سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/28 16:56
کد خبر: 13247

محمود فکری در راه استراماچونی

​امروز اولین دیدار استقلال در دوران حضور محمود فکری برگزار شد. دیداری که بارزترین نکته آن را می توان در سیستم سه دفاعی آبی ها جستجو کرد.

به گزارش طرفداری، اولین بازی استقلالی ها پیش از فصل فوتبالی جدید، دیداری تدارکاتی بود که امروز این تیم برابر نفت مسجد سلیمان به انجام رساند و در نهایت توانست با نتیجه دو بر یک به پیروزی برسد، دیداری که به نوعی می توان آن را اولین دستپخت محمود فکری و دیگر مربیان استقلالی روی نیمکت دانست.

مهم ترین نکته ای که در دیدار امروز استقلالی ها پیدا بود به سیستم آنها و تفکراتی که محمود فکری برای جا انداختن در تیم دارد بر می گردد. آبی پوشان در این بازی با سیستم سه دفاعی بازی خود را آغاز کردند و در نهایت به پایان رساندند. فکری که تجربه موفق استراماچونی در این سیستم و چیدمان خاص بازیکنان مورد نظر را در فصل قبل دیده بود تصمیم دارد تا تغییراتی در استقلالی که در یک سوم پایانی بازی های لیگ قبل و بازی های لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت، به وجود بیاورد. او برای این کار تصمیم دارد تا سیستم مورد نظر خود را در تیم و تا پیش از آغاز بازی های لیگ جا بیندارد.

این تصمیم در حالی گرفته می شود که پیش از این استراماچونی پس از حضور در جمع آبی ها از سیستمی با سه دفاع کار خود را شروع کرد و علیرغم نتایج بدی که استقلالی ها در ابتدای دوران حضور او گرفتند روی تاکتیک های خود اصرار ورزید تا در نهایت توانست با همان سیستم مایه های موفقیت استقلالی ها را فراهم آورد. استرا آن روزها از میان مدافعانی مانند عارف غلامی، روزبه چشمی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی و ... سه بازیکن را به عنوان سه مدافع میانی به زمین می فرستاد و از میلیچ و وریا غفوری به عنوان دو پیستون تیم استفاده می کرد.

حالا محمود فکری هم در اولین دیداری که تیم خود را به میدان فرستاد از سه مدافع میانی به نام های شاهین طاهرخانی، محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی استفاده کرد و میلاد زکی پور در جناح چپ و سید احمد موسوی نیز در جناح راست به عنوان دو پیستونی که قرار است به مدافعان و وینگرها و هافبک های دفاعی کمک کنند به میدان رفتند.

از این ترکیب دفاعی، کادرفنی آبی ها تنها در حدود دقیقه شصتم بازی اقدام به تعویض دو پیستون خود کردند و به این ترتیب وریا غفوری به جای احمد موسوی و متین کریم زاده نیز به جای زکی پور به میدان رفتند و به این ترتیب سه مدافع میانی (طاهرخانی، یزدانی و مرادمند) تا پایان در میدان بودند.

با این حساب در اولین دیدار استقلالی ها برای فصل جدید، بارزترین نکته در تیم آنها به همین سیستم مورد نظر محمود فکری بر می گشت و با برگزاری بازی های تدارکاتی بعدی، پیش از آغاز لیگ بیستم می توان به این رسید آبی پوشان این فصل فوتبالی را سه دفاعه خواهند گذراند و یا خیر، محمود فکری و دیگر مربیان استقلال به دنبال آزمون و خطا برای رسیدن به بهترین سیستم هستند.

 

منبع: طرفداری

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zgnn2