چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/01/22 04:30
رپورتاژ آگهی/
کد خبر: 15798

افسانه گودزیلای ایرانی

افسانه و داستان های گوناگونی از قدیم الایام از بزرگتر ها شنیده ایم اما به واقعیت تبدیل کردن این افسانه ها بی شک کار هرکسی نیست مگر آنکه خود ان فرد نیز قدرت ماورایی داشته باشد.

افسانه و داستان های گوناگونی از قدیم الایام از بزرگتر ها شنیده ایم اما به واقعیت تبدیل کردن این افسانه ها بی شک کار هرکسی نیست مگر آنکه خود ان فرد نیز قدرت ماورایی داشته باشد.

اینکه در کشوری مانند ایران، که چندین و چند سال است مورد کم لطفی دیگر کشور های دنیا قرار گرفته است بتوان افسانه را تبدیل به واقعیت کرد، جدا از هزینه بسیار بالا ، مسلما به توانایی بالا و هوش سرشار نیز، نیازمند است.

نیسان جی تی – آر یک خودروی سوپر اسپورت است که نسل اول این ماشین ژاپنی در سال 1969 با نام اسکای لاین جی تی ار تولید شده است. ماشینی پرچمدار، که در رقابت با ماشین های هم ردیف خود مانند لامبورگینی، فراری، بوگاتی غوغا میکند و نظیر ندارد و در مسابقات ریس ، درگ ، دریفت حرف های بسیار برای گفتن دارد.

مسلما داشتن چنین ماشینی در ایران با پلاک ملی رویایی بیش نیست!

4

 

نیما یگانه پرست نامی آشنا در میان ماشین بازان ایران است که توانسته ست افسانه را تبدیل به واقعیت کند.

علاقه وی از دوران نوجوانی به برند نیسان ،باعث شد برنامه ریزی های لازم جهت ساخت گودزیلای خود را در ایران انجام دهد.

وی متولد 1360 در تهران می باشد و تحصیلات عالیه خود را در انگلستان در دانشگاه آکسفورد گذراند. پس از یک دهه زندگی در لندن، به ایران بازگشت و همچنان علاقه به نیسان جی تی ار را در سر داشت، اما در ایران ورود گودزیلا ممنوع بود و به ناچار دست به کار شد و نیسان GT-R خود را با پلاک ملی را (بر اساس قوانین کشور عزیزمان) ساخت.

در ابتدا یک نیسان التیما مدل 1992 خریداری کرد و با تیم خود تمامی قطعات آن را از ماشین جدا کردند و تنها اسکلت شاسی و چهار درب از ماشین التیما باقی ماند. البته لازم به ذکر ست که در ایران نیسان جی تی – آر را دو درب ( یا کوپه) شناخته شده تر است اما نیسان جی تی- آر 4 درب هم وجود دارد (نیسان R33 و R32) که در جامعه ایران آگاهی و شناخت کمتری  نسبت به آن دارند.

نیما یگانه پرست نیسان اسکای لاین R32 و R33 و R34 را از انگلستان وارد منطقه آزاد  ایران کرد و تمامی قطعات آن را اوراق، و برای ساخت گودزیلای ایرانی 700 اسب،  از هر قسمت از ماشین های خود، استفاده کرد.    

به طور مثال برای  قسمت جلو از کیت GT-R R33  ، برای قسمت عقب گودزیلا از کیت GT-R R32 و برای موتور، قسمت     سیم کشی، دیفرنسیال و گیربکس از  R34  GT-R استفاده کرد. در واقع 3 ماشین پرچمدار ژاپن در 1 ماشین گودزیلای ایرانی!

 

75

 

رقبای نیما یگانه پرست با گذشت چندین سال هنوز موفق به پیاده سازی این پروژه در ایران نشده اند و گودزیلای ایرانی همچنان در ایران بی رقیب است.

 

اما این پایان راه نیست...!

نابغه ایرانی پس از پایان این پروژه شروع به tuning  و بازسازی ماشین بی رقیب دیگری به نام نیسان Z260 کرد که خود به تنهایی جزء بهترین ماشین های کلاسیک حال حاضر در ایران می باشد.

از خصوصیات مشترک ماشین های بازسازی شده و پروژه های انجام شده توسط نیما یگانه پرست توجه بالا به جزئیات می باشد که همین موضوع باعث منحصر به فرد کردن پروژه های انجام شده توسط ایشان است.

 

15613

 

به عنوان یک ایرانی وجود چنین افرادی در کشور عزیزمان باعث افتخار است و بسیار خرسند هستیم که این افراد با وجود محدودیت ها رویاها را تبدیل به واقعیت میکنند.

مشاهده صفحه ما در اینستاگرام

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27q76g