پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/10 08:35
رپرتاژ آگهی:
کد خبر: 13556

ریزش شدید قیمت به روز خودرو

روند روز افزون قیمت به روز خودرو در یکسال گذشته به یک مساله روزمره مردم ایران تبدیل شده است. مساله ای که مردم به جای جدی گرفتن، آن را به شوخی و خنده گرفته و به حال سرگردان خود رهایش کرده اند. به هر حال در آبان امسال بازار خودرو بدلیل شروع مناظرات انتخاباتی ایالات متحده آمریکا دچار ریزش شد و قیمت به روز خودرو اصطلاحا ریخت. اما سوال اینجاست آیا این ریزش قیمت ها موقتی است یا نوید یک ریزش بزرگ را میدهد؟

روند روز افزون قیمت به روز خودرو در یکسال گذشته به یک مساله روزمره مردم ایران تبدیل شده است. مساله ای که مردم به جای جدی گرفتن، آن را به شوخی و خنده گرفته و به حال سرگردان خود رهایش کرده اند. به هر حال در آبان امسال بازار خودرو بدلیل شروع مناظرات انتخاباتی ایالات متحده آمریکا دچار ریزش شد و قیمت به روز خودرو اصطلاحا ریخت. اما  سوال اینجاست آیا این ریزش قیمت ها موقتی است یا نوید یک ریزش بزرگ را میدهد؟

 

 

ccc

 

 

کاهش قیمت به روز خودرو در هفته اخیر چگونه بوده است؟

در حالی که قیمت به روز خودرو در شهریور ماه 99 افزایش بی سابقه ای را به خود دید، اما شروع آبان امسال برای خریداران خودرو اندکی خوش یمن بود به این علت که قیمت به روز خودرو داخلی افتی حدود 10 تا 30 میلیون تومانی داشت. البته افت قیمت ارز و طلا در شروع آبان امسال تاثیر زیادی بر قیمت خودرو گذاشته و موجب سقوط نمودارهای قیمت خودرو شد و قیمت به روز خودرو رو به دامنه حرکت کرد. البته به این شیب نزولی نمیتوان خیلی امیدوار بود ولی میتوان آن را نویدی بر پراید زیر 100 میلیونی دانست.

در مهر امسال که گذشت، قیمت به روز خودرو پراید مرز 120 میلیون تومان را هم رد کرد و با ثبت رکورد 133 میلیونی خود را در جمع خودروهای لاکچری ظاهر کرد. سمند که با ثبت رکورد 232 میلیونی خود باعث تعجب سمندسواران نیز شده بود. همچنین پژو 206 تیپ 2 از مرز 200 میلیون و تیپ 5 وارد کانال 300 میلیون تومانی شد. اما این فوران قیمت ها خیلی ماندگار نبود و با شروع آبان فروکش کرد. در هفته گذشته پراید با افت 23 میلیونی به 110 میلیون تومان رسید و سمند نیز 17 میلیون افت داشت. پزو 206 تیپ 2 و تیپ 5 به ترتیب 25 و 27 میلیون تومان کاهش قیمت داشتند.

این میزان افت قیمت به روز خودرو در بازاری که در یکسال اخیر بیشترین سوددهی را به سرمایه داران داشته، بی سابقه بود. اما این کاهش قیمت ها آنچنان برای همه چشمگیر نبوده، چرا که هنوز هستند افرادی که قدرت خرید همین خودروها را نیز نداشته و در حسرت سوار شدن بر آنها روزهای خود را میگذرانند. حتی خریدارانی که قدرت خرید دارند نیز در انتظار کاهش بیشتر قیمت ها هستند و هیچ اقدامی جز رصد بازار نمیکنند.

نکته قابل توجه دیگر اینجاست که در بازار کنونی خودرو همه از یک اختلاف قیمت بزرگ بین دو مرجع قیمت به روز خودرو صحبت میکنند، و آن هم اختلاف بین قیمت کارخانه و قیمت بازار آزاد است. اختلاف قیمتی که به حدی زیاد است بسیاری از خریداران خودروهای داخلی، شرکت در قرعه کشی های ایرانخودرو و سایپا را به خرید خودرو از بازار آزاد ترجیح میدهند. قرعه کشی هایی که تعداد افرادی که ثبت نام میکنند چند هزار برابر تعداد خودرو ها هستند. خودرو هایی با موعد تحویل در سال 1400! این اختلاف قیمت ناشی از سیاست نرخ دستوری قیمت خودرو از سوی دولت است. سیاست اشتباهی که نظارت بر قیمت به روز خودرو را فقط محدود به کارخانه کرده و هیچ ترمزی برای رشد قیمت به روز خودرو در بازار آزاد ندارد.

شرکت‌های خودروساز داخلی تلاش زیادی برای حذف نرخ‌گذاری دستوری خودرو کرده‌اند، اما در شرایطی که اختلاف قیمت به روز خودرو در بازار آزاد و کارخانه بسیار زیاد است، حذف این مصوبه نه تنها به نفع خودروسازان و خریداران نیست، بلکه با افزایش شدید قیمت‌های کارخانه باعث کاهش بیشتر خریداران شده و خودروهای بیشتری را برای خاک خوردن روانه پارکینگ‌های وسیع ایران خودرو و سایپا می‌کند. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی که خودروها کاهش قیمت را تجربه می‌کنند، حذف این مصوبه می‌تواند به سود خریداران و خودروسازان باشد. چرا که همین کاهش قیمت به باریک‌تر شدن مرز قیمت به روز خودرو در بازار و کارخانه کمک زیادی کرده است.

 

ابزار تعیین قیمت به روز خودرو همراه مکانیک، ابزاری مطمئن برای خریداران و فروشندگان خودرو

آشفته بازار فعلی خودرو باعث شده که در زمان خرید خودرو، وقت واقعا حکم طلا را پیدا کند. بازار کنونی خودرو مثل قبل نیست که برای اطلاع از قیمت به روز خودرو چند روزی وقت بگذارید و مطمئن باشید قیمتی که روز قبل در یادداشت‌های خود ثبت کرده‌اید همان قیمت امروز است. بنابراین برای اطلاع از قیمت به روز خودرو به مرجعی مطمئن نیاز دارید که بدون اتلاف وقت شما را از به ‌روزترین قیمت‌ها مطلع سازد. همراه مکانیک همان مرجعی است که به دنبالش هستید.

همراه مکانیک از چند تیم متخصص و جوان ایرانی تشکیل شده که برای کارشناسی و قیمت‌گذاری خودرو تجربه و سابقه کافی را دارند. ابزار تعیین قیمت به روز خودرو همراه مکانیک ابزار جالبی است که با استفاده از آن می‌توانید بلافاصله و به صورت کاملا رایگان قیمت ماشین موردنظر خود را متوجه شده و از حداکثر و حداقل قیمت مدل موردنظر خود آگاه شوید.

برای استفاده از این ابزار مفید و دقیق کافیست عبارت «ابزار قیمت به روز خودرو همراه مکانیک» را در گوگل سرچ کرده و بر روی اولین لینک که نمایش داده شده کلیک کنید. همین کلیک شما را به دنیای خودروهای کارشناسی شده فروشی وارد می‌کند که با تعیین مشخصات می‌توانید از قیمت آن‌ها مطلع شوید. در کادرهای بالایی صفحه باید شرکت سازنده، مدل خودرو، سال ساخت و تیپ خودرو را مشخص کنید. با مشخص کردن این گزینه‌ها همراه مکانیک اولین گزینه را روی میز می‌گذارد و ضمن مشخص کردن قیمت دقیق شما را از حدود قیمتی نیز آگاه می‌سازد.

 

vvvvvvvvvvv

 

 

در ادامه می‌توانید برای دقت بیشتر گزینه‌ها را محدودتر کنید. همچنان شما می‌توانید رنگ و مدل خودروی موردنظر را انتخاب کرده و از قیمت آن مطلع شوید. علاوه بر آن می‌توانید دیگر مشخصات خودرو نظیر میزان رنگ‌شدگی یا تعداد قطعات تعویضی را که برای شما قابل قبول است تعیین کنید تا تغییرات قیمت بر اساس این گزینه‌ها را نیز مشاهده کنید. البته که ابزارقیمت به روز خودرو همراه مکانیک تنها مخصوص خریداران خودرو نیست. حتی فروشندگانی که قصد دارند خودروی خود را با بهترین قیمت ممکن بفروشند نیز می‌توانند با استفاده از این ابزار و وارد کردن مشخصات دقیق خودروی خود از قیمت واقعی آن مطلع شده و قیمت‌گذاری خودرو را به طور منصفانه بدون این که خودشان متضرر شوند انجام دهند.

 

منبع: سایت پارسی‌نیوز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3erv64