جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/19 00:55
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور در بازدید از شرکت فولاد آلیاژی ایران:
کد خبر: 34960

فولاد آلیاژی، نقش موثری در ترسیم نقشه توسعه صنعتی کشور دارد

مدیرعامل صندوق بازنشتگی فولاد کشور گفت: فولاد آلیاژی ایران، شرکتی ملی و حتی فراملی است که با تکیه بر دانش و تخصص فولادمردان سختکوش خود، علاوه بر تامین نیاز داخل به فولادهای آلیاژی و جلوگیری از خروج ارز، باعث رونق اشتغال و تولید انواع فولادهای خاص آلیاژی مورد نیاز صنایع داخلی در کشور شده است که بسی جای افتخار است.

به گزارش رصدورزشی به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، سید حجت کاظمی پس از بازدید از مجموعه فولاد آلیاژی ایران در نشست با مدیرعامل و جمعی از مدیران این شرکت، با اشاره به توان تخصصی و دانش محوری مسئولین فولاد آلیاژی بیان کرد:دستاوردهای حاصله شرکت فولاد آلیاژی که در این نشست مطرح شد، جز با همدلی، ایثار، فداکاری و مسئولیت پذیری حاصل نمی‌شود. وی افزود:نیازهای بازار و متعاقبا ذینفعان، باارائه محصولات جدید وبا بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی و تعدیل هزینه ها و نهایتا باسودآوری بهینه حاصل میشود که مدیران شرکت نیز به خوبی به آن توجه دارند و عزم جدی در ایجاد پروژه‌ های جدید به منظور تکمیل زنجیره تولید در راستای بهبود بازدهی دارایی ها و رفع وابستگی ها می تواند در کاهش بهای تمام شده محصولات و بهبود سود آوری نقش موثری داشته باشید.

وی افزود:اقدامات خوبی که در طی این چند سال، با همت مضاعف و تلاش نیروهای با تجربه و متخصص این شرکت رقم خورده، نه تنها مشکلات گذشته را مرتفع، بلکه باعث درخشش نام این شرکت در سطح کشور، خاورمیانه و حتی دنیا شده است که بر همین اساس باید به عملکرد شرکت فولاد آلیاژی افتخار کنیم.

 

عملکرد موفق شرکت فولاد آلیاژی ایران در 6 ماهه ابتدایی سال جاری

مدیرعامل صندوق بازنشتگی فولاد با بیان اینکه مطالعه عملکرد 6 ماهه این شرکت در سال جاری، در سامانه کدال، حاکی از رویکرد موفق و شفاف در درامدهای عملیاتی و نیز کنترل هزینه های تولید، سربار و بهبود سود است ،اذعان کرد:دعای خیر بازنشستگان صنعت فولاد، بدرقه شما فولادمردان شرکت فولاد آلیاژی ایران است و تقدیر و تشکر خود را از تک تک شما سختکوشان صنعت فولاد اعلام می‌ نمایم.

وی اضافه کرد: شرکت فولاد آلیاژی ایران، دارای دانش و فناوری سطح بالا در تولید است و امیدواریم با اجرای پروژه‌های توسعه ای این شرکت در آینده نه چندان دور، شاهد دستاوردی عظیم برای سهامداران مجموعه باشیم.

علیرضا چایچی یزدی، مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران نیز در این نشست بیان کرد: در سال ۱۳۶۸، دانش فنی از شرکت بهلر اتریش بعنوان یکی از معتبرترین تولید کنندگان وقت فولاد آلیاژی دنیا، تدارک دیده شد.

وی افزود: در پایان سال 1371، تنفیذ قرارداد با شرکت دانیلی ایتالیا به عنوان معتبرترین سازنده تجهیزات فولادسازی صورت پذیرفت و بیش از 50هزار تن تجهیز اعم از ماشین‌آلات، ادوات و قطعات از نقاط مختلف جهان تامین شد. در ادامه، امور مرتبط با نصب تجهیزات در سال 1375 آغاز و در پایان سال 77 چهار کارخانه عظیم فولاد سازی، نورد سنگین، نورد سبک، تکمیل‌کاری و عملیات حرارتی متولد شد.

این در حالی بود که تا پیش از این، وابستگی بالایی به واردات این مقاطع فولادهای آلیاژی داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران عنوان کرد: در سال 1378 هم‌زمان با بهره‌برداری و شروع تولید، ظرفیت تولید این شرکت بالغ بر140 هزار تن شامل 118 گرید فولادی بود. در حال حاضر و پس از گذشت 23 سال، با افتخار و اقتدار ظرفیت تولید این مجموعه بیش از 500 هزار تن شده است؛ به گونه‌ای که حتی رقم تولید 527 هزار تن مذاب را نیز تجربه کرده‌ایم. همچنین به همت تلاشگران سخت کوش فولاد آلیاژی تعداد گریدهای فولادی قابل تولید نیز از مرز ۴۵۰ نوع فولاد نیز گذر کرده است.

وی در خصوص پروژه های توسعه ای نیز اعلام نمود،خوشبختانه پروژه یزد یک هم با کمک متخصصین و کارشناسان پروژه، از پیشرفت خوبی برخوردار است به گونه ای که میزان پیشرفت به ۹۲٪ رسیده و  اولین قوس نیز طی یک ماه آینده و همچنین حصول اولین ذوب تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به پروژه وایر و کلاف ادامه داد:این پروژه از ۵ ماه پیش کلنگ زده شده، و با شرایط مناسبی در حال پیشرفت است.

وی در خصوص حایگاه فعلی فولاژ اظهار داشت:در حال حاضر، بیش از 16 صنعت مادر تخصصی داخلی وابسته به تولیدات فولاد آلیاژی ایران هستند؛ به گونه‌ای که مواد اولیه مورد نیاز صنایعی همچون خودروسازی، نفت، گاز و پتروشیمی، ریلی و دریایی، کشاورزی و تراکتورسازی، شیمیایی و انواع مختلف صنایع اصلی کشور، توسط این شرکت تولید می‌شود.

چایچی ابراز داشت:بالغ بر هزار و هشتصد نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم و بیش از 600 نفر نیروی پیمانکاری در مجموعه بزرگ فولاد آلیاژی ایران مشغول به کار هستند و در مجموع، فولاد آلیاژی دارای یک خانواده بزرگ ۸۰۰۰ نفری می باشد.

 

فولاد آلیاژی، صنعت سبز برگزیده کشور

وی ادامه داد: علاوه بر وظیفه دشوار تولید و بهره‌برداری، فولاد آلیاژی ایران یکی از شرکت‌های بنام و مطرح در زمینه رعایت موازین محیط زیستی است. در صورتی که طی 23 سال اخیر، برای 6 بار به عنوان صنعت سبز کشور برگزیده شده‌ایم که در سه سال اخیر به همت و توان تخصص فولادمردان ایران به طور متوالی به وقوع پیوسته است.

 

بازگشت آب تا ۸ مرتبه به چرخه تولید فولاد

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران خاطرنشان کرد: همچنین در کنترل مصرف آب با استفاده از سیستم‌های بازچرخانی و تصفیه، تا هشت مرتبه آب مصرفی را به سیستم تولید خود برمی‌گردانیم. باعث افتخار است که شرکت فولاد آلیاژی ایران، به عنوان یکی از کم‌آب‌خواه‌ترین صنعت فولادی کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. ضمن اینکه از پساب‌های بهداشتی مجموعه به منظور آبیاری فضاهای سبز وگونه‌های تزئینی و بیابانی استفاده می‌کنیم.

 

فولاد آلیاژی، تنها شرکت دانش بنیان فولادی ایران

چایچی با بیان اینکه تنها شرکت دانش‌بنیان فولادی کشور هستیم، اذعان کرد: همچنین این شرکت دارنده استاندارد IATF به منظور الزامات خاص و مدیریت صنایع خودرویی کشور و اولین و تنها دارنده طراحی محصول در کشور است. تمامی این موارد، تنها بخشی از افتخارات این شرکت به شمار می‌آید که در سایه توجه سهام‌داران اصلی حاصل شده است.ضمن اینکه این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت است که سهام‌داران شرکت فولاد آلیاژی ایران، اقشار پرتلاش و زحمتکش و بخشی از بازنشستگان معظم  این مرز و بوم هستند و این امر وظیفه ما را در قبال شرکت، بیش از پیش با اهمیت می نماید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lw6kk