و سیستم نوردهی مناسب تجهیز شده باشد.

در کنار این تمهیدات والدین نیز باید نکات مهمی را رعایت کنند، مثلا کودک خود را تشویق به استفاده از کلاه و زانو بند کنند و با پوشاندن لباس های روشن آنها را در دیدرس وسایل نقلیه دیگر قرار دهند.

قیمت دوچرخۀ کودک

قیمت دوچرخه کوهستان حالا با همسان شدنِ تقریبی عرضه با تقاضا و همچنین ورود برندهای متعدد به این عرصه، طیف گسترده ای از بودجه را پاسخگوست. این باعث می شود هر کس با قصد خرید دوچرخۀ کودک از خانه بیرون می رود یا فروشگاه های اینترنتی را چک می کند، صرف نظر از وضعیت اقتصادی توان پرداخت چند مدل دوچرخه را داشته باشد. اما از کلاهبرداری ها بر حزر باشید چرا که خیلی از فروشگاه ها با ارائۀ قیمت های غیر واقعی مقصودی جز سوء استفاده از اعتماد شما را ندارند. فروشگاه آریا چرخ البته، نه تنها محصولاتش را با قیمت های واقعی و معقولانه به خریداران عرضه می کند، بلکه این محصولات را با تخفیفات ویژه و ارسال رایگان به دست مشتری می رساند. شما میتوانید با خیال راحت واقعی ترین و منصفانه ترین قیمت دوچرخۀ کودک را از آریا چرخ، فروشگاه تخصصی دوچرخه و محصولات آن بخواهید.

خرید اینترنتی دوچرخۀ کودک

شاید شما هنوز از آن دسته افرادی هستید که به آنلاین شاپ ها اعتماد ندارند و این عدم اعتماد ممکن است از تجربه های بد قبلی شما نشأت گرفته باشد، اما راه هایی وجود دارد که شما بر ترس خود غلبه کنید و به خرید اینترنتی دوچرخۀ کودک بپردازید. اولین راه سنجیدن اعتبار فروشگاه است که در ارائۀ خدماتی مثل فراهم کردن درگاه های پرداختِ امن، تضمین اصل بودن محصول و امکان عودت در صورت عدم رضایت بخوبی منعکس است. بعدی گردهم آوردن کادرِ متخصص برای پاسخگویی به سوالاتِ مشتریان و راهنمایی آنها هنگام خرید دوچرخۀ کودک است.

لازم به ذکر است تمام این امتیازات که به آنها اشاره شد توسط فروشگاه اینترنتی آریا چرخ به مشتریان تعلق خواهد گرفت تا با یکبار خرید به مشتری دائمی آن تبدیل شوید. با ثبت و نهایی کردن خرید دوچرخۀ کودک در وبسایت آریا چرخ، شما سفارش خود را رایگان درب منزل تحویل خواهید گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qkge