شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/01 07:10
کاتالیست بومی ایرانی وارد بازار صادراتی شد/
کد خبر: 35438

صنعت فولاد یقینا در اقتصاد مقاومتی پیشرو است

چهارمین همایش «بومی‌سازی کاتالیست در فرایند احیای مستقیم آهن» صبح امروز (پنجشنبه، ۲۸ دی) با حضور فعالان صنایع فولاد و کاتالیست در جزیره کیش آغاز به کار کرد.

امیرهومن کریمی‌وثیق مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو و دبیر چهارمین همایش بومی‌سازی کاتالیست در فرایند احیای مستقیم آهن گفت: صنعت فولاد یقینا در اقتصاد مقاومتی پیشرو بوده است و با عقلانیتی که در استفاده از کاتالیست داخلی در فولاد خوزستان و فولاد مبارکه شروع شد و به بقیه شرکت‌های فولادی نیز تسری پیدا کرد، کاتالیست ایرانی بومی‌سازی شد و نزدیک به ۴ ماه است که در بازارهای صادراتی نیز وارد شد و در خارج از مرزهای کشور نیز بارگذاری شده است.

کریمی‌وثیق افزود: کاتالیست جدیدی از نفت و گاز سرو در ماه‌های آینده در فولاد میانه به بهره‌برداری صنعتی خواهد رسید.

وی تصریح کرد: زمانی استفاده از کالای ایرانی در این حوزه برای ما و بسیاری در مرزهای خارج از کشور، یک رویا بود، اما اکنون کاتالیست‌های ما در خارج از کشور نیز مورد استفاده قرار گرفته و حتی بهتر از نمونه‌های خارجی قبلی هم هستند. این اتفاق با تلاش جوانان این کشور و مدیران محقق شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو اظهار کرد: تنها راه ماندن در این فضا این است که امید را ترویج دهیم چرا که ملتی که امید نداشته باشد، شرایط خوبی نخواهد داشت. درفضای فعلی بسیاری از ما گرفتار مشکلاتی مانند قطع گاز یا بی‌برقی هستیم، اما نباید این شرایط ما را ناامید کند. باید گذشته را و مشکلات را به یاد داشته باشیم.

کریمی وثیق در ادامه با اشاره به برگزاری چندین دوره همایش مرتبط با صنعت کاتالیست اظهار کرد: در همایش امسال از چند کاتالیست جدید نیز رونمایی خواهد شد که البته این کاتالیست‌ها در گذشته در فولاد خوزستان بطور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته و کارکرد آن‌ها بررسی شده است.

لازم بذکر است؛ چهارمین همایش «بومی‌سازی کاتالیست در فرایند احیای مستقیم آهن» طی روزهای ۲۸ دی تا ۱ بهمن در جزیره کیش درحال برگزاری است.

 

ایراسین


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nrn8g