پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/10/09 16:14
کد خبر: 14944

آنالیز داوری بازی استثنایی ماشین‌‌سازی - سپاهان

کارشناس داوری فوتبال ایران به تحلیل پنج پنالتی دیدار ماشین‌سازی مقابل سپاهان پرداخت.

حیدر سلیمانی در خصوص داوری دیدار دو تیم ماشین‌سازی تبریز و سپاهان اصفهان از هفته دهم لیگ برتر، اظهار داشت: در این بازی ۵ پنالتی گرفته شد که در نوع خودش بی‌سابقه بود و من چنین اتفاقی را به یاد نمی‌آورم. این اتفاق شجاعت داور را نشان می‌دهد. او علیرغم اینکه برای بار اولین بار در لیگ برتر قضاوت می‌کرد پنج پنالتی گرفت.

کارشناس داوری فوتبال عنوان کرد: پنالتی اول روی خط طولی محوطه جریمه اتفاق افتاد که داورپشت دروازه در نقش VAR ظاهر شد و اعلام پنالتی کرد. ماشین سازی اعتراض داشت که خطا بیرون از مخوطه جریمه بوده اما خود خط هم جزیی از محوطه جریمه است و پنالتی صحیح بود.

وی افزود: پنالتی دوم که به نفع ماشین سازی اعلام شد هم کاملا صحیح بود. مدافع سپاهان با پای چپ پای راست مهاجم ماشین سازی را زد.

سلیمانی در مورد پنالتی سوم این بازی گفت: پنالتی سوم در دقیقه ۴۱ را خیلی سختگیرانه می‌دانم. حس می‌کنم کی‌روش استنلی مهاجم سپاهان با زیرکی از داور پنالتی گرفت. یعنی قبل از اینکه مدافع خطا کند، او خودش را به حالت خوابیدن روی زمین قرار داد تا از داور پنالتی بگیرد. اگر سعاد وفاپیشه پنالتی نمی‌گرفت هیچ اتفاقی نمی‌افتاد و در این صحنه به نظرم‌ اشتباه کرد.

وی تصریح کرد: پنالتی چهارم در دقیقه ۵۷ و به نفع ماشین سازی کاملا صحیح بود. به درستی خطای هند اعلام شد چون دست بازیکن سپاهان باز بود و فضایی را اِشغال کرده بود.

کارشناس داوری در مورد آخرین پنالتی این دیدار اظهار داشت: پنالتی پنجم در دقیقه ۷۴ هم برای ماشین‌سازی صحیح بود. مدافع سپاهان زمانی‌که می‌خواهد توم را بزند اصلا پای بازیکن حریف را هدف نمی‌گیرد اما در برگشت پای او به پای مهاجم ماشین‌سازی برخورد می‌کند و او کنترلش را از دست می‌دهد.

وی در خصوص حرکت پیمان بابایی در دقیقه۸۲ که از شروع سریع بازی توسط دروازه‌بان سپاهان جلوگیری کرد و اگر کارت زرد می‌گرفت، دو کارته و از زمین اخراج می‌شد، گفت: در این صحنه داور خطای بازیکن ماشین سازی را اعلام کرد اما به او کارت نداد و تصمیمش درست بود. در این صحنه‌ها به داوران توصیه می‌شود که بازی را مدیریت کنند. او نیز همین کار را کرد و نیازی به دادن اخطار دوم و اخراج بازیکن نبود.

 

منبع: فارس

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3woobr