پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/18 10:17
کد خبر: 12933

ارزان ترین خودروهای بازار کدامند؟+ جدول قیمت

کاهش عرضه سمند LX با موتور EF۷ در بازار عمده دلیلی است کهفعالان بازار خودرو افزایش قیمت این خودرو را به آن نسبت می دهند.

کاهش عرضه سمند LX با موتور EF۷ در بازار عمده دلیلی است کهفعالان بازار خودرو افزایش قیمت این خودرو را به آن نسبت می دهند. ارزیابی بازار خودروهای پرتیراژ نشان دهنده آن است که اغلب خودروها در نیمه مهر ماه نسبت به نیمه اول شهریور ماه رشدی بالای ۴۰ درصد را تجربه کرده‌اند.بالاترین رشد قیمت در نیمه دوم شهریور ماه نسبت به نیمه اول مهر ماه با رقم ۵۵ درصد به پراید ۱۱۱ اختصاص داشته است. پراید نیمه شهریور سال جاری با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان در بازار عرضه شده و قیمت این خودرو در ۱۶ مهرماه به ۱۵۵ میلیون تومان رسید.

 

معرفی ارزان ترین خودرو بازار

پراید ۱۳۱ را می توان در حال حاضر ارزان ترین خودرو در میان پرتیراژها در بازار دانست، براساس ارزیابی بازار در حال حاضر این خودرو با بازه قیمتی ۱۲۳ تا ۱۲۵ میلیون تومان در بازار معامله می شود، هرچند این خودرو توانسته عنوان ارزان ترین خودرو در میان پرتیراژها را از آن خود کند، اما نسبت به دومین هفته مهرماه از رشد قیمت بی نصیب نبوده است و رشدی نزدیک به ۷ درصدی داشته است.

 

 

قیمت-خودرو-1

 

رشد قیمت خانواده ۲۰۶ به جز صندوق دار

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ۲ نیز در نیمه مهر ماه با قیمت ۲۴۵ میلیون تومان معامله شد، مقایسه قیمت این خودرو نیز نسبت به مدت مشابه هفته قبل از رشد ۲.۹ درصدی قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو حکایت دارد.

تیپ ۵ این خودرو نیز از رشد قیمت در دومین هفته مهر ماه جانمانده و رشدی ۲.۶ درصدی برای این خودرو ثبت شده است. در نیمه مهر ماه پژو ۲۰۶ تیپ پنج با قیمت های ۳۰۵ تا ۳۰۸ میلیون تومان در بازار معامله شد.

اما مدل صندوقدار ۲۰۶ این خودرو در نیمه مهر ماه تنها خودرویی است که نسبت به هفته دوم مهر ماه افت قیمت داشته است، براساس ارزیابی بازار خودرو قیمت این خودرو به ۳۰۰ میلیون تومانی رسید و به این طریق افت ۲ درصدی برای این خودرو ثبت شد. این خودرو در این مدت در بازار با قیمت های ۲۹۸ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان خرید و فروش شد. افت قیمت این خودرو در حالی است که در هفته دوم مهر ماه این خودرو بالاترین رشد قیمت را به خود اختصاص داده بود.

 

قیمت-خودرو-2

 

قیمت سمند در بازار چند؟

سمند lx نیز در دومین هفته مهر ماه با قیمت ۲۱۸ میلیون تومانی خرید و فروش شد و نسبت به اولین هفته مهرماه رشدی تنها یک درصدی را ثبت کرد. سمند LX با موتور EF۷ نیز که هفته دوم مهر ما با قیمت ۲۲۲ میلیون تومان خرید و فروش شد در نیمه مهر ماه قیمت آن به ۲۵۵ میلیون تومان رسید و به این طریق بالاترین رشد قیمت را از آن خود کرد. رشد قیمت سمند LX با موتور EF۷ نسبت به هفته ماقبل حدود ۳۳ میلیون تومان بود و رشدی نزدیک به ۱۵ درصدی را ثبت کرده است.

سمند سورن نیز در این هفته ۲۸۷ میلیون تومان در بازار عرضه شد و نسبت به هفته دوم مهر ماه رشدی بیش از یک درصد را ثبت کرد،‌ افزایش قیمت این خودرو نسبت به هفته قبل ۴ میلیون تومان بوده است.

 

قیمت-خودرو-3

 

قیمت خانواده تیبا در بازار

تیبا صندوقدار هم نیمه مهر ماه رشد قیمت را ثبت کرده بود، دومین هفته را با رشد قیمت بیش از ۸ درصد پشت سرگذاشت و در بازار با قیمت ۱۴۸ تا ۱۵۱ میلیون تومان در بازار معامله شد.

تیبا۲ این خودرو، اما در دومین هفته رشدی ۸ درصدی را ثبت کرد و با قیمت ۱۶۷ تا ۱۶۸ میلیون تومان معامله شد.

ساینا نیز با رشدی ۳.۷ نسبت به اولین هفته مهر ماه با قیمتی ۱۶۵ تا ۱۶۶ میلیون تومانی در بازار خرید و فروش شد.

 

قیمت-خودرو-4

 
منبع: اقتصاد نیوز
 
 

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3glgn2