جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/20 00:45
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 37579

اینم شانسه مایه؛ علت عدم تاثیرگذاری پیامک تبلیغاتی

برخی از مشاغل بر این باور هستند که استفاده از روش‌های نوین بازاریابی مثل، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌تواند آن‌ها را به هدفشان که جذب مشتری و سودآوری بیشتر است برساند

برخی از مشاغل بر این باور هستند که استفاده از روش‌های نوین بازاریابی مثل، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌تواند آن‌ها را به هدفشان که جذب مشتری و سودآوری بیشتر است برساند. بله این باور درست است؛ اما دلیل اصلی عدم تاثیرگذاری پیامک برای بعضی مشاغل چیست و چرا برخی از این کسب‌وکارها نمی‌توانند در این روش تبلیغاتی موفق عمل کنند؟ در پاسخ باید گفت، درست است که ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای مشتریان روشی بسیار ساده‌است، اما در این روش ساده بازاریابی هم استراتژی‌هایی وجود دارد که مشاغل برای آنکه بتوانند مخاطبان بیشتری جذب کنند باید به آن‌ها توجه کنند.

 

خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج

برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه برای مشتریان، کافی‌ست مشاغل یک پنل ارسال پیامک را خریداری کرده و با توجه به بوده و تعرفه‌های شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامکی، آن‌را شارژ کرده و اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی کنند. اما در این روش ساده یک‌سری فوت‌وفن‌هایی وجود دارد که اگر در نظر گرفته شود، منجر به جذب مشتری و نرخ بازگشت سرمایه مطلوب می‌شود؛ اما در صورتی که از همان قدم اول انحراف از معیار و اشتباهات کوچکی رخ دهد، اصلاح مجدد آن نیازمند پرداخت به هزینه و مهم‌تر از آن وقت بیشتری دارد.

  • مشتری متوجه محتوای تبلیغاتی نمی‌شود

همان‌طور که از نامش مشخص است، پیامک باید کوتاه، موجز و کامل باشد. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه مخاطب را به پیام تبلیغاتی خود جلب کنید.

  • پیشنهاد ویژه‌ برای مخاطب ارسال نمی‌شود

مخاطبان وقتی به پیامک شما پاسخ می‌دهند که پیشنهاد ویژه‌ای مثل ارسال کد تخفیف و یا فروش ویژه داشته باشید.

  • مخاطب  شما را نمی‌ببیند

باید کاری کنید که مشتریان در هر فروشگاه، وب‌سایت یا پلتفرمی وارد می‌شوند تبلیغات و محصولات شما را ببینند.

  • برنامه‌ی ویژه ندارید

ارسال پیامک شما نه طبق استراتژی تقویم محتوایی پیش می‌رود، نه مخاطبان هدف خود را به خوبی می‌شناسید و نه از ارسال اس ام اس منطقه ای استفاده می‌کنید. تنها پیامک‌هایی را بدون داشتن هیچ برنامه‌ی ویژه‌ای ارسال می‌کنید.

  • وب‌سایت ندارید

در ارسال پیامک‌های ترغیب کننده گذاشتن CTA می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، اما وقتی یک وب‌سایت رسمی برای معرفی محصولات و خدمات خود ندارید، امکان اینکه مخاطبان پیامک ارسال را پاک کنند، بسیار زیاد است.

2541c717-4485-4152-a198-5c2842b9b244

وقتی ریتارگتینگ میشه تنها راه حل

پیش از این گفته شد که در صورت عدم پیاده‌سازی استراتژی‌های صحیح ارسال پیامک تبلیغاتی، برای اصلاح آن نیاز به هزینه و زمان بسیار زیاد است اما یک‌سری راه‌کارهایی مثل ریتارگتینگ یا هدف‌گیری مجدد، وجود دارد که می‌تواند به کسب‌وکارها در چنین شرایطی کمک کند. استفاده از ریتارگتینگ باعث می‌شود مخاطبانی که پیش‌تر به سایت شما مراجعه کرده‌ اما به هر دلیل خرید خود را کامل نکرده‌تند، مجدد از سایت بازدید کرده و خرید خود را تکمیل کنند، اما استفاه از ریتارگتینگ سه مزیت اصلی را برای کسب‌وکارها به همراه دارد:

  • نرخ بازگشت سرمایه:  ROI  
  • افزایش نرخ تبدیل: Conversion Rate 
  • تاثیرگذاری در آگاهی نسبت به برند: Brand Awareness 
ریتارگتینگ در پیامک هم تاثیر داره

پنل‌های ارسال پیامک، قابلیت گزارش‌گیری دارند، پس به راحتی می‌توان فهمید کدام محتوا در چه زمانی برای کدام دسته از مشتریان توانسته بسیار تاثیر را بگذارد باشد، پس می‌توان از این اطلاعات در ریتارگتینگ و سایر کمپین‌های تبلیغاتی پیامکی استفاده کرد. اما برای ریتارگتینگ در پیامک و تاثیرگذاری آن لازم است که به برخی موارد دقت شود و از برخی ابزارهای کاربردی کمک گرفت.

  • دقت به متن پیامک، شخصی‌سازی آن و هدفمند بر اساس پیشنهادات ترغیب کننده  
  • ارسال پیامک برای مخاطبین هدف در زمان‌های مناسب (نه صبح خیلی زود و نه خیلی دیروقت)
  • ارسال پیامک‌های مناسبتی برای جذب مشتریان جدید و وفاداری مشتریان سابق
  • امکان لغو دریافت پیامک را در اختیار مخاطبان قرار دهید
  • استفاده از ابزارهای ریتارگتینگ مثلGoogle AdWords  می‌تواند کاربردی باشد

262fdb43-d1bb-4d42-888e-4fb8ab7f096c

اگر با شنیدن جمله عدم تاثیرگذاری پیامک تبلیغاتی، از استفاده آن دل‌سرد می‌شوید، تصمیم درستی نگرفته‌اید. جالب است بدانید که بسیاری از برندها و کمپانی‌های بزرگ سالانه میزان بودجه اختصاصی مربوط به تبلیغات خود را افزایش می‌دهند و بر این باور هستند که تبلیغات بیشتر باعث بازگشت نرخ سرمایه مطلوب‌تر می‌شود. ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و استفاده از پیامک مارکتینگ در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی، روشی بسیار مقرون‌به‌صرفه است که می‌توانید از آن برای معرفی محصولات و خدمات خود به مخاطبان هدف استفاده کنید.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4d9n6q