جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/06 10:07
عباس‌زاده در گفتگو با شمانیوز:
کد خبر: 10064

دولت در این هفت سال هیچ خانه‌ای نساخته است/ هر چه بوده مردم انجام دادند

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم گفت: : براساس گزارش‌ها دولت باید سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی می‌ساخت، اما شاهد هستیم که حدود 400 هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود و همین 400 هزار واحد را هم دولت نساخته است، بلکه مردم ساخته‌اند.
محمود عباس‌زاده مشکینی، نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: دولت یازدهم و دوازدهم اصلاً طرحی در رابطه با بهبود وضعیت مسکن و کنترل قیمت مسکن ندارد، البته طرحی مانند مسکن ملی را به تازگی ارائه داده ولی عملاً‌ خروجی از این طرح ندیده‌ایم.

وی افزود: از دولت انتظار می‌رفت که پروژه مسکن را حداقل تکمیل کند و تحویل متقاضیان دهد، اما عملاً‌ این را هم انجام نداد؛ بنابراین وقتی دولت درحوزه مسکن در این هفت سال کاری نکند، باید تقاضای روزافزون مسکن را شاهد باشیم و وقتی عرضه پاسخگوی تقاضا نباشد، قیمت‌ها نجومی افزایش می‌یابد.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم با بیان اینکه افزایش عمومی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز تأثیر مهمی بر افزایش قیمت مسکن دارد، خاطرنشان کرد: رشد سرسام‌آور نقدینگی سبب شده تا مشکلات متعددی را در بخش‌های مختلف اقتصادی شاهد باشیم و همین مسئله مسکن را تحت تأثیر خود قرار داده است.

عباس‌زاده با بیان این مطلب که دولت در بخش مسکن کوتاهی کرده است، گفت: براساس گزارش‌ها دولت باید سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی می‌ساخت، اما شاهد هستیم که حدود 400 هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود و همین 400 هزار واحد را هم دولت نساخته است، بلکه مردم ساخته‌اند و عملاً دولت در حوزه مسکن کاری نکرده است.

وی بیان کرد: دولت هیچکدام از طرح‌های اقتصادی را پیگیری نکرد و بعید هم می‌دانم در این یکسال پیگیری کند و به باور من دولت به طور کلی کشور را رها کرده و منتظر است این یک سال هم بگذرد، اما ما نمی‌گذاریم دولت در این یک سال کم‌کاری کند و آن قدر به آن فشار می‌آوریم که این یک سال به اندازه کل هفت سال کار کند و اگر نخواهد کاری انجام دهد، به ابزارهای دیگر متوسل خواهیم شد.

 

منبع:شمانیوز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4pged4