پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/12/06 04:36
رپورتاژ/
کد خبر: 15569

تفریحات خاص در دوران شیوع کرونا

با ورود کرونا به زندگی مردم، بسیار از افراد با مشکلات مختلفی رو به رو شدند. از این بین افرادی که اهل گردش و ورزش هستند، بیشتر از بقیه آسیب روحی دیدند. طبیعی است که ماندن در خانه برای چنین افرادی حکم شکنجه دارد و اعصاب آن‌ها را بهم می‌ریزد.

با ورود کرونا به زندگی مردم، بسیار از افراد با مشکلات مختلفی رو به رو شدند. از این بین افرادی که اهل گردش و ورزش هستند، بیشتر از بقیه آسیب روحی دیدند. طبیعی است که ماندن در خانه برای چنین افرادی حکم شکنجه دارد و اعصاب آن‌ها را بهم می‌ریزد. اما همیشه راه حل‌هایی وجود دارد که می‌توان چنین کارهایی را حتی در شرایط شیوع این ویروس منحوس ادامه داد. برای مثال می‌توانید تجهیزات ورزشی مورد نیاز را خریداری کنید و در خانه یا فضای باز مورد استفاده قرار دهید. یک سفر کمپینگ با تجهیزات کامل دور از کرونا هم می‌تواند خاطرات خوشی را برای شما فراهم کند.

 

نگذارید که کرونا ورزش را از شما دور کند

زمانی که کرونا در کل دنیا کارهای شرورانه خود را شروع کرد، انجام کارهای مفیدی مثل ورزش کردن در باشگاه‌ها سخت شد. اما راه حل تضمین شده‌ای وجود دارد که به شما برای ورزش کردن در دوران کرونا کمک می‌کنند. برای مثال با خرید چند وسیله ورزشی ساده می‌توانید حتی در خانه هم ورزش کنید یا در فضای باز به ورزش مورد علاقه خود بپردازید. البته خرید کالاهای ورزشی باید طبق اصول انجام شود و نکات مهمی را حین خرید رعایت کرد.  

 

نیاز به بررسی تمام تجهیزات ورزشی

وقتی برای خرید تجهیزات ورزشی به بازار می‌روید، تصور کنید که قصد خرید مواد غذایی ضروری خانه را دارید. بهتر است ک قبل از شروع خرید لیست کاملی از تجهیزان ورشی خود تهیه کنید تا در هنگام ورزش هیچ مشکلی نداشته باشید. کامل کردن این لیست به ورزش انتخابی شما بستگی دارد. برای مثال خرید یک کفش کوهنوردی برای پیاده‌روی روزانه شما کار چندان هوشمندانه‌ای نیست. همچنین توجه داشته باشید که خرید لیست شما چقدر پول نیاز دارد تا در هنگام پرداخت با ارور عدم موجودی کافی مواجه نشوید.

 

یک پکیج کامل را برای خرید خود در نظر بگیرید

اگر قصد خرید تجهیزات سفر به صورت جداگانه را دارید، بهتر است لوازم ورزشی خود را به صورت دسته‌ای انجام دهید. برای مثال بسیاری از افراد ورزش‌های هوازی و بدنسازی را به صورت همزمان انجام می‌دهند. با خرید ناقص تجهیزات لازم برای هر یک از این ورزش‌ها، قطعا نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت. به همین دلیل باید تمامی لوازم مربوط به ورزش هوازی را به صورت همزمان خریداری کنید تا دیگر کمبودی در هنگام ورزش نداشته باشید. حالا دفعه دیگری که برای خرید تجهیزات ورزشی به بازار می‌روید، لیست کاملی از لوازم یک ورزش خاص خواهید داشت.

 

مداح+تهران

 

در خرید لوازم توانایی خود را فراموش نکنید

فرض کنید که قصد خرید یک دمبل ساده را دارید و قرار است ورزش‌های سبکی با آن انجام دهید. کافیست که دمبل انتخابی شما وزن بیشتری نسبت به توانتان داشته باشد تا حتی یک بار هم نتوانید آن را از روی زمین بلند کنید. اینجاست که ورزش نه تنها باعث سلامتی شما نمی‌شود و حتی باید یک وقت ویزیت از پزشک ارتوپدی هم بگیرید.

توجه به محیط در انتخاب تجهیزات ورزشی

اگر قرار است که ورزش خود را در منزل انجام دهید، بهتر است لوازم ورزشی سبکی را انتخاب کنید. همچنین با انتخاب تجهیزات ورزشی مناسب می‌توانید از لوازم ورزشی خود در فضاهای خارجی مثل پارک‌ها نیز لذت ببرید.

زمانی که ورزش و سفر دست در دست هم می‌دهند

بدون شک کوهنوردی یکی از ورزش‌های جذاب است که استقامت بدن را به شدت افزایش می‌دهد. حالا تصور کنید که این ورزش بی‌نظیر با یک سفر خاطره انگیز ادغام کنید. کمپ زدن در دل کوه‌ها و استفاده از سکوت شب قطعا روح شما را جلا می‌دهد. البته انجام چنین کاری باید تجهیزات کافی انجام شود. خرید تجهیزات کوهنوردی و کمپینگ هم باید طبق اصول خاصی انجام دهید تا در حین سفر با مشکل خاصی مواجه نشوید.

توجه به فصل برای خرید تجهیزات

به طور کلی تجهیزات کوهنوردی به دو دسته زمستانی و تابستانی تقسیم‌بندی می‌شوند. بدیهی است که استفاده از تجهیزات تابستانی در شب‌های سرد زمستان مشکلات مختلفی برای شما ایجاد می‌کند. به همین دلیل در هنگام خرید تجهیزات باید به فکر فصل سفر خود باشید. برای اینکه هزینه خرید تجهیزات شما کاهش چشمگیری پیدا کند، لوازمی را انتخاب کنید در هر دو فصل سرد و گرم سال قابل استفاده باشند.

 

13518467_570

 

اولویت دادن به لوازم ضروری

در هنگام خرید تجهیزات سفر، توجه به لوازم غیر ضروری کار بسیار غیر منطقی‌ و نادرستی است. انجام این کار بخش عمده‌ای از هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد و ممکن است به قیمت خراب شدن سفر شما تمام شود. به همین  دلیل در ابتدا باید خرید لوازم ضروری کوهنوردی و کمپینگ را انجام دهید و از عملکرد عالی خود در انتخاب تجهیزات راضی باشید. در این بخش از مطلب قصد داریم تا چند وسیله ضروری برای سفرهای کمپینگ را معرفی کنیم تا در عملکرد هوشمندانه‌تری در انتخاب خود داشته باشید.

چادر و کیسه خواب

یک پناهگاه که قرار است شب را در آن سپری کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. چادر و کیسه‌های خواب به شما کمک می‌کند تا شب آرومی را در کوه یا جنگل سپری کنید. به همین دلیل بهتر است خرید این دو وسیله فوق ضروری را در اولویت خود قرار دهید. ابعاد چادر و کیسه خواب کاملا به نیازها و ابعاد بدن شما بستگی دارد. توصیه می‌شود که در هنگام خرید این وسایل، قد خود و ظرفیت نفرات را اندکی بیشتر از حد معمول در نظر بگیرید.

انتخاب درست کوله بار سفر

یک کوله پشتی جادار، کمک بزرگی برای کوهنوردان و عاشقان سفرهای کمپینگ است. بهتر است که در انتخاب کوله پشتی دقت کافی داشته باشید تا با مشکلات مختلفی مثل کمبود جا مواجه نشوید. همچنین از قرار دادن وسایل غیر ضروری در کوله پشتی خود جدا خودداری کنید که به جز سخت کردن مسیر هیچ فایده دیگری برای شما ندارد. در این بخش چند وسیله ضروری را معرفی می‌کنیم که عبارتند از:

  • ظروف مورد نیاز برای غذا که نشکن و سبک باشند و همچنین بتوان آن‌ها را روی آتش قرار داد
  • چاقوی مسافرتی، چراغ قوه و فندک
  • آذوقه غذایی کافی
  • فلاسک یا قمقمه آب
  • اجاق همراه
  • کیف کمک‌های اولیه کوچک، داروهای ضروری و مواد ضد عفونی کننده

 

X26898224

 

تجهیزات سفرتان را ببینید و ببرید

خرید تجهیزات سفرهای کمپینگ یا ورزشی به بررسی نکات مختلفی دیگری نیاز دارید. سایت ببین ببر آماده است تا شما را برای خرید اصولی تجهیزات سفر راهنمایی کند. با انجام این کا یک سفر لذت بخش پیش‌رو دارید که در آن تمامی لوازم ضروری برای تجربه‌های جدید و لذت بخش وجود دارد.

 

 

پایان رپرتاژ / 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xqe7w