جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/23 08:31
انواع کیا
کد خبر: 16973

قیمت انواع کیا در ایران

خودروسازی کیا به عنوان یک زیر مجموعه از هیوندای موتور به حساب می‌آید و دومین خودروساز برتر کره جنوبی است. سیاست گذاری این شرکت به این صورت است که معمولاً ماشین‌های نسبتا اسپرت تر و جوان پسند تر به نسبت هیوندای تولید میکند و در بسیاری از محصولات پلتفرم یکسانی با نمونه ای از برند هیوندای دارد. در بازار ایران هم بعد از هیوندای پرطرفدارترین و محبوب ترین برند وارداتی خودرو است و فروش بسیار بالایی دارد.

کیا موتورز در سال ۱۹۵۲ تاسیس شد و سابقه طولانی تری به نسبت هیوندای دارد اما به دلایل بعضی مشکلات اقتصادی بعد از چند سال به هیوندای فروخته شد و به عنوان زیر مجموعه هیوندای فعالیت دارد. آپشن های سطح بالا و طراحی های مناسب در کنار قیمت پایین مهمترین دلایل محبوبیت در بازارهای جهانی هستند و در بعضی از بازارها از جمله آمریکا کیا از کمپانی مادر یعنی هیوندای هم فروش بیشتری دارد.

 

ماشین های کیا در ایران

همانطور که اشاره کردیم کیا از جمله برندهای بسیار پرطرفدار و محبوب بازار ایران است و بعضی از مدلهای آن در لیست پرفروش ترین خودرو های ایران قرار دارند. از محبوب ترین ماشین های کیا در ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماشین های SUV : محبوب ترین و پرفروش ترین مدل های هیوندای در ایران اسپورتیج و سورنتو هستند که هر دو از جمله ماشین های بسیار با کیفیت بازار هستند. 

ماشین های سواری :  کیا اپتیما و کیا کادنزا محبوب ترین ماشین های سواری این کمپانی در ایران به حساب می‌آیند که در بازارهای جهانی هم فروش فوق‌العاده‌ای کسب کرده اند.

کیا سراتو به عنوان یک خودرو بسیار پرفروش و پرطرفدار در ایران به حساب می آید و این محبوبیت تا جایی ادامه پیدا کرد که سایپا تصمیم گرفت اقدام به مونتاژ این خودرو نماید و فروش بسیار خوبی کسب کند.

ماشین های دیگر کیا در ایران : مدل هایی از جمله پیکانتو، موهاوی، اپیروس، ریو و سول از جمله ماشین های محبوب این برند در بازار ایران هستند که هرچند به اندازه مدل های بالا پرفروش نیستند اما انتخاب های با کیفیتی به حساب می آیند.

 

حدود قیمت ماشین های کیا

یکی از سیاست های کمپانی کیا در بازارهای جهانی تولید خودروهای اقتصادی و نیمه اقتصادی است و از این طریق توانسته مخاطبان زیادی را جلب کند اما در بازار ایران به دلایل مختلفی از جمله قیمت بالای ارز و محدودیت های وارداتی حدود قیمت محصولات این کمپانی بالاست و به هیچ عنوان در دسته خودروهای اقتصادی قرار نمی‌گیرند. در حال حاضر محدوده قیمتی خودروهای کیا در ایران بیش از ۷۰۰ میلیون تومان است  که همگی آنها نمونه های کارکرده هستند و با این حساب پرداخت این مبلغ برای یک خودروی کارکرده اقتصادی به هیچ عنوان مناسب به نظر نمی رسد.

 

ارزانترین ماشین کیا

ارزانترین ماشین کیا در بازار ایران کیا  پیکانتو است اما در بازار جهانی محصولات دیگری مانند ریو و سول نیز در این لیست حضور دارند. کیا پیکانتو در بازار های جهانی یک ماشین فوق اقتصادی به حساب می‌آید اما در ایران نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد که به هیچ عنوان برای چنین خودرویی مناسب به نظر نمی رسد. نمونه های وارداتی کیا ریو هم در بازار ایران قیمتهای نسبتاً کمی دارند اما نمی توان آن را به عنوان ارزان ترین ماشین کیا به حساب آورد. البته ناگفته نماند بعضی از ماشین های کیا مثل ریو و سراتو سایپایی به دلیل مونتاژ شدن در ایران قیمت های اقتصادی تری دارند. 

منبع : قیمت اپتیما اتوخسروانی

 

گرانترین ماشین کیا

در بازارهای جهانی کیا تلوراید به عنوان یک ماشین بسیار بزرگ و جذاب خودنمایی میکند و قیمت قابل توجهی دارد. اما در بازار ایران با غیبت این مدل نمونه های دیگری مانند سورنتو به عنوان گران ترین ماشین کیا خودنمایی می کنند. دلایل مختلفی مانند ممنوعیت های واردات و محدود بودن این خودرو در بازار موجب شده قیمت قابل توجهی به نسبت بازارهای جهانی داشته باشد. سورنتو به عنوان رقیب مستقیم سانتافه به حساب می آید اما در مدل های جدید با طراحی خشن و با ابهت کمی از لحاظ کلاس طراحی با سانتافه فاصله گرفته است اما متاسفانه شاهد حضور مدل جدید در ایران نیستیم.

 

قیمت شاسی بلندهای کیا

 همانطور که اشاره کردیم کیا به عنوان یکی از محبوب ترین برندهای خودرویی در بازار ایران شناخته می شود و جزء پرفروش ترین ماشین های وارداتی است. از جمله شاسی بلند های کیا در بازار ایران می توان به مواردی مثل سورنتو، اسپورتیج، موهاوی و سول اشاره کرد که بعضی از آنها مثل اسپورتیج بسیار پرطرفدار و بعضی دیگر مثل سول کم فروش هستند. قیمت این مدل ها حدود 1 میلیارد برای ارزان ترین و 2 میلیارد برای گران ترین مدل ها می باشد.

منبع از سایت اتوخسروانی قیمت اسپورتیج

 

قیمت کیا در دنیا

قیمت ماشین های کیا در بازار های جهانی شروعی کمتر از ۲۰ هزار دلار دارند که این عدد نشان دهنده قیمت‌های کاملاً اقتصادی این کمپانی در بازارهای جهانی است. ماشین هایی از جمله فورته ،  سید و ریو جزء ارزانترین ماشین های این کمپانی به حساب می آیند و در مقابل مدل هایی مثل تلوراید و استینگر با قیمت‌های بالاتر از ۶۰ هزار دلار به عنوان ماشین های گران این کمپانی شناخته می شوند. 

برای اگاهی از قیمت سورنتو در ایران وارد سایت اتوخسروانی شوید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36ejrj