چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/04 04:59
رئیس کل بیمه مرکزی در نشست مشترک با دبیر و مدیران ستاد ویژه توسعه فناوری نانو:
کد خبر: 35757

زمینه همکاری صنعت بیمه و فعالان عرصه نانو فراهم است

سرمایه گذاری صنعت بیمه در شرکت های دانش بنیان علاوه بر تزریق نقدینگی می تواند نگرانی فعالان عرصه فناوری و تکنولوژی را در حوزه ریسک به شکل محسوسی کاهش دهد.

مهندس مجید بهزادپور که در نشست مشترک دبیر و مسئولان ارشد ستاد ویژه توسعه فناوری نانو سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: بهره گیری از فناوری و ظرفیت های متنوع آن در صنایع، مسیر خدمت رسانی و خلق ثروت را تسریع خواهد کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر که نهادناظر و صنعت بیمه برای امضای تفاهم نامه با شرکت های فناور و نانوتکنولوژی، آمادگی دارد، خاطرنشان کرد: حضور در پروژه های توسعه محور و ارزش آفرین برای صنعت بیمه یک فرصت طلایی تلقی می شود و در اطمینان بخشی و اعتمادسازی برای دیگر سرمایه گذاران نیز آثار مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر تنوع رشته های نانو تکنولوژی در کشور، زمینه همکاری را جذاب، گسترده و فنی ارزیابی کرد و گفت: اجرای پروژه های مشترک بین دو نهاد بیمه مرکزی و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با هدف تسهیل گری عرصه خدمات و تبدیل ایده به محصول صورت خواهد گرفت.

مهندس بهزادپور، نگاه صنعت بیمه را به تحول دیجیتالی مثبت عنوان کرد و با تشریح دستاوردهای سه شنبه های نوآوری در نهاد ناطر صنعت بیمه، خاطرنشان کرد: با راه اندازی کمیته های علمی و اجرایی بین دو مجموعه می توان ادامه روند هم افزایی و بهره مندی از قابلیت های بین دستگاهی را موثر ارزیابی کرد.

در ادامه این نشست، دکتر سعید سرکار با قدردانی از حضور رئیس کل بیمه مرکزی و همکاران به ارتباط تنگاتنگ فن آوری نانو و صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: دانش بنیان ها از تخصص و ادبیات خاص خود بهره می برند و تلفیق زبان بیمه و نانو از اهمیت خاصی برخوردار است.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با تشریح تاریخچه و دستاوردهای این ستاد اظهار داشت: تولید ثروت، بهبود زندگی مردم و تسهیل خدمت رسانی به صنایع و آحاد جامعه از مهمترین هدفگذاری های ما به شمار می رود.

دکتر سرکار افزود: نانوتکنولوژی به دنبال آن است که علم را به فناوری و سپس محصول نهایی قابل استفاده برای مردم تبدیل کند.

وی با اشاره به ۱۴۰۰ محصول نانو در ۱۶ رشته صنعتی کشور از صنعت بیمه خواست در این عرصه حضور جدی تری را در برنامه های آتی خود قرار دهند.

دبیر ستاد نانو، تکنولوژی را خوراک اصلی صنایع عنوان کرد و گفت: صنعت یک موجود زنده است و زمانی می توانیم صاحب آن باشیم که روش ساخت و شیوه های توسعه آن در اختیار ما قرار گیرد.

وی در پایان از هدف گذاری سالیانه یک میلیارد دلار صادرات تا پایان سال ۱۴۰۴ به عنوان یک تکلیف جدی یاد کرد و نسبت به بهره گیری از توان فنی و اجرایی صنعت بیمه در زمینه های گوناگون ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است در این نشست که معاون طرح و برنامه، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تنی چند از مدیران بیمه مرکزی نیز حضور داشتند در خصوص راهکارهای توسعه دانش بنیان ها، کیفیت و کمیت مهار ریسک ها و استفاده از تکنیک های هوشمندسازی، بحث و تبادل نظر شد.

شایان ذکر است رئس کل بیمه مرکزی و همراهان در پایان نشست از نمایشگاه دائمی محصولات نانو بازدید کردند و از نزدیک با دستاوردهای دانشمندان و فعالان این حوزه آشنا شدند.

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gk7dn