پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/04 04:31
کد خبر: 11728

معمای بزرگ مجیدی در مرکز خط دفاعی

با مصدومیت همزمان ۳ مدافع میانی آبی پوشان، دغدغه مجیدی برای دربی چهارشنبه شب انتخاب بازیکنانی است که باید در این منطقه بازی کنند.

بدترین خبری که می‌توانست پیش از دربی چهارشنبه شب اردوی استقلال را ملتهب کند، مصدومیت همزمان ۳ مدافع میانی و از دست دادن دربی بود. این اتفاق برای آبی پوشان افتاد تا مجیدی در ساعتهای باقی مانده به این بازی مهم، دغدغه بزرگی برای انتخاب مردان میانی خط دفاعی تیمش را داشته باشد.

گفته می‌شود سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و روزبه چشمی به دلیل مصدومیت شرایط حضور در این دیدار مهم را ندارند و عارف غلامی تنها مدافع میانی آبی پوشان است می‌توان حضورش در ترکیب این بازی را قطعی دانست.

مجیدی گزینه‌های زیادی برای انتخاب زوج غلامی ندارد. سرمربی آبیها یا باید از یک مدافع میانی تخصصی و نسبتا کم تجربه در کنار غلامی استفاده کند و یا باید یک بازیکن باتجربه اما غیر تخصصی را به کار گیرد.

شاهین طاهرخانی مدافع میانی جوان استقلالی‌هاست که در هفته‌های اول حضور مجیدی بازیهای زیادی در لیگ برتر و آسیا به کار گرفته شد و عملکرد قابل قبولی هم داشت که یکی از این بازیها، دربی نیم فصل دوم بود. اما این بازیکن هفته‌هاست از ترکیب استقلال دور بوده و شاید دوری او از شرایط مسابقه ریسک حضورش در این بازی را بالا ببرد. 

در مورد طاهرخانی گفته می‌شود زمانی که استقلال با ۳ دفاع میانی به میدان می‌رفت او در کنار دو مدافع دیگر بازی می‌کرد و شاید به کار گرفتن در سیستم دفاع خطی آن هم با شرایط دور از بازی ریسک را بالا ببرد.

فرشید باقری هافبک کرمانی تیم استقلال که سومین فصل حضورش در این تیم را تجربه می‌کند، از بازیکنان چند پُسته‌ای است که توان حضور در قلب خط دفاعی را هم دارد و در این فصل هم یکبار در غیبت چند مدافع میانی مقابل نفت مسجد سلیمان در این پست به میدان رفت. باتوجه به حضور علی کریمی و مسعود ریگی در میانه میدان، باقری می‌تواند نقش مدافع میانی را در این بازی ایفا نماید. تنها موضوع غیبت چند روزه او در تمرینات گروهی بود که بنا به تصمیم انضباطی مجیدی صورت گرفته بود و او اخیرا به جمع آبی پوشان پیوسته است.

البته در لیست بازیکنان استقلال مدافعان میانی دیگری هم دیده می‌شوند که باتوجه به حساسیت بالای این بازی و تجربه کم آنها، بعید است نام بازیکنانی مثل عظیم گوگ یا سینا خادم پور در ترکیب اصلی آبیها برای این بازی جای بگیرد. مگر آن که فرهاد مجیدی سورپرایزی داشته باشد و دست به ریسک بالایی در این بازی بزند. 

 

 

منبع: مهر

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39qoe2