پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/28 11:25
کد خبر: 12325

جزییات جلسه استقلالی‌ها با پاستورلو در ایتالیا

​بررسی روند مذاکرات استقلال و استراماچونی در طول هفته های گذشته می‌تواند زوایای پنهانی را از دلایل منتفی شدن حضور این مربی ایتالیایی در ایران مشخص کند.

مهم‌ترین مساله حول باشگاه استقلال از حدود 3 ماه قبل مساله بازگشت آندره آ استراماچونی به نیمکت این تیم بوده است. موضوعی که چند روز مانده به دربی پایتخت در نیمه نهایی حذفی با سفر سعادتمند و برخی همکارانش به ایتالیا پرونده اش باز شد و حالا به یک شکست بزرگ برای مدیران استقلال تبدیل شده است.  در حالی که استقلال به خاطر دیدار حساس با پرسپولیس در نیمه نهایی حذفی شرایط سختی را تجربه می‌کرد، انتشار خبر سفر مدیرعامل باشگاه به ایتالیا برای مذاکره با استراماچونی سر و صدای زیادی به پا کرد. اگرچه مدیران باشگاه در آن مقطع تاکید داشتند مذاکرات برای توافق در راستای مطالبات این مربی است اما هرچه زمان سپری شد شایعه مذاکره برای بازگرداندن استراماچونی قوت گرفت و کار به اینجا کشید که فرهاد مجیدی ناراحتی از تلاش برای حضور مربی ایتالیایی روی نیمکت قبل از فینال از سمتش استعفا کند.

 

مجیدی و سعادتمند در آن مقطع وارد یک چالش جدی شدند و شکست در فینال حذفی مقابل تراکتور و خداحافظی رسمی سرمربی محبوب آبی ها با اطلاعیه باشگاه درباره مذاکره رسمی با استراماچونی همراه شد تا هواداران هم کمی بابت اتفاقات رخ داده آرام تر شوند. 

 

از همان روز فشارها روی مدیریت استقلال زیاد شد؛ هواداران که کاملا امیدوار به بازگشت استراماچونی بودند، طوفان توییتری راه انداختند و هشتگ «استراماچونی را برگردانید» را ترند کردند. روزبه روز سعادتمند و همکارانش بیشتر متوجه می‌شدند که اگر این مربی ایتالیایی را به ایران نیاورند، در یک وضعیت خطرناک قرار می‌گیرند و در نهایت هم طبق پیش بینی بسیاری از کارشناسان و مدیران آنها نتوانستند به وعده شان عمل کنند تا مجبور شوند با یک بیانیه از موضع ضعف منتفی شدن حضور استراماچونی را رسما اعلام کنند. در این باره البته استوری ناراحت کننده استراماچونی مبنی بر اینکه هیچ پیشنهاد رسمی برای قرارداد به او داده نشده هم تاثیرگذار بود.

 

حالا هم مدیران باشگاه مذاکره با الکساندر نوری را شروع کردند و امیدوارند با حضور این مربی نامدار که سابقه کار در وردربرمن و هرتابرلین دارد فضا را به سود خود برگردانند اما واقعیت این است که انتشار خبر حضور نوری نیز از خشم هواداران کم نکرده است.

 

**استقلال چه زمانی مذاکره با استراماچونی را استارت زد؟

در چنین شرایطی اما مرور اینکه در طول هفته های گذشته چه مسائلی بین استقلال و استراماچونی گذشته تا درنهایت به این بخش برسد می‌تواند قابل توجه باشد. البته طبیعتا با توجه به محرمانه بودند مذاکرات ممکن است در نقل موضوعات مربوط به مذاکرات دو طرف با یکدیگر مسائلی از قلم بیفتد اما اطلاعاتی که به دست خبرنگار "ورزش سه" رسیده شاید زوایای پنهانی از موضوع را باز کند.

 

شروع مذاکرات مدیران استقلال با نزدیکان استقلال از سفر سعادتمند و همکارانش به ایتالیا بود. آنها در این سفر بارها اعلام کردند که برای توافق بر سر مسائل مالی و منتفی کردن شکایت استراماچونی به ایتالیا رفتند اما شایعه بازگشت استراماچونی بارها مطرح شد. مساله مهم اما چنین است که استراماچونی و نزدیکانش معتقد هستند در آن سفر هیچ مذاکره رسمی برای بازگشت این مربی انجام نشده و مدیران باشگاه فقط قصد داشتند که در بحث شکایت استراماچونی به فیفا تخفیف بگیرندن و از طرفی به سود باشگاه شود.

 

**شرط مهمی که استراماچونی پیش پای استقلال گذاشت

با اینکه مدیران استقلال با مدیربرنامه ها و برخی دیگر از نزدیکان استراماچونی در ارتباط بودند اما پیشنهاد رسمی باشگاه برای بازگشت استراماچونی بعد از فینال حذفی اتفاق افتاده است. زمانی که استقلال فینال را به تراکتور واگذار کرد، مدیران باشگاه به پاستورلو گفته بودند که برای بازگشت استراماچونی وارد مذاکره شوند. در آن مقطع استراماچونی بدش نمی‌آمد که دوباره روی نیمکت استقلال بنشیند و به همین خاطر مدیربرنامه های در ایمیلی که به باشگاه می‌زند اعلام می‌کند مشکلی با این موضوع نیست اما یک شرط مهم وجود دارد؛ اینکه توافق برسر منتفی کردن شکایت به فیفا و قرارداد جدید برای ادامه همکاری باید به صورت همزمان اتفاق بیفتد.

 

جالب اینکه استقلالی‌ها نیز در ایمیل خود خطاب به پاستورلو اعلام می‌کنند مشکلی وجود ندارد و هرزمان که استراماچونی شکایتش از استقلال به فیفا را لغو کرد، آنها نیز برای قرارداد جدید اقدام می‌کنند. ظاهر این موضوع با مخالفت دوباره پاستورلو مواجه می‌شود و او دوباره تاکید می‌کند که لغو شکایت و قرارداد جدید باید به صورت همزمان صورت بگیرد.

 

با گذشت چند روز مدیران استقلال که همزمان سعی داشتند مجوز حضور استراماچونی در لیگ برتر را از سازمان لیگ و فدراسیون به خاطر قانون منع ورود خارجی‌ها بگیرند، هیچ صحبت جدیدی با استراماچونی و مدیربرنامه هایش انجام ندادند و در روند مذاکرات وقفه افتاد. جالب اینکه ظاهرا پاستورلو و استراماچونی از تعلل باشگاه استقلال در این مدت دلخور شده بودند و این را در توییت‌های مدیربرنامه های این مربی در آن مقطع می‌توان به وضوح مشخص شد.

 

**جمله‌ای که استراماچونی را عصبانی کرد

استقلالی‌ها البته در پایان نامه خود یک جمله عجیب گنجانده بودند که موجب ناراحتی پاستورلو و استراماچونی شد. در ایمیلی که استقلال اعلام کرده بود قانون اجازه حضور این مربی را در فوتبال ایران نمی‌دهد، قید شده بود که استقلال نمی‌تواند با درخواست استراماچونی موافقت کند و این در حالی است که طرف ایتالیایی اعتقاد دارد هیچ پیشنهاد و درخواستی به باشگاه نداده که آنها بخواهند موافقت یا مخالفت کنند.

به عبارت بهتر استراماچونی که در استوری اینستاگرامی اش هم تاکیدکرده بود پیشنهادی برای همکاری با استقلال به باشگاه نداده به همین خاطر است و آن عبارت باعث عصبانیت و ناراحتی اش شده بود. استراماچونی در شرایط کنونی بر این باور است که باشگاه استقلال قصد داشته با زیرکی ماجرای شکایت این مربی به فیفا را منتفی کند و طرف ایتالیایی اینطور تصور می‌کند از ابتدا نیز اراده جدی برای ادامه همکاری وجود نداشته است. البته که طبیعتا مدیران استقلال چنین اعتقادی ندارند.  در نهایت هم باشگاه استقلال بعد از ماجراهای پیش آمده با بیانیه ای رسمی حضور استراماچونی در این تیم را منتفی اعلام کرد.

 

**جذب بازیکن بدون نظر استراماچونی

موضوع دیگری که باعث ناراحتی استراماچونی در این ماجرا شد، جذب بازیکنان توسط مدیران باشگاه و بدون نظر استراماچونی بود. مدیران استقلال طی روزهای گذشته نفرات زیادی را به خدمت گرفتند و این در حالی است که هیچ استعلامی از سرمربی ایتالیایی نگرفته بودند و به همین خاطر است که استراماچونی و نزدیکانش تصور می‌کنند باشگاه استقلال اراده جدی برای آوردن او نداشته است. همچنین این مربی ایتالیایی از شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه او درخواست مبلغی در حدود یک میلیون و 600 هزار یورو کرده تا پای میز مذاکره بنشیند هم دلخور هستند و معتقدند اصلا مذاکرات دو طرف به جزییات بحث مالی نرسیده است.

 

**شکایت استراماچونی پابرجا است

ماجرای بازگشت استراماچونی به نیمکت استقلال از ابتدا برای این پیش آمد که این مربی از شکایتش به فیفا صرف نظر کند. استراماچونی که قرارداد دوساله ای با استقلال داشت به خاطر پرداخت مطالبات دو فصل خود به فیفا شکایت کرده و به نظر می‌رسد با توجه به قوانین موجود طی ماه های آینده باشگاه ابی پوش پایتخت را محکوم هم کند. در این شرایط اگر او به ایران برمی‌گشت می‌توانست هم پولش را بگیرد و هم باشگاه از او استفاده کند تا ضرر کمتری متوجه استقلال شود. حالا اما که بازگشتش منتفی شده این مربی نیز پای شکایتش به فیفا ایستاده و احتمالا باید شاهد آن باشیم که ضرر زیادی را به باشگاه استقلال تحمیل کند.

 

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36y9z4