پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/23 14:31
کد خبر: 13085

پیش‌ بینی وضعیت بورس برای هفته آینده

در پایان معاملات آخرین روز هفته، شاخص کل بازار سهام متاثر از عرضه زیاد در نمادهای بانکی و فلزات با افت یک درصدی به یک میلیون و ۵۶۱ هزار واحد رسید. بازار هفته آینده چه می‌شود؟

به نظر می‌رسد بازار سهام در حال آماده‌سازی برای از سرگیری روند صعودی خود است و متغییرهایی از جمله نرخ دلار و انتخابات امریکا بر روند شاخص کل بازار سهام تاثیرگذار است. اما با توجه به این متغییرها روند بازار هفته آینده چگونه است؟

 

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام بیان کرد: با وجود روند منفی شاخص کل در پایان معاملات سه روز اخیر بازار سهام شاهد افزایش حجم معاملات هستیم که باعث امیدواری به بازار بورس است، سیگنال‌های امیدوارکننده‌ای به بازار سهام مخابره می‌شود که اخبار لغو تحریم‌ها و نرخ ارز می‌تواند از مهم‌ترین این سیگنال‌ها در کوتاه‌مدت باشد.

این کارشناس در رابطه با بزرگ‌ترین متغییر تاثیرگذار بر بازار سهام گفت: بعد از انتخابات امریکا و مشخص شدن نرخ ارز بازار بیشتر به سمت ریسک‌پذیری می‌رود.

 

او در رابطه با بورس هفته بعد گفت: هفته بعد به دلیل خبر لغو تحریم‌های امریکا و احتمالا افزایش حجم معاملات به دلیل ارزندگی سهم‌ها و همچنین گزارش‌های ۶ ماهه روند بازار صعودی خواهد بود، هرچند ممکن است در روزهای ابتدایی هفته شاید روند به صورت اندک منفی باشد اما بازدهی بازار سهام هفته آینده احتملا مثبت خواهد بود.

 
 
منبع: تجارت نیوز
 
 

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4mrb53