پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/10/06 03:57
کد خبر: 14939

فرق استقلال با کریمی و بدون کریمی!

فرق استقلال با علی کریمی و بدون علی کریمی تا به اینجای لیگ در تعداد گل‌هایی که آبی‌پوشان به ثمر رسانده‌اند مشخص است.

علی کریمی سال قبل یکی از مهره‌های تاثیرگذار استقلال بود. او اگرچه در مقطعی از فصل مصدوم بود اما هربار که برای آبی‌ها به میدان رفت مثل یک ستاره در میانه زمین درخشید و مثل یک فرمانده همبازیانش را هدایت کرد. استقلال بعد از از دست دادن بازیکنانی مثل امید ابراهیمی و جباروف نیاز به یک ستاره در میانه زمین داشت که کریمی در مدت حضورش در استقلال این نقش را به بهترین شکل ایفا کرد.

 

بعد از جدایی علی کریمی، اهمیت نقش او و تاثیر گذاری‌اش در استقلال بیشتر مشخص شد. کریمی 26 ساله در تابستان داغ امسال، برای دومین بار لژیونر شد. کریمی با رفتن به دیناموزاگرب برای نخستین بار لژیونر شد و در ابتدای حضورش در این تیم هم خوش درخشید اما درخشش او در کرواسی ادامه دار نبود و او به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر، خیلی زود بی‌خیال فوتبال در کرواسی شد و به سپاهان بازگشت. او یک سال دیگر در اصفهان بازی کرد و ولی دیگر سپاهانی‌ها او را نمی‌خواستند. کریمی در همان روزها به استقلال آمد اما در ابتدای حضورش در استقلال عملکرد خوبی نداشت ولی کریمی آرام آرام خود را در ترکیب استقلال جا انداخت و خیلی زود امید اول آبی‌ها در خط میانی شد. دیگر استقلالِ بدون کریمی قابل تصور نبود. این ترس و دلهره‌ها هم بی‌جهت نبود چرا که هر گاه کریمی در ترکیب استقلال غیبت داشت، این تیم هم نتیجه نمی‌گرفت.

 

استقلال در فصل گذشته به شدت به کریمی وابسته بود و با اینکه جدایی او از جمع آبی‌پوشان کاملا قابل پیش‌بینی بود ولی استقلالی‌ها نتوانستند جایگزینی برای او پیدا کنند. کریمی راهی القطر شد و تاکنون عملکرد فوق العاده‌ای در این تیم داشته است. القطری‌ها در 5 بازی اخیر خود که کریمی را در ترکیب داشته اند 14 بار موفق به گلزنی شده اند و حضور این ستاره انگاری که جان تازه ای به تیم القطر داده و اوضاع آنها را متحول کرده است.

 

همانطور که قطری ها با کریمی حسابی خوش به حالشان شده و روزهای خوبی را سپری می کنند به همان اندازه اوضاع در استقلال خوب نیست. استقلال بدون کریمی در 7 بازی اخیر فقط 7 گل به ثمر رسانده و همین نشان می دهد حضور او در 55 گلی که آبی پوشان در فصل گذشته در کارنامه خود ثبت کردند تا چه اندازه مفید و موثر بوده است.

 

در واقع فرق استقلال با علی کریمی و بدون علی کریمی تا به اینجای لیگ در تعداد گل‌هایی که آبی‌پوشان به ثمر رسانده اند مشخص است. حالا که کریمی در تیم قطری می درخشد حسرت استقلالی ها بابت از دست دادن او بیشتر شده چون این تیم در خلا علی کریمی به شدت در بازیسازی و ایجاد موقعیت گل ضعیف عمل کرده و باید دید محمود فکری راه حلی برای پر کردن جای خالی این ستاره پیدا می کند یا نه. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oaawd