پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/19 14:46
کد خبر: 14537

زمان واریز یارانه 100 هزارتومانی اعلام شد

به گفته روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اطلاعات متقاضیان دریافت کمک بلاعوض ۱۰۰ هزار تومانی در حال پالایش است و طبق زمان مقرر در این هفته پیامکی با سرشماره V.REFAH به مشمولان ارسال می‌شود.

کمک بلاعوض ۱۰۰ هزار تومانی در کنار مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا از سیاست‌های حمایتی دولت در دور جدید محدودیت‌های کرونایی است.

 

۴.۶ میلیون نفر پنجشنبه گذشته این وام را دریافت کردند و به گفته سخنگوی وزارت کار ۱.۶ میلیون نفر دیگر نیز در انتظار واریز هستند.

 

 

اما هنوز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی واریز نشده است. حامد شمس، رئیس روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص گفت: ما در حال پالایش نهایی اطلاعات مشمولان کمک بلاعوض ۱۰۰ هزار تومانی هستیم و در موعد مقرر لیست این افراد برای واریز مشخص می‌شود.

 

به گفته او لیست مشمولان این یارانه به سازمان برنامه و بودجه ارسال و پس از تایید برای واریز به بانک مرکزی فرستاده می‌شود.

 

مشمولان این کمک بلاعوض ۱۱ میلیون خانوار شامل ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند که طبق اعلام قبلی وزارت کار هر فردی که وام یک میلیون تومانی را دریافت کند یارانه کرونا را نیز دریافت می‌کند.

 

در مجموع ۶.۲ میلیون نفر مشمول پرداخت وام کرونا شناسایی شده‌اند که طبق گفته شمس قاعدتا این افراد یارانه را نیز دریافت می‌کنند که وزارت کار اطلاعات این افراد را دارد.

 

طبق دستورالعمل اجرایی سیاست‌های حمایتی کرونا، وزارت کار تا روز ۱۹ آذر ماه اطلاعات مشمولان را پالایش می‌کند و در روز‌های ۲۰ تا ۲۷ آذر ماه با سرشماره V.REFAH به مشمولان پیامک مبنی تایید درخواست ارسال می‌کند؛ بنابراین ارسال پیامک‌ها از روز پنجشنبه هفته جاری آغاز می‌شود.

 

منبع: تجارت نیوز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m885b