پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/16 06:24
گابریله پین
کد خبر: 16652

آشنایی با مغز متفکر استقلال | گابریله پین کیست؟

گابریله پین روزهای درخشانی در کارنامه ورزشی خود داشته و حالا برای کمک به فرهاد مجیدی به کادر این تیم اضافه شده است.

 

به گزارش رصد نیوز: از چند ماه قبل بود که فرهاد مجیدی، سرمربی جوان استقلال اعلام کرد برای همکاری با گابریله پین، دستیار سابق چزاره پراندلی و البته آریگو ساکی با او به توافق رسیده است. در نهایت و علیرغم شایعات فراوان، گابریله پین دیشب و در امارات به اردوی آبی پوشان اضافه شد. در ادامه زندگی این بازیکن- مربی ایتالیایی و به خصوص فصل درخشان او در یوونتوس را مرور خواهیم کرد؛ مردی که زیر نظر سرمربیان شهیری چون جیووانی تراپاتونی، آریگو ساکی و جوزپه پراندلی الفبای مربیگری را آموخته است.

گابریله پین در مورد دوران کودکی خود می گوید: "زندگی آرام و مسالمت آمیزی داشتیم. اگرچه در آن مقطع ایتالیا کشور مرفه و فوق العاده ای برای زندگی نبود، اما والدین من روزهای دشوار جنگ جهانی را پشت سر گذاشته بودند و نمی خواستند اجازه دهند آن سرنوشت تلخ برای فرزندان‌شان نیز تکرار شود. پدرم در سن 30 سالگی و هنگام کار در ساختمان دچار حادثه تلخی شد و تا پایان عمر هنگام راه رفتن مشکل داشت. آنها هزینه ساختن زندگی فرزندان خود را با سلامتی خود دادند."

گابریله پین در خانواده ای رشد کرد که پدر و مادر هر دو کارگر بودند؛ یکی در کارخانه ابریشم و دیگری در نساجی. او متولد 21 ژانویه 1962 در وتریو ونه تو در استان ترویزو بود و از همان ابتدا علاقه شدید خود به فوتبال را نشان داد.

جدال گابریله پین، هافبک پارما و هانس پیتر از رویال آنتورپ در دیدار فینال جام برندگان اروپا در ورزشگاه ومبلی در تاریخ 12 می سال 1993

گابریله پین در مورد ورود خود به عرصه فوتبال در سن نوجوانی گفت: "گاهی اوقات مسیر یک بازیکن با رقم خوردن اتفاقاتی تصادفی تعیین می شود. در این ورزش اغلب تشویق شدن از سوی دیگران و کشف زودهنگام نقش مهمی را ایفا می کند. اگرچه نوجوان بودم، اما مشخص بود که از کیفیت لازم برای درخشش در سطح اول فوتبال برخوردارم. بپه زنت، استاد ایتالیایی و مربی من در دوران کودکی، از طرفداران سرسخت یوونتوس و در باشگاه محلی ما فردی شناخته شده بود. در نهایت این بپه زنت بود که باعث شد من روزی برای یوونتوس بازی کنم."

گابریله پین ​​بازیکنی غیرعادی در میان ستاره های آن نسل یوونتوس محسوب می شد. رفتاری جدی و مودبانه داشته و خیلی اهل شوخی های عرف و تفریحات دیگر هم تیمی های خود نبود. معمولا در سفرهای طولانی شاهد آن بودیم که گابریله پین زمان خود را با مطالعه و خواندن یک کتاب خوب سپری می کرد. گابریله پین در گذشته در این رابطه گفته بود: "متاسفانه کلیشه ای احمقانه در مورد بازیکنان فوتبال در اذهان عمومی ایجاد شده است و بازیکنان فعلی به نظر من متفاوت هستند. من همیشه خواندن کتاب را به ورق بازی کردن و قمار ترجیح می دهم."

گابریله در سن 13 سالگی راهی ویارار پروسا شده و در طبقه آخر و اتاق زیر شیروانی کمپ قدیمی باشگاه یوونتوس مستقر شد. آنجا شرایط اصلا برای گابریله پین راحت سپری نشد و او مجبور بود با 30 بازیکن نوجوان و هم سن و سال خود روزگارش را سر کند. گابریله به تازگی مادرش ماریا را از دست داده و پدر او علاقه نداشت در این شرایط فرزندش نیز از خانواده جدا شود، اما اشتیاق شدید گابریله باعث شد در نهایت او پله های ترقی را در جمع ستاره های جوان بیانکونری طی کرده و خیلی زود به یکی از بازیکنان تیم اصلی یوونتوس تبدیل شود.

گابریله در سن 19 سالگی و در سال 1979 اولین بازی خود برای تیم اصلی یوونتوس را در بین بزرگانی چون دینو زوف، آنتونی کابرینی، مارکو تاردلی، روبرتو بتگا و ..... انجام داد. اما نقطه عطف زندگی گابریله پین همانجا رقم خورد. چزاره پراندلی نیز عضو آن تیم بیانکونری بود و دوستی گابریله و چزاره از همان اردوی یوونتوس آغاز شده و چهار دهه و تا امروز ادامه یافت.

البته در میان آن همه ستاره باتجربه، عجیب نبود که یک بازیکن 18 ساله فرصت چندانی برای درخشش نداشته باشد. گابریله پین در طول آن فصل نیمکت نشین بوده و اولین بازی خود را در آخرین روز مسابقات فصل سری آ 1979-1980 انجام داد و تنها در جریان پیروزی 0-3 بیانکونری مقابل فیورنتینا به میدان رفت. در سال 1981 گابریله پین برای کسب تجربه بیشتر در تیم های گمنامی چون سانرمس و فورلی بازی کرده و در سال 1983 و در 21 سالگی راهی پارما شد.

در همان سالها بود که تحول بزرگ دیگری در زندگی گابریله پین رقم خورده و او با آریگو ساکی آشنا شد. سرمربی شهیر ایتالیایی که در آن مقطع هدایت تیم جوانان فیورنتینا را به عهده داشت، بعدها نقش مهمی در ساخته شدن اندیشه های گابریله پین ایفا کرد و او حتی تجربه دستیاری آریگو ساکی را نیز پیدا کرد.

اما درخشش در پارما باعث بازگشت گابریله پین به عنوان یک هافبک باتجربه و توپ نگهدار به یوونتوس در سال 1985 و رقم خوردن بهترین فصل دوران ورزشی او شد. گابریله زیر نظر تراپاتونی به اوج فوتبال خود رسیده و در قهرمانی بیانکونری در لیگ ایتالیا نقش آفرینی کرد.

یوونتوس در آن فصل در سری آ عملکرد فوق العاده ای داشته و در هشت هفته ابتدایی به پیروزی دست یافت. در نهایت بیانکونری با هدایت تراپاتوتی در آن فصل به عنوان قهرمانی دست یافت و این سرمربی پرافتخار ایتالیایی در وصف گابریله پین گفت: "یوونتوس به خاطر حضور این بازیکن در ترکیب خود موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. او بازی تکنیکی را آموخته و شور و اشتیاق را به ترکیب تیم منتقل کرد."

خود گابریله پین در مورد آن فصل طلایی می گوید: "تصور می کردم دیگر قرار به بازگشت من به یوونتوس نیست، اما آنها دوباره برای خریدم اقدام کردند. وقتی به اردوی بیانکونری اضافه شدم، شرایط تیم تغییر کرده بود و چهره های جدیدی به رختکن اضافه شده بودند. اما این حضور تراپاتونی بود که قهرمانی ما را تضمین کرد. او هر روز یک ساعت بیشتر در زمین تمرین مانده و با جوانان کار می کرد. من حافظه فوق العاده ای دارم و آن جا بود که یاد گرفتم کسب پیروزی آسان نیست، حتی اگر ستاره های بزرگی در تیم خود داشته باشید."

در پایان آن فصل تراپاتوتی و گابریله پین هر دو از یوونتوس جدا شدند. گابریله در ادامه شش سال برای لاتزیو و البته چهار سال به عنوان کاپیتان در این تیم بازی کرده و روزهای درخشانی را در پایتخت سپری کرد. در سال 1992 بود که گابریله پین دوباره به پارما بازگشته و افتخارات بزرگی چون قهرمانی در جام برندگان، جام یوفا و سوپر جام اروپا را در پست بازی‌ساز کسب کرد.

پارما در آن فصول یکی از قدرت های مهم فوتبال ایتالیا بود، نه این تیم نگون بخت فعلی و گابریله پین هر چه گذشت، افتخارات مهم تری در دوران حضور خود در مستطیل سبز کسب کرد.

کار کردن زیر نظر آریگو ساکی و چزاره پراندلی باعث شده گابریله پین آموخته های ارزشمندی از نظر تئوریک در چنته داشته باشد. پیش از ایتالیای روبرتو مانچینی، تیم پراندلی در 15 سال اخیر بهترین ایتالیای این ادوار بود و گابریله پین زیر نظر پراندلی نقش مهمی در احیای آتزوری بعد از فاجعه جام جهانی 2010 ایفا کرد.

گابریله پین در مورد حضور در دنیای مربیگری می گوید: "مربی شدن نتیجه منطقی زندگی من به عنوان هافبک و البته یک روشنفکر است. هیچگاه فراموش نکنید که تلاش کردن کلید اصلی کسب موفقیت است. من اولین درآمد خود را بعد از سال ها تلاش کسب کرده و به خوبی ارزش آن را درک کردم."


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3997zq