پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/30 14:12
کد خبر: 14138

استقلال تنبیه شد!

استقلال در روزی که نمایش هجومی نامید کننده ای داشت با اشتباهات فردی بازیکنانش بازی برده را با باخت عوض کرد. اتفاقی که بیش از همه نقاط ضعف آبی پوشان لیگ بیستم را نمایان کرد.

 

 

با از دست دادن پیروزی و پذیرش شکست در دقایق پایانی مقابل فولاد خوزستان، محمود فکری و شاگردانش زودتر از تصور در لیگ بیستم تنبیه شدند تا شاید سرمربی جدید استقلال ازین پس سختگیری بیشتری نسبت به شاگردانش درون زمین داشته باشد.

فکری برای مهار مثلث پاتوسی- احمدزاده- لوسیانو، ترکیب اولیه اش را خیلی واقع بینانه چیده بود. او قصد داشت با به کار گرفتن همزمان ریگی و فرشید باقری برنامه های هجومی فولاد را خنثی کند اما با تعلل، بی مسئولیتی و ناآمادگی برخی بازیکنانش در ۲۰ دقیقه پایانی دیدار، نتیجه را به میزبان واگذار کرد.

هرچند در سوی دیگر میدان نکونام که با ایجاد ثبات در تیم موفق فصل گذشته کیفیت تیمی بهتری مقابل استقلال داشت با بهره گرفتن از امتیاز میزبانی دست بالا را در هفته دوم لیگ بیستم مقابل میهمان آبی پوش داشت اما درواقع این استقلالی ها بودند که در نهایت سه امتیاز را به فولاد تقدیم کردند.

نمایش نامید کننده خط میانی استقلال از بارزترین نقاط ضعف استقلال مقابل فولاد بود جایی که باز هم فرشیدها به مانند فصول گذشته پاشنه ی آشیل تیم بودند. در کنار آنها رضاوند هم در زمین گم بود تا آبی ها با انجام بازی مستقیم در ۹۰ دقیقه عملا از خط میانی بی بهره باشند. این در حالی است که هم قائدی و هم مطهری مهاجمانی هستند که برای خلق موقعیت گلزنی به بازیسازی از یک سوم هجومی تیم احتیاج دارند.

 

جالب آنکه وقتی استقلال با یک گل از حریف پیش افتاد، کادر فنی این تیم  برای تقویت قلب دفاع، دانشگر را وارد میدان کرد. بازیکنی که کاملا با وریا، عارف غلامی و مرادمند ناهماهنگ نشان داد و همین مساله نظم دفاعی آبی پوشان را روی فشار فولادی ها بهم زد.

خطای بی مورد فرشید باقری، از دست دادن های مدام توپ توسط فرشید اسماعیلی و بازی دلبخواهی دانشگر البته چیز جدید و تازه ای نیست. به همین دلیل شکست مقابل فولاد منظم نکونام هم دور از ذهن نبود.

نمایش نامید کننده و پراشتباه در هفته ی دوم می تواند تا پایان فصل پیش چشم فکری و دستیارانش باشد تا از تکرار چنین نتایج و البته نمایش هایی جلوگیری کند

باید دید او که نظم، اقتدار و تعصب از ویژگی های کاری اش است چگونه با وضع موجود مقابله و توقع هواداران استقلال را در لیگ بیستم برآورده خواهد کرد.

 

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n97nr