پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/23 14:55
کد خبر: 13096

اجاره‌نشینی بیش از ۶ میلیون ایرانی در سطح کشور

ن​ماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی از اجاره‌نشینی بیش از ۶ میلیون ایرانی در کشور خبر داد.

سیدالبرز حسینی ظهر امروز (۲۳ مهرماه) در نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان استان زنجان با مدیران‌کل استانی و شهرستانی با اشاره به مشکلات مطرح شده در همه حوزه‌ها از جمله آب شرب، حمل و نقل، پروژه‌های نیمه‌تمام، بهداشت و درمان و سایر حوزه‌ها، افزود: بیان مشکلات در این حوزه‌ها نشان‌گر مطالبه بیشتر مردم است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیشروی کشور طی سال‌های اخیر مشکل مسکن است، تصریح کرد: حل این ‌مشکل یکی از مطالبات اولویت‌دار مردم است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی کشور به شمار می‌رود که برای آن منابع خوبی وجود دارد که باید از آن بهره جست، ادامه داد: در استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه مسکن با مشکلاتی مواجه هستیم که اگر مرتفع نشود با چالش بزرگی در آینده مواجه می‌شویم.

حسینی با اشاره به افزایش سن ازدواج، ادامه داد: ۲.۵ میلیون نفر جوان در شرف ازدواج در کشور وجود دارد که سن آن‌ها بالای ۳۲ سال است.

نماینده مردم خدابنده با تاکید بر اینکه کشور ما بیش از ۶ میلیون مستاجر دارد، عنوان کرد: ۲۰ میلیون حاشیه‌نشین نیز در کشور وجود دارد که این امر ما را در بحث بنیان خانواده به چالش می‌کشد.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه مبنی بر تکیه به منابع آب‌های زیرزمینی در استان برای تامین آب، ادامه داد: باید با مدیریت خوب از منابع آبی موجود به درستی استفاده شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: بخش عظیمی از توسعه استان می‌تواند در نمای ورودی استان از پایتخت باشد، به همین دلیل دو شهرستان ابهر و خرم‌دره از اهمیت خاصی برخوردارند.

حسینی با تاکید بر ضرورت همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی با مجمع نمایندگان استان، خاطرنشان کرد: اگر مشکلات با شفافیت و جامع به اطلاع مجمع نمایندگان برسد قطعا در حل آنها کوتاهی نخواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45b694