چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/18 03:21
کد خبر: 18213

اطلاعیه ای مهم برای فروشندگان سهام عدالت + جزئیات کامل

پس از آزادسازی ۳۰ درصدی و در مرحله بعد ۶۰ درصدی سهام عدالت، عده‌ای نسبت به فروش این مقدار سهام خود از طریق سفارش‌گذاری در بانک‌ها یا کارگزاری‌ها اقدام کردند

پس از آزادسازی ۳۰ درصدی و در مرحله بعد ۶۰ درصدی سهام عدالت، عده‌ای نسبت به فروش این مقدار سهام خود از طریق سفارش‌گذاری در بانک‌ها یا کارگزاری‌ها اقدام کردند اما به دلایل متعدد از جمله عدم تکمیل اطلاعات خود در سامانه سهام عدالت و یا ثبت اطلاعات نادرست، پولی به حساب این افراد واریز نشده یا اینکه به دلایل دیگری پول کمتر از ارزش سهام عدالت به حساب آنها واریز شده است.

از این رو برداشت این تعداد از مشمولان سهام عدالت این بوده که همزمان با کاهش ارزش سهام عدالت در بازار سرمایه، بانک‌ها یا کارگزاری‌‌ها پول کمتری را واریز کرده‌اند.
 

محمدجواد فرهانیان، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در این باره توضیح داد: پول حاصل از فروش سهام عدالت با قیمت روزی که سهام معامله شده‌است، به حساب فروشندگان سهام عدالت واریز می‌شود. کاهش قیمت سهام عدالت، چند روز پس از انجام معامله و سفارش‌گذاری نمی‌تواند بر قیمت روز معامله اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: اگر مشمولان سهام عدالت این تصور را دارند که به دلیل ریزش سهام عدالت واریزی‌های آنها کاهش یافته است، می‌توانند گزارش مربوطه را از شرکت کارگزاری که از طریق آن نسبت به فروش سهام خود اقدام کرده‌اند، گزارش روز معامله و واریزی‌ها را دریافت کنند.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی افزود: افرادی که از طریق بانک‌ها اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند این گزارش را باید از شرکت کارگزاری بانک مورد نظردریافت کنند.

فرهانیان درباره سهام‌داران عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند اما به دلیل ریزش بازار قصد فروش هرچه سریع‌تر سهام خود را دارند، اظهارکرد: تمام مشمولانی که روش غیرمستقیم را برای مدیرت سهام عدالت خود انتخاب‌ کرده‌اند فعلا باید صبر کنند تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس پذیرش شوند، در این صورت تمام سهام خود را می‌توانند به فروش برسانند.

وی گفت: درحال‌حاضر یک شرکت استانی (خراسان جنوبی) وارد بورس شده‌است اما به احتمال زیاد تا پایان شهریورماه اغلب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تا پایان شهریورماه در بورس پذیرش می‌شوند.

 
منبع: تجارت نیوز
 
 

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m8pew