یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/29 13:20
کد خبر: 12378

مربیگری در استقلال کاریزما می‌خواهد!

با جلال چراغپور سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در اوایل دهه 60 و کارشناس فوتبال ایران در مورد نتایج اخیر نمایندگان ایران در آسیا صحبت کردیم.

چراغپور عقیده دارد فوتبال ایران پله به پله عقب می رود و در این دوره از بازی های لیگ قهرمانان آسیا این مورد بیشتر احساس شد.

 

 سرمربی اسبق تیم ملی در مورد انتخاب محرم نویدکیا و سید مهدی رحمتی و نتایج به دست آمده در دو بازی اخیر سپاهان و شهرخودرو می گوید: با هیچ استدلالی آدم نمی تواند به عنوان اولین تجربه مربیگری در بازی های لیگ قهرمانان آسیا کسب تجربه کند. شاید نویدکیا و رحمتی روزی مربی های خوبی شوند همانطور که بازیکنان خوبی بودند اما ممکن است این انتخاب اشتباه باشد به آنها ضربه بزند و آینده ای در مربیگری نداشته باشند. شاید این دو روزی همچون جواد نکونام سرمربی خوبی شوند اما فراموش نکنید نکونام مراحلی که باید را طی می کرد طی کرده است.

او صحبت هایش را اینطور ادامه داد: کاش می شد صحبت های کسانی که نویدکیا و رحمتی را انتخاب کرده اند را می شنیدیم و استدلال آنها را هم متوجه می شدیم اما بدون شک آنها با این تصمیم و انتخابی که کرده اند مسیر را برای نویدکیا و رحمتی در مربیگری سخت کرده اند.

کارشناس فوتبال ایران در مورد نتایج پرسپولیس در دو بازی اخیر هم گفت: جدا از نتیجه در دو بازی اخیر پرسپولیس باید برداشت فنی و دقیق از عملکرد پرسپولیس داشت. پرسپولیس در 2 بازی اخیر در جریان بازی و کار تیمی به گل نرسیده است. در بازی اول برابر التعاون شجاع خلیل زاده توپ برگشتی روی کرنر را وارد دروازه کرد در بازی دوم که دیشب برگزار شد به اعتقاد من مدافع التعاون مرتکب خطا نشد و داور سلیقه ای برخورد کرد. توپ از عیسی آل کثیر عبور کرد بعد از آن مدافع نتوانست توپ را بزند و سپس مدافع به مهاجم برخورد کرد. باید توجه داشته باشیم مهاجمان و هافبک های پرسپولیس در جریان بازی گلی را به ثمر نرساندند.

وی تصریح کرد: قبول کنیم التعاون تیم طراز اولی نیست و ما حالا پرسپولیس را با سبک فوتبال تمام ایرانی می بینیم و دیگر اثری از تیم برانکو در این تیم قابل مشاهده نیست. التعاون تیم بسیار ضعیفی است که بسیاری از بازیهای اخیرش را در لیگ عربستان باخته است و پس از کرونا، وضعیت این تیم دگرگون شد. باید پرسپولیس را در دو بازی مقابل الدوحیل و الشارجه قضاوت کرد و انتظار هم می رفت که پرسپولیس هر دو بازی مقابل التعاون را ببرد.

چراغپور در خصوص شرایط استقلال تحت هدایت مجید نامجو مطلق و استراحت آبی ها در دو بازی اخیر گفت: نامجو مطلق شخصیت کامل و قابل قبولی دارد. او سالها به عنوان دستیار در فوتبال ایران حضور داشته و تجربه خوبی کسب کرده است اما مربیگری در استقلال کاریزما می خواهد و به عبارتی دیگر باید بگویم بار استقلال خیلی سنگین تر از این حرفهاست. استقلال بعد از جدایی آندره آ استراماچونی و آمدن فرهاد مجیدی در شکل بازی خود تغییر ایجاد کرد. مکث هایی که مدافعان استقلال به بازی می دهند باعث می شود شکاف های موجود در خطوط مختلف تیم حریف پوشش داده شود. استراحت استقلال در دو بازی اخیر زیاد خوب نیست زیرا شاگردان نامجو مطلق از شرایط مسابقه دور بوده اند و حریف اگر هم خسته باشد اما در شرایط بازی قرار داشته است. استقلال هم بازیهایش مرگ و زندگی است و اگر نبرد حذف می شود و این برای تیمی که سابقه دو قهرمانی آسیا را دارد نمی تواند خوب باشد. پلیس عراق در بازی گذشته اش خوب نشان داده و روحیه خوبی برای تقابل با استقلال دارد.

 

 

منبع: فوتبالی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bga83