پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/08 13:15
کد خبر: 11801

فرهاد مجیدی بازی را شروع کرد

دیدار حذفی دو تیم استقلال و پرسپولیس نتیجه جالبی را در تابلو ورزشگاه آزادی به ثبت رساند که برای هواداران آبی آرزویی به قدمت نیم قرن بود

استقلال برابر پرسپولیس در جام حذفی با شش گل در مجموع بازی و در ضربات پنالتی پیروز شد و به فینال جام حذفی رسید.این نتیجه و ثبت آن در تابلوی ورزشگاه آزادی در این روزها  دستمایه طرفداران هر دوتیم شده و در شبکه های مجازی و مراوده های اجتماعی مردم در چند روزگذشته محل جدل های بی پایانی شده است .اعدادی که تا حدودی به هویت باشگاه های استقلال و پرسپولیس گره خورده است و پیشکسوتان و هواداران و حتی اعضای هیئت مدیره و بازیکنان نیز از آن ها می گویند و از اعداد خودشان دفاع می کنند.

 

سرمربی آبی ها که بعد از داربی از سمت خود استعفا داده بود و شب گذشته مجددا' به این تیم برگشت با انتشارپستی اینستاگرامی برای رقیب دیربنه کری خوانده است و از هواداران تیمش خواسته است آنها بگویند کدام عدد؟

 

مجیدی که در 29فروردین 91خالق عدد 4لقب گرفت و در زمان خروج از زمین بازی پس از اخراج  در دیدار الغرافه و پرسپولیس عدد 4را به عکاس ها و تماشاگران ضلع جنوبی ورزشگاه نشان داد حالا بدنبال ثبت عدد شش است که 47سال است به صورت مطلق به نام قرمزها بوده است.

 

شهریور ماه و فروردین دو ماهی هستند که اعداد 4و 6 از دل آن ها بیرون آمده است. عدد4 متولدفروردین است و عدد6متعلق به ماه شهریور.این اعداد  سال هاست  توسط هواداران هر دو تیم به رخ دیگری کشیده می شود و با ظهور این روزهای شبکه های مجازی محلی شده است برای ایموجی هایی به رنگ قرمز و آبی که در دل آن نشان دهنده تعلق خاطر افراد است به یکی از این دو تیم پرطرفدار .

 

پنج سال بعد از نشان دادن عدد 4توسط مجیدی که برداشت های مختلفی از آن شد و عده ای آن را به 4فینال آسیایی آبی ها و عده ای به 4برد پی درپی آن ها در داربی های رسمی و بعضی ها هم به چهار گل مجیدی به پرسپولیس نسبت دادند ،پرسپولیس در 18فروردین 95با چهار گل در برابر دو گلی که استقلال زد برابر استقلال پیروز شد تا پرسپولیسی ها با نشان دادن عدد 4آن را متعلق به خود بدانند و 4آبی ها را تا حدودی کمرنگ کنند.

 

پوکر پرسپولیسی ها در قهرمانی در مرداد امسال و نشان دادن عدد چهار در تصاویر زنده تلویربونی از عزم آن ها برای به نام کردن این عدد به نام پرسپولیس داشت.اتفاقی که بازتاب بسیار خوبی در جامعه برای آنها داشت و پرسپولیس فاتح مطلق اعداد نشان داد.

 

مجیدی که نشان داده سودوکو باز قهاری است کمتر از یکماه بعد از پوکر قرمزها این بار خالق عدد شش در ضربات پنالتی شده است.

 

عددی که دهه ها در اختیار هواداران پرسپولیس بود و آنها با نشان دادن و گفتن آن برای رقیب دیربنه کری می خواندند.

 

حالا هواداران هر دوتیم  4و6 را جزیی از هویت خود می دانند و برای آن دلایل خودشان را دارند.

 

قرمزها 6آبی ها را در بازی معمول فوتبال نمی بینند وبه شدت در برابر استناد آبی ها جبهه گرفته اند و  آبی ها در کری‌خوانی مثل همیشه بدنبال تصویری از شش گل قرمزها هستند و این قصه همچنان ادامه دارد و در این فوتبال تا ابد ماندگار . اعدادی که افتخار هواداران هستند و برای بعضی از آن ها برای یک عمر سربلندی کفایت می کند.

 

 

منبع: ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36nr72