پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/22 11:01
کد خبر: 13911

پیش‌بینی مهم بورس در هفته آینده + جزئیات

هرچند شاخص بورس در هفته اخیر هم نزولی عمل کرد و این بار بیش از پنج درصد نزولی شد اما برای هفته بعد همچنان بارقه‌های امیدی برای برگشت شاخص بورس قابل مشاهده است.
هرچند شاخص بورس در هفته اخیر هم نزولی عمل کرد و این بار بیش از پنج درصد نزولی شد اما برای هفته بعد همچنان بارقه‌های امیدی برای برگشت شاخص بورس قابل مشاهده است.
 

آخرین اخباری که احتمالا در روند بازار سهام هفته آینده موثر باشند عبارتند از:

ـ رئیس‌جمهوری گفت: علامت‌ها و نشانه‌ها در دنیای امروز از امریکا گرفته تا اروپا نشان‌دهنده این است که دنیا فهمیده که فشار حداکثری جواب نمی‌دهد و دوران پایان خودش را طی می‌کند و مردم ما در سایه استقامت و ایستادگی‌شان کام خود را شیرین خواهند کرد.

ـ دو کالای لاستیک و شکر از دایره قیمت‌گذاری دستوری خارج شدند. با نامه اخیر ستاد تنظیم بازار، نرخ‌گذاری دو کالای مذکور به‌طور رسمی به تولیدکنندگان واگذار شد. موضوعی که به معنی شکست سیاست قیمت‌گذاری دستوری است و خبر از تغییر رویه سیاست‌گذار در حوزه تنظیم‌گری قیمت‌ها می‌دهد.

ـ رئیس کل بانک مرکزی افزایش نرخ سود بانکی را تکذیب کرد.

ـ سازمان بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای از تغییر زمان پیش‌گشایش معاملات بورسی از شنبه خبر داد.

ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کره جنوبی پس از مطرح شدن توافق ۲۵ ساله ایران و چین به تهران پیام داد و برای آزادی‌سازی پول‌های ایران اعلام آمادگی کرد.

ـ فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت، از تکذیب افزایش نرخ سود بانکی خبر داد و اعلام کرد، سازمان بورس توانایی عرضه اولیه ۱۰۰ شرکت را تا پایان سال دارد.

در همین حال درباره بورس هفته آینده مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفته است: شرایط موجود در کشور باعث شد وزیر اقتصاد و بقیه مدیران به این نتیجه برسند که باید جلوی حقوقی‌ها را بگیرند و درست وقتی این تصمیم اجرایی شد، بازار برگشت را آغاز کرد. شک نکنید که بازار مثبت خواهد بود چون شرایط اصلاح شده است.

ایمان رئیسی، دیگر کارشناس بازار سرمایه نیز به تجارت‌نیوز گفته است: هفته بعدی هفته خوبی برای بازار سرمایه است و با توجه به اینکه نرخ دلار نیز کاهش چندانی نداشت روند بازار سهام بهبود پیدا می‌کند، زیرا سهم‌های بازار سهام با دلار زیر ۲۰ هزار تومان معامله می‌کنند.

 
 
منبع: تجارت نیوز
 

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ke6qv