شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/22 12:01
کد خبر: 13922

مدیران استقلال را در دادگاه خواهم دید

ماجرای اختلاف باشگاه استقلال با شرکت آل‌اشپورت وارد فاز جدیدی شده و همانطور که دیروز خبر دادیم، طبق ادعای آل اشپورت، استقلال باید به این شرکت غرامت بدهد.

به نظر می رسد باشگاه استقلال با شرکت آل‌اشپورت به چالش مهمی خورده است. همانطور که روز گذشته در گزارشی مفصل نوشتیم مدیران آل‌اشپورت به دلیل نپوشیدن این برند توسط سیدحسین حسینی و فرهاد مجیدی درخواست غرامت دارند و مدعی هستند که استقلال باید مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان بابت غرامت به آل‌اشپورت بپردازد. به همین دلیل مجددا به سراغ وحید جعفری، نماینده آل‌اشپورت در خاورمیانه رفتیم و درباره آخرین وضعیت موجود با او گفت‌و‌گو کردیم که در ادامه می خوانید:

بابت قراردادتان با باشگاه استقلال چند روز پیش صحبت کردیم و از شما در رابطه با پوشاندن برند شما توسط سیدحسین حسینی و فرهاد مجیدی سوال شد. اکنون از داخل باشگاه شنیده ایم حاکی از آن است که شما 1 میلیارد و 200 میلیون تومان بابت آقای حسینی و 500 میلیون تومان بابت آقای مجیدی، از باشگاه استقلال درخواست ضرر و زیان داشتید. قرار بوده که این 1 میلیارد و 700 میلیون تومان را شما به صورت البسه به باشگاه تحویل دهید یا نقدی که حالا در قبالش، باید باشگاه این مبلغ را به شما پرداخت کند یا آقای مجیدی و آقای حسینی کاری خارج از قرارداد انجام دادند؟

خب من گزارش خبرگزاری فوتبالی را خواندم. البته شما فقط به دو بازیکن اشاره کردید اما در حالت کلی عدد و رقم به نظر باید خیلی بیشتر از این ها باشد. آنچه در قرارداد است بدین صورت است بازیکنی که تخلف کرده، بابت هر بازی و هر جلسه تمرین باید 50 میلیون تومان جریمه بدهد. تا جایی که من اطلاع دارم، باشگاه با سیدحسین حسینی بعد از قرارداد با ما، قرارداد بسته است. البته در هر دو صورت، چه بعد و چه قبل از ما باشد، این تخلفی است که باشگاه باید پاسخگو باشد.

یعنی آن زمان که باشگاه با شما قرارداد بست، به شما گفته شد همه برند آل اشپورت را می پوشند و بعد مدیرباشگاه که آقای امیرحسین فتحی بوده یادش رفته که باید به سید حسین هم تاکید می کرد که باید برند آل اشپورت را می پوشید؟

کاملا، به ما هم نگفتند که سید حسین با برند دیگری قرارداد دارد. فرهاد مجیدی هم که نیم فصل دوم آمد و آقای فتحی رفته بود. البته همانطور که گفتم فرقی نمی کرد. چه باشگاه قبل از قرارداد با آل اشپورت و چه بعد از قرارداد با آل اشپورت، با سید حسین حسینی قراردادی بسته باشد که او مختار به انتخاب البسه توسط خودش است، تخلف آشکاری صورت پذیرفته چون باشگاه به ما گفت همه بازیکنان و کادر و ... آل اشپورت خواهند پوشید. ما بارها این مطالب را در طی فصل گذشته به سمع و نظر مسئولان باشگاه می رساندیم. می گفتیم که جلوی این تخلف را بگیرید. زیرا خواهان این نبودیم که این تخلف باعث شود که ضرر و زیان و آسیبی به باشگاه استقلال برسد. ما با استقلال راه آمدیم اما استقلال با ما راه نیامد.

شما مثل اینکه استقلالی هم هستید...

من قبلا فکر کنم به شما گفته بودم که خودم هم طرفدار استقلال هستم و آمده ام به این باشگاه کمک کنم و دنبال این نیستم که ضرر و زیانی به این باشگاه برسد و یا تخلفی صورت گیرد و یا اینکه هدفم این باشد که تخلفشان برای من خوشایند باشد. اما وقتی به این تخلفات بها نمی دهند، قطعا آل اشپورت پیگیری خواهد کرد. 

به موضوع سید حسین ورود کنیم. شما می توانستید با سید حسین توافق کنید که مثلا برند مدنظرش را نپوشد و آل اشپورت بپوشد؟

من یک سوال دارم، الان دروازه بان استقلال چقدر از اسپانسر خود پول گرفته؟ باشگاه باید با او صحبت می کرد و به او اطلاع می داد که به خاطر پولی که تو گرفتی، ما چند برابر آن، ضرر خواهیم کرد. عرض کردم که حسینی چه قبل از ما و چه بعد از ما قرارداد بسته باشد، در هر صورت تخلفی صورت گرفت و باید موضوع را حل می کردند که کار به اینجا نکشد. اما متاسفانه کسی به فکر نبود و این اتفاقات ناخوشایند افتاد. لذا باید طبق قرارداد پاسخگو باشند.

شما این مشکلات را با کارلوس کی روش هم داشتید که حتی کار به پاره کردن پیراهن تیم ملی توسط ایشان کشید اما در نهایت مشخص شد که یک پولی از آل اشپورت گرفت و پیراهن های آل اشپورت را پوشید. سید حسین آیا کیس مشابه کی روش بود؟ یعنی پولی می خواست؟ یا حتی فرهاد مجیدی؟

ببینید آقای سید حسین حسینی، با برند مدنظرش قرارداد بسته و پول خوبی هم از آن برند می گیرد اما سوال من اینجاست منافع فردی مهم است یا منافع باشگاهی؟ الان آن کار به باشگاه استقلال ضربه زده و ضرر میلیاردی هم زده است. بگذارید درباره آقای فرهاد مجیدی هم بگویم. آقای مجیدی وقتی به باشگاه آمدند که چندین ماه از قرارداد ما داشت سپری می شد. ایشان زمانیکه با باشگاه قرارداد می بندد، باشگاه با ما قرارداد داشت. به نظر من آن موقع سرپرست یا مدیر وقت باشگاه یک قرارداد هم با سرمربی می بندند که ایشان هم بتواند یک برند دیگر را انتخاب کند!

یعنی سرپرست باشگاه هم یادش رفته، درست مثل آقای فتحی؟

بله، به همین سادگی یادش رفت و این کار در دنیای حقوق نامش فروش مال غیر است. شما یک بار امتیاز را به برند ما دادید و بعد دوباره این را به کس دیگری هم می دهید. تخلف از سمت سرمربی هم نمی تواند رخ بدهد وقتی باشگاه، حق را هم به ما و هم به سرمربی داده است، این دیگر چه کاری است؟ قطعا با این ماجراها این مشکلات به وجود می آیند. ما هم از سرمربی و هم از بازیکن خواستیم که اگر حداقل به فکر منافع باشگاهشان هستند، این کار را ادامه ندهند. چون در نهایت اگر این مساله ادامه پیدا کند، به ضرر باشگاه خواهد شد که گوش نکردند. ما برای سال جدید هم یک سری تعهداتی داشتیم اما حتما تخلفات لحاظ و پیگیری می شوند. هیچ جای دنیا این مرسوم نیست و کاری غیر حرفه ای است که یک بازیکن یا یک سرمربی برخلاف لباس تیمش بخواهد برند دیگری بپوشد. ما متاسفانه این را در استقلال شاهد بودیم و در پرسپولیس هم شاهد بودیم که البته فقط دروازه بان پرسپولیس این تخلف را کرده بود. این اتفاق قطعا برای هر دو تیم جریمه خواهد داشت که مبلغ این جریمه را فقط باید قانون مشخص کند و دادگاه حکم دهد که چه مقدار بابت تخلف باید پرداخت شود.

خیلی عجیب است که قرارداد شما با باشگاه استقلال در زمان آقای فتحی به امضا برسد و بعد در ماجرای سید حسین حسینی رعایت نشود و بعد پشت بند آن فرهاد مجیدی هم بیاید و او هم رعایت کند و حالا کار به میلیاردها تومان غرامت برسد...

بله همانطور که قبلا هم گفته بودید قرارداد در زمان آقای فتحی قرارداد به امضا رسید. موضوعی که خیلی مهم است و باشگاه هم حتما اطلاع دارد این است که ضرر و زیانی که باشگاه به خاطر یک طرفه فسخ کردن قرارداد باید متحمل شود، رقمی خیلی بیشتر از این ها دارد. بندی در قرارداد هست که واضح می گوید که اگر به هر دلیلی که محکمه پسند نباشد، این قرارداد از طرف باشگاه یک طرفه فسخ شود، یعنی اتفاقی که الان شاهدش هستیم، چه ضرر و زیان هایی را باشگاه باید پرداخت کند. این مبلغ میتواند مبلغ خیلی بالایی باشد که متاسفانه به این موضوع توجه نشد و این جریمه هم بر باشگاه تحمیل خواهد شد.

ماجرای 800 میلیون تومان هزینه فاکتور انتقال البسه از دبی به تهران و یا از دبی به دوحه حقیقت دارد؟ فاکتورها چنین رقمی می گویند؟

درباره 800 میلیون تومان نظری ندارم و نمی دانم این عدد را از کجا آورده اید...

این را داخل باشگاه گفته اند که احتمالا کل هزینه های انتقال البسه از دبی به تهران بوده است در طول فصل...

باید بررسی کنم اما فقط 3800 دلار بابت انتقال البسه از دبی به دوحه ما هزینه کرده ایم که باشگاه باید هزینه اش را بدهد. فکر کنم 3800 دلار با قیمت حدودی دلار بشود صد و سه میلیون تومان. 

سر این ماجراها هم پس اختلاف دارید...

مفاد قرارداد، حق غرامت و بقیه دعواها را در دادگاه پیگیری خواهیم کرد و مدیران استقلال را در دادگاه خواهم دید. 

 

 

منبع: فوتبالی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y8qxj