پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/18 07:39
کد خبر: 13808

غفوری: باید به تیم ملی دعوت می‌شدم!

تیم فوتبال استقلال روز گذشته در هفته نخست لیگ برتر با نتیجه 2 بر صفر مس رفسنجان را در ورزشگاه آزادی شکست داد تا طلسم نبردن در چند سال اخیر در هفته اول را بشکند.

 

وریا غفوری که زننده گل اول استقلال بود، طلسم گل نزدن آبی‌پوشان در هفته اول را هم شکست. او پس گل به سمت اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران رفت تا با شادی گلش پیغامش را به او برساند. 

به نظر می‌رسید در نیمه اول به دلیل اینکه در 4 سال اخیر استقلال در هفته اول برنده نشده بود، استرس داشتید. آیا این موضوع را حس می‌کردید؟

همیشه شروع بازی‌های لیگ استرس خودش را دارد، اما به نکته درستی اشاره کردید. در چند سال گذشته نتوانسته بودیم بازی اول را ببریم که در بازی روز گذشته بازیکنان همت کردند و انرژی بیشتری گذاشتند و توانستیم با دو گل بازی را ببریم.

یکی از طلسم‌ها عدم گلزنی استقلال در هفته اول بود که با گل تو شکسته شد.

این گل را به فال نیک می‌گیرم، چرا که یک خاطره خوب دارم و اینکه زمانی که به سپاهان رفتم، گل اول فصل را من زدم و 2 بر صفر بازی بردیم و در نهایت همان فصل قهرمان شدیم. امیدوارم در استقلال هم این اتفاق تکرار شود.

بعد از گل شادی خاصی انجام دادی و به سمت اسکوچیچ رفتی. چه پیغامی می‌خواستی به سرمربی تیم ملی بدهی؟

همیشه اعتقاد دارم بازیکنی که توانایی‌اش را دارد، باید حق او را بدهند. متأسفانه در یکی دو لیست اخیر تیم ملی حضور نداشتم که باعث ناراحتی‌ام است. مربی تیم ملی مختار است و می‌تواند هر بازیکنی که بخواهد دعوت کند، اما شایستگی این را دارم که در تیم ملی باشم. من تیم ملی را ساده بدست نیاورده بودم که به آسانی بخواهند روی نام من خط قرمز بکشند. دوست داشتم با این شادی، پیغام من را ببینند. امیدوارم برای اردوهای بعدی، هم خوب کار کرده و هم نظر کادر فنی را جلب کنم.

یعنی اعتقاد داری با توجه به عملکردی که در فصل گذشته داشتی، باید به تیم ملی دعوت می‌شدی؟

قطعا همینطور است. عملکرد مدافعان را مقایسه و بررسی کنند و ببینند که توقع من بیجا نیست. از نظر آماری، بهترین دفاع راست بودم و کمی عجیب است که حتی در لیست 40 نفره تیم ملی هم قرار نمی‌گیرم. زمانی که چنین اتفاقی می‌افتد، آن هم برای من که 6 سال در اردوهای تیم ملی بودم، فکرها به هر جایی می‌رود. خوش‌بین هستم در اردوهای آینده نظر کادر فنی را جلب کنم. تیم ملی بازی‌های سختی دارد و امیدوارم موفق باشد. تیم ملی به بازیکنان باتجربه نیاز دارد و امیدوارم این مسئله لحاظ شود.

در کنار شادی گلت، ارسلان مطهری هم حضور داشت، بازیکنی که پس از بازگشت استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به خاطر مطلبی که در صفحه شخصی‌اش گذاشته بود، مورد انتقاد تند تو قرار گرفته بود. این سوء‌تفاهم‌ها برطرف شده است؟

یکسری صحبت‌هایی شد که پس از آن با ارسلان نشستیم و صحبت کردیم. ما در یک خانواده هستیم و هیچ مشکلی نیست. همه متحد شده‌ایم تا در کنار هم برای قهرمانی بجنگیم و نتایجی کسب کنیم که بهتر از سال قبل باشد.

بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات به ضرر استقلال نشد؟

این مشکل حل شده یا قرار است حل شود و فکر کنم از بازی هفته دوم بازیکنان را کامل در اختیار داریم. استقلال آنقدر بازیکن خوب دارد که با پنجره بسته هم هیچ بهانه‌ای نداشتیم و باید مس رفسنجان را می‌بردیم. از آن طرف هم، حرف شما درست است و باید از همه ظرفیت و پتانسیل تیم استفاده شود.

 چقدر به قهرمانی این فصل استقلال امیدواری؟

فقط برای قهرمانی می‌جنگیم و پله پله پیش می‌رویم و تیم خوبی هم داریم. در چند سال اخیر در رده‌های بالا قرار داشتیم، اما قهرمان نشدیم. خیلی امیدوارم کار ناتمام را تمام کنیم. نه فقط من، بلکه کل بازیکنانی که در استقلال حضور داشتند، می‌دانند یک جام به هواداران بدهکاریم. باید قهرمانی لیگ را برای آنها بگیریم و امیدوارم این اتفاق بیفتد و سرآغازی برای جام‌های بیشتر باشد.

فکر نمی‌کنی بازی با فولاد خوزستان محک خوبی برای استقلال است و نمی‌توان بازی اول را خیلی مدنظر قرار داد؟

تمام بازی‌ها مهم است. هر بازی برای استقلال داستان جداگانه‌ای دارد. بازیکنان باید برد مقابل مس را فراموش کنند و در باد این پیروزی نخوابند و برای دیدار با فولاد تمرکز کنند. فولاد تیم قدرتمندی دارد و بازی سختی پیش‌روی استقلال خواهد بود. برد مقابل فولاد می‌تواند مسیر ما را برای رسیدن به بالای جدول و شروع خوب در لیگ هموار کند.

به نظر می‌رسد با حضور افرادی چون صمد مرفاوی، حنیف عمران‌زاده، آرش برهانی و ... کمی از مسئولیت‌های بیرون از زمین تو به عنوان کاپیتان کم شده است.

خیلی خوشحال شدم این شخصیت‌ها به استقلال آمده‌اند. هر کدام از آنها واقعا وزنه هستند و می‌توانند به استقلال کمک کنند. هر کسی هر کاری از دستش برمی‌آید، باید انجام دهد. به عنوان بازیکن هر چقدر در توان دارم، می‌گذارم تا تیمم موفق شود.

در روزهای اخیر بازیکنانی چون سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده به بالا بودن قرارداد بازیکنان استقلال اشاره کرده‌اند. نظر تو در این باره چیست؟

اجازه دهید درباره کسانی که نام برده‌اید، اظهار نظر نکنم. بازیکنی که برای مذاکره می‌رود، منافع خودش را در نظر می‌گیرد، باشگاه هم منافع خودش را. هر دو طرف هم باید به تعهدات‌شان عمل کنند. متأسفانه اداره استقلال و پرسپولیس غلط است و مقایسه شدن‌شان هم اشتباه است و این مشکلات پیش می‌آید. اگر این دو باشگاه واگذار شوند، از این حرف و حدیث‌ها پیش نمی‌آید.

 

 

منبع: تسنیم 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3errp4