پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/08 04:26
کد خبر: 12642

هشدار مهم به دارندگان سهام عدالت + جزئیات

رئیس اداره پیشگیری و ارتقای سلامت بازار سرمایه گفت: اخیرا افرادی با سو استفاده از زمینه به وجود آمده سعی در اغوای سهام داران عدالت داشته‌اند.

امین بدیع صنایع با بیان اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار با راه‌اندازی صفحه‌ای اختصاصی در وب‌سایت این سازمان سعی در برطرف ساختن ابهامات خانواده بزرگ سهام‌داران عدالت داشته است، افزود: کسانی که مایل به کسب اطلاعات در این خصوص هستند می‌توانند به سایت سازمان بورس و اوراق بهادار به نشانی http://www.seo.ir مراجعه کنند و بر روی تصویری که در صفحه اصلی سایت قرار دارد، کلیک کرده و با مقررات، سؤالات پرتکرار و سایر مسائل این حوزه آشناتر شوند.​

 

وی ادامه داد: اخیرا افرادی با سو استفاده از زمینه به وجود آمده سعی در اغوای عموم داشته‌اند. به عنوان مثال، رباتی با سوء استفاده از عنوان سهام عدالت اقدام به جذب مخاطب می‌کند که این فعالیت تبلیغاتی، ارتباطی به سامانه‌های قانونی سهام عدالت ندارد و به دلیل عدم دریافت مجوز‌های لازم، غیرمجاز و دارای آثار سوء برای استفاده‌کنندگان است.

 

بدیع صنایع عنوان داشت: در این ربات که در شبکه اجتماعی تلگرام فعالیت می‌کند، به افراد وعده داده می‌شود تا در صورت اضافه‌شدن به کانال اعلامی و افزودن نفرات دیگر، مبلغی به آن‌ها پرداخت می‌شود که این شیوه معمولا برای جذب مخاطب با هدف دریافت اطلاعات محرمانه افراد نظیر اطلاعات بانکی آن‌ها انجام می‌شود و ممکن است هدفی برای حملات اینترنتی و کلاهبرداری باشد. از این رو، از عموم هموطنان تقاضا می‌کنیم استفاده از چنین شیوه‌هایی را به هیچ وجه پیگیری نکنند.

 

رییس اداره پیشگیری و ارتقای سلامت بازار سرمایه یادآور شد: شیوه‌های خرید و فروش سهام در بازار سرمایه مشخص است و کسانی که قصد فروش سهام عدالت خود را دارند، می‌توانند به سه طریق اقدام کنند که این روش‌ها شامل درخواست فروش از طریق کارگزاری‌ها، مراجعه حضوری به بانک و استفاده از درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها است.

 

منبع: رکنا 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2r96y2