پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/18 15:00
کد خبر: 12944

طلا صعودی شد/ دلار افت کرد

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۹۱۰ دلار و ۹۶ سنت رسید و در مسیر ثبت ۰.۷ درصد رشد هفتگی قرار گرفت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۹۱۰ دلار و ۹۶ سنت رسید و در مسیر ثبت ۰.۷ درصد رشد هفتگی قرار گرفت.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱.۲ درصد افزایش، به ۱۹۱۶ دلار و ۹۰ سنت رسید.  بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه چهار دلار و ۳۰ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و در ۱۸۹۵ دلار و ۱۰ سنت بسته شد.

 

شاخص دلار در برابر رقیبانش ۰.۲ درصد افت کرد و در مسیر ثبت دومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور، تجدید امیدها به بسته کمک مالی جدید در آمریکا، قیمت دلار را پایینتر برد و انتظارات تورمی را افزایش داد. به نظر می رسد طلا تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حدود سطح ۱۹۰۰ دلار می ماند.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مصاحبه ای اظهار کرد احتمال توافق در خصوص بسته کمک کرونایی وجود دارد اما به جزییات آن اشاره نکرد.

اقدامات محرک مالی جدید به نفع طلا بوده و این فلز را به عنوان پناهگاه امن دارایی در برابر تورم، با افزایش تقاضا روبرو می کند. بهای این فلز ارزشمند تحت تاثیر اقدامات محرک مالی کم سابقه بانکهای مرکزی و دولتهای جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون حدود ۲۶ درصد رشد کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۲.۱ درصد صعود کرد و به ۲۴ دلار و ۳۳ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۳ درصد افزایش، ۸۷۳ دلار و ۶۵ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۳۸۰ دلار و ۳۶ سنت رسید.

 

منبع: ایسنا 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wbnx3