پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/22 05:27
کد خبر: 16707

مروری بر تاریخچه مسابقات استقلال و تیم های عربستانی

امشب از ساعت 21:30 استقلال برای سی و یکمین بار به مصاف نمایندگان عربستان می‌رود.

 

به گزارش رصد ورزشی: تیم فوتبال استقلال دوشنبه شب در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان یکی از پرافتخارترین تیم‌های قاره آسیا می‌رود. که این دوازدهمین دیدار دو تیم در تاریخ است.

در دیدارهای متقابل استقلال و الهلال کفه ترازو به سود استقلال سنگینی می‌کند و آبی پوشان تهران یک برد بیشتر از آبی پوشان ریاض در کارنامه شان دارند. اما در تقابل استقلال با تیم‌های عربستانی، همه چیز مساوی است و بازی دوشنبه شب می‌تواند کفه ترازو را به سود یک طرف سنگین‌تر نماید.

اولین و تکراری ترین حریف عربستانی استقلال

الهلال با ۱۱ تقابل مقابل استقلال، تکراری ترین حریف عربستانی آبی پوشان تهران است و تیم‌های الاتحاد، الشباب، الاهلی، النصر، التعاون و الاتفاق دیگر تیم‌های عربستانی هستند که با استقلال دیدار داشته‌اند. الاتفاق با تنها یک دیدار مقابل استقلال، در بین تیم‌های عربستانی کمترین تقابل را با پسران آبی پوش تهران داشته است.

استقلال در مجموع ۳۰ دیدار قبلی که با تیم‌های عربستانی داشته، ۱۳ بار پیروز شده و ۱۳ بار شکست خورده است. ۴ بار هم این دیدارها به تساوی کشیده است. البته که شرایط آبی پوشان در گلزنی بهتر از عربستانی هاست و آنها در حالی که ۳۷ بار دروازه شان مقابل تیم‌های عربستانی باز شده، ۴۲ بار موفق به گلزنی به این تیم‌ها شده‌اند.

الهلال نخستین حریف عربستانی استقلال در آسیا بود و اولین دیدار دو تیم در ۲۴ آذر در دوحه برگزار شد که الهلال با یک گل به پیروزی رسید تا تقابل استقلال و تیم‌های عربستانی با شکست آبی پوشان آغاز شده باشد. آخرین تقابل استقلال و تیم‌های عربستانی هم به مرحله مقدماتی همین فصل از مسابقات و دیدار آبی پوشان مقابل الاهلی باز می‌گردد که این دیدار در ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار و با تساوی بدون گل به پایان رسید.

اولین و بهترین گلزنان استقلال به سعودی ها

امیر هاشمی مقدم نخستین استقلالی است که دروازه یک تیم عربستانی را باز کرد و فرهاد مجیدی به همراه آرش برهانی هر کدام با ۴ گل بهترین گلزنان استقلال به تیم‌های عربستانی هستند. در بین گلزنان استقلال به تیم‌های عربستانی ۴ بازیکن خارجی هم حضور دارند.

هوار ملا محمد هافبک عراقی و پیشین آبی پوشان نخستین بازیکن خارجی این تیم بود که دروازه تیمی از عربستان را باز کرد و پس از وی گوران یرکوویچ و لئوناردو پادوانی دیگر خارجی‌هایی هستند که با پیراهن استقلال به تیم‌های عربستانی گلزنی کرده‌اند. آخرین بازیکن خارجی استقلال هم که دروازه تیمی از عربستان را باز کرد، شیخ دیاباته بود. همچنین در تقابل بین استقلال و عربستانی‌ها، یکبار هم مدفعان عربستانی به اشتباه دروازه خودی را باز کرده‌اند.

همه گلزنان استقلال به عربستانی‌ها

به جز مجیدی و برهانی که با ۴ گل بهترین گلزن استقلال به سعودی‌ها هستند، محمود فکری، علیرضا نیکبخت واحدی، پژمان منتظری، کاوه رضایی و مهدی قایدی هم بازیکنانی هستند که بیشتر از یکبار دروازه عربستانی‌ها را باز کرده‌اند.

امیر هاشمی مقدم، سیروس دین محمدی، محمد نوازی، احمد مومن زاده، یدالله اکبری، علی سامره، سید صالحی، امیر حسین صادقی، علیرضا اکبرپور، حسین کاظمی، حنیف عمران زاده، گوران یرکوویچ، خسرو حیدری، محسن کریمی، پادوانی، جابر انصاری، وریا غفوری، علی کریمی، فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته بازیکنانی هستند که هر کدام یکبار دروازه تیمی از عربستان را باز کرده‌اند.

دوازدهمین بازی با الهلال و سی و یکمین بازی با سعودی ها

دیدار تیم های استقلال و الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا که از ساعت ۲۱:۳۰ روز دوشنبه در دبی برگزار می شود، دوازدهمین تقابل آبی پوشان تهران با الهلال و سی و یکمین بازی این تیم با تیمی از فوتبال عربستان است.

اعضای تیم استقلال در تعطیلات بین فصل استراحت زیادی نداشتند. آبی های پایتخت بعد از فینال جام حذفی 10 روز تمرینات شان تعطیل بود و سپس برای مسابقه با الهلال عربستان کارشان را شروع کردند.

حالا اما فرهاد مجیدی تصمیم گرفته بعد از مسابقه حساس امشب چند روز به شاگردانش استراحت بدهد.

بر این اساس استقلالی‌ها صبح فردا بعد از انجام دیدار با الهلال عربستان به تهران برمی‌گردند و تمرینات شان تعطیل می‌شود.

کادرفنی استقلال تصمیم گرفته 5 یا 6 روز به بازیکنان استراحت بدهد و بعد کار خود را برای مسابقات لیگ برتر و دیدارهای آینده شروع کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dx6ej