پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/09 09:22
اخبار اقتصادی | ارز دیجیتال | اتریوم
کد خبر: 17062

افت و خیر قیمت اتریوم

قیمت اتریوم از رکوردتاریخی فاصله گرفت.

در این روزها خبرهای مرتبط با بازار رمز ارزها بیشتر به تحولات قیمتی در این بازار و افزایش میزان پذیرش ارتباط دارد. طبق گزارش ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک در  روز نهم ابان سال ۱۴۰۰ ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی به ۶۱ هزار و ۲۰۰ دلار رسید در حالیکه اتریوم از رکورد تاریخی ۴۴۰۰ دلاری خود اندکی کاهش پیدا کرده بود و به مرز ۴۳۰۰ دلار رسید.

نرخ کاهش ارزش این دو رمز ارز نسبت به روز قبل از ان کمتر از یک درصد بوده است. اما در این روز قیمت هر رمز ارز XRP بالغ بر ۲.۴ درصد رشد کرد و به ۱.۱۴ دلار رسید و قیمت هر دوج کوین به محدوده ۲۵ سنت رسید.

در این روزها جدا شدن دو بازار اتریوم و بیت کوین از هم مساله قابل تاملی بود. آمارها نشان داد سرعت رشد بازار اتریوم در هفته اخیر بیش از بازار بیت کوین بوده است. در یک هفته اخیر ارزش اتریوم ۱۱ درصد و ارزش بیت کوین بالغ بر ۳ درصد رشد کرده است این در حالیست که پیش از این سرعت رشد دو بازار تقریبا با هم برابر بود. سی ان ان دلیل این مساله را رسیدن قیمت بیت کوین به سقف قیمتی و افزایش استقبال از اتریوم می داند.

اتریوم بازاری است که به دلیل قیمت پایین تر، قابلیت جذب سرمایه های خرد را دارد و می تواند سرعت بالاتری در رشد ارزش خود را شاهد باشد. این رسانه امریکایی قیمت ۶۰ هزار دلار را به عنوان سد قیمتی بیت کوین معرفی کرده است و بر این باور است که کاهش قیمت از این مرز غیر محتمل است.

 از مهمترین خبرهایی که در این روزها بازارها را تحت تاثیر قرار داد، خبر دزدی بزرگ از کیف پول های بیت کوینی در السالوادور بود. السالوادور کشوری بود که برای اولین بار در جهان تصمیم گرفت تا رمز ارزها را به عنوان پول رسمی و قانونی کشور انتخاب کند. البته این طرح نتوانست به طور کامل اجرایی شود ولی خبر دزدی بزرگ از کیف پول های بیت کوینی در این کشور نشان داد که زیر ساختهای مالی و تکنولوژیکی در این کشور به اندازه ای توسعه یافته نیست که بتواند از اقتصاد دیجیتال حمایت کند.

 در مورد بازار استیبل کوین ها هم گزارشهای مختلفی ارایه شده است. قانون گذاری در بازار استیبل کوین ها در کشورهای صنعتی در جریان است و اخیرا گزارشهایی در مورد ریسک هایی که توسعه بازار استیبل کوین ها در کشورهای در حال توسعه ایجاد می کند ارایه شده است. سی ان بی سی در این مورد نوشت: «کشورهای در حال توسعه ساختار مالی متفاوتی نسبت به کشورهای صنعتی دارند. کشورهای سنعتی زیر ساختهای خود را برای توسعه بازار رمز ارزها فراهم کرده اند ولی کشورهای در حال توسعه زمینه لازم برای پذیرش استیبل کوین ها و رمز ارزها را ندارند و توسعه این بازارها می تواند خطرات زیادی برای ثبات مالی این کشورها ایجاد کند.»

صندوق بین المللی پول هم اخیرا تاکید کرده است توسعه بازار رمز ارزها تهدیدی جدی  برای ثبات مالی کشورها است و نمی توان به سرعت این بازار را پذیرفت. این پروسه طولانی مدت است و نیاز به توسعه زیر ساختهای تکنولوژیکی و اطلاعاتی دارد و نمی توان به سرعت در مسیر پذیرش ان حرکت کرد.

سیاستهای کشورهای مختلف هم در زمینه بازار رمز ارزها نشان می دهد که نگرانی های زیادی در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال چین فعالیت در این بازار را ممنوع کرد و هند فعالیت در این بازار را منوط به پیروی از قوانین خاصی کرد. حال باید دید این بازار اقتصاد دنیا را به کدام سمت و سو هدایت می کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n96gv