پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/02 08:17
بیمه تعاون/
کد خبر: 35576

بیمه درمان تکمیلی تعاون، خدمتی برای کاهش دغدغه بیماران

بیمه درمان تکمیلی به صورت یک ساله و همچنین به شکل گروهی، خانوادگی و انفرادی ارائه می‌شود. این بیمه نامه در هر شرکت بیمه ای طرح‌های مختلفی دارد و پوشش‌ها و سقف تعهدات آن یکسان نیست. اما معمولا در بیمه‌های تکمیلی، هزینه‌های درمانی رایجی مثل جراحی، بستری، خدمات آزمایشگاهی، جراحی‌های سرپایی، زایمان، دارو، دندانپزشکی و … پوشش داده می‌شود.

بیمه تکمیلی انفرادی یا بیمه تکمیلی خانواده با توجه به شرایط و وضعیت اقتصادی کشور از اهمیت بسیار بالایی نزد مردم برخوردار شده است، بیمه درمان تکمیلی یکی از مهمترین شاخص‌های رفاه اجتماعی در دنیا به شمار می آید که بدون شک ارتقاء شرایط سلامت بر آن تاثیر گذار خواهد بود. شرکت بیمه تعاون، امکان خرید بیمه تکمیلی را برای همه افراد از بدو تولد تا سن 60 سالگی و حتی بدون داشتن دفترچه بیمه تامین اجتماعی امکان‌پذیر کرده و افراد می‌توانند طرح مورد نظر خود را از میان طرح‌های بیمه درمان تکمیلی تعاون انتخاب نمایند.

یکی از دغدغه‌هایی که بسیاری از افراد با توجه به افزایش هزینه‌های درمانی با آن درگیر هستند، داشتن یک بیمه درمانی مناسب است تا در شرایط بیماری از آن‌ها حمایت مالی کند. خرید بیمه تکمیلی یکی از راه‎های مطمئن برای مدیریت هزینه‎‌های درمانی‎ است.

سنگین‎‌ترین خسارت‎‌ها ناشی از حوادثی است که سلامتی افراد را به خطر می‎اندازد. به همین دلیل، داشتن بیمه‎‌های درمانی برای هر فرد ضروری است. این بیمه‎‌ها در دو دسته بیمه‌‎های درمانی پایه و تکمیلی در دسترس هستند. بیمه‌‎های درمانی تامین اجتماعی، سلامت، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و… جزو بیمه‌‎های پایه هستند. این بیمه‎‌ها برخی از هزینه‎‌های درمانی را پوشش نمی‌‎دهند. برای حل این مسئله، طرح بیمه‎‌های تکمیلی در شرکت‎‌های بیمه بازرگانی مطرح شد.

با توجه به هزینه‌های درمانی قابل توجه در سال های اخیر حتی برای بیماری‌هایی که هزینه درمانی قابل توجهی ندارند، داشتن بیمه نامه‌های تکمیلی برای کمک به جبران هزینه‌های درمان برای بیشتر خانواده‌ها و حتی افراد به صورت انفرادی را لازم می‌کند. بیمه‌های تکمیلی انفرادی به صورت محدود توسط شرکت‌های مختلف بیمه ارائه می‌شود.

بیمه درمانی تکمیلی یکی از انواع بیمه اشخاص است. ارائه خدمات بیمه تکمیلی در برخی از شرکت‎های بیمه، منوط به داشتن دفترچه بیمه پایه است. علتش این است‎ که بیمه درمان تکمیلی هزینه مازاد بر بیمه‎ های پایه را مطابق با بیمه‎‌نامه تقبل می‌‎کند. این بیمه‎‌نامه به صورت انفرادی، گروهی و خانواده در طرح‌های مختلف بیمه‌ای با پوشش‌ها و حق بیمه‌های متفاوت در اکثر شرکت‌‎های بیمه ارائه می‌‎شود.

بهترین بیمه درمانی به بیمه‌ای گفته می‌شود کشه علاوه بر پوشش‌های اولیه، پوشش‌هایی داشته باشد که بیمه تامین اجتماعی نیز ارائه نمی‌دهد. این شرکت باید نسبت به پرداخت هزینه‌ها بهتر عمل کند. بیمه تکمیلی در حقیقت پوشش‌های بیشتری را نسبت به بیمه تامین اجتماعی ارائه دهد. از جمله شرکت های مطرحی که بیمه تکمیلی انفرادی را ارایه می‌کند شرکت بیمه تعاون است. این شرکت طرح‌های مختلفی را برای بیمه تکمیلی انفرادی ارایه می‌کند.

شرکت بیمه تعاون، از سال 1392 فعالیت خود را در رشته‌های مختلف بیمه‌ای شروع کرده است. بیمه تکمیلی تعاون در شرکت بیمه تعاون جهت جبران هزینه های درمانی برای بیشتر افراد به صورت انفرادی و خانواده و گروهی ارائه می شود.

بیمه درمان تکمیلی تعاون در 5 طرح با نام‌های طرح والا، طرح کوشا، طرح مزدا ، طرح پویا، طرح پارسا ارائه می‌شود که بیمه گذار می‌تواند با توجه به پوشش‌های مورد درخواست خود با پرداخت حق بیمه‌های مختلف طرح های مورد نظر خود را خریداری کند. سقف پوشش برای هر کدام از طرح ها دارای مبالغ متفاوت می باشد.

بیمه تکمیلی خانواده از جمله بیمه نامه های پرطرفدار می‌باشد که همه می‌توانند به همراه خانواده از پوشش‌های این بیمه نامه استفاده نمایند. در کنار بیمه تکمیلی انفرادی و بیمه تکمیلی خانواده، شرکت بیمه تعاون بیمه تکمیلی گروهی را نیز بر اساس درخواست بیمه گذاران ارائه می نماید.

بیمه گذاران می‌توانند حق بیمه‌های درمان تکمیلی شان را به صورت اقساط پرداخت کنند، لکن در صورت پرداخت نقدی از مزایای 10 درصد تخفیف نیز برخوردار خواهند شد. اگر فرد بیمه شده دارای بیمه گر پایه مثل تامین اجتماعی و خدمات درمانی نباشد 18 درصد به مبالغ فوق اضافه می‌شود. پوشش پاراکلینیکی و زایمان در بیمه تعاون تکمیلی مشمول دوره انتظار است. به این معنا که بین خرید بیمه تکمیلی تعاون و استفاده از آن پوشش باید فاصله مشخصی وجود داشته باشد.

 

طلانیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39krpo