پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/03 03:40
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران:
کد خبر: 35634

طرح بهار آزادی ، راهیان نور انقلاب در ایام فجر برگزار می شود

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: امسال طرح بهار آزادی ، راهیان نور انقلاب در ایام دهه مبارک فجر توسط شهرداری تهران در سطح شهر برگزار می شود.

در سومین جلسه هم اندیشی مدیران گردشگری مناطق ۲۲گانه شهر تهران که در باغ نگارستان به میزبانی شهرداری منطقه 12 برگزار شد، امیر قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات و برنامه های این ستاد به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: امسال با همت مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران برنامه های دهه فجر متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می شود و دستاوردها و پیشرفت های انقلاب طی این چند دهه به خوبی به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

وی اظهار کرد: امسال طرح بهار آزادی ،راهیان نور انقلاب به مناسبت دهه مبارک فجر در ۳۵۲ محله شهر تهران اجرایی می شود و  تورهای گردشگری دراماکن مرتبط باانقلاب وپیشرفت توسط تمام محلات برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون در برخی از محلات تهران ستادهای مردمی دهه فجر تشکیل شده، افزود: در این ایام نشست های تخصصی انقلاب، تاریخ شفاهی محلات در انقلاب، نمایشگاه عکس های تهران در دوره ی انقلاب اسلامی، موزه گردی و همچنین شب سپید موزه ها در مناطق ۲۲گانه اجرایی خواهد شد.

قاسمی در ادامه با تاکید بر اینکه جاذبه های گردشگری می توانند منبع درآمد باشند، تصریح کرد: لیدر تورها می توانند از صنعت گردشگری برای محلات شهر تهران درآمدزایی داشته باشند.

قاسمی در ادامه با بیان اینکه شعار ستاد گردشگری شهرداری تهران؛ گردشگری ارزان است، گفت: باید اقداماتی انجام شود که قیمت گردشگری کاهش یابد و در سبد معیشتی خانوارها قرار گیرد. معتقدم گردشگری باید به سَمتی هدایت شود که خدمات آن برای عموم جامعه ارزان شود.

وی اضافه کرد: بدون تردید گردشگری در محلات هزینه دارد اما برای اقشار خاص می تواند به صورت رایگان نیز برگزار شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران به اکران پویش ایران ما در فضاهای شهری پایتخت اشاره کرد و گفت: به زودی تصاویر جاذبه های گردشگری شهر تهران با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران در فضاهای شهری پایتخت اکران می شود و اکران این تصاویر می تواند در راستای توسعه و معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری پایتخت بسیار موثر باشد.

قاسمی در پایان اظهار کرد: همه پتانسیل و ظرفیت های حوزه گردشگری باید برای تبدیل تهران به عنوان مقصد گردشگری و تحقق شعار تهران ؛کلانشهر الگوی جهان اسلام استفاده شوند.

گفتنی است در این جلسه سرکارخانم متین مسئول امور موزه ها و ثبت ناملموس میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان تهران در راستای ارتقای دانش گردشگری و بحث میراث ناملموس شامل آداب و رسوم، باورها و هنرهای دستی و... مباحثی مطرح تا مدیران مناطق ۲۲گانه شهر تهران بتوانند با آشنایی بیشتری نسبت به ثبت آثار ناملموس در مناطق اقدام کنند.

لازم به ذکر است؛ منطقه ۵ شهرداری تهران تاکنون ۲اثر ملموس و ۱۲ اثر ناملموس از جمله گویش کَن، آیین مراسم سنگ زنی کن، نحوه برداشت خرمالو کن و غیره را به ثبت رسانده است. همچنین منطقه ۱ و ۵ توانسته اند به صورت مشترک میراث فرهنگی ناملموسی را در آثار ملی ایران به ثبت برسانند.

 

روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jenbk