چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/01 07:10
مدیرعامل شستا در هم اندیشی مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه
کد خبر: 35416

نسخه شفابخش اقتصاد کشور، اقتصاد مردم پایه است

مدیرعامل گفت: امروز سرمایه شستا ۲۷۰ همت است که براساس برنامه‌ریزی ها باید در سال ۱۴۰۵ به ۱۰۰۰ همت برسد و این شدنی است.

ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) در همایش هم اندیشی مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه که با موضوع افق بهره وری و اشتغال برگزار شد ، با اشاره اهمیت مردمی کردن اقتصاد گفت: نسخه شفابخش اقتصاد کشور، اقتصاد مردم پایه است. امروز ۱۰ درصد GDP کشور تحت مدیریت شرکت‌ها و صندوق های سرمایه گذاری زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. اگر ما بتوانیم در طول مدت ۴ سال به سمت مردمی شدن اقتصاد تحت مدیریت مجموعه برویم یعنی ۱۰ درصد GDP کشور را مردمی کرده ایم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رییس جمهور در خصوص تحول و برنامه تحولی تشریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تحول یعنی تغییر عمیق. ایشان در جلسات متعددی بر بازسازی انقلابی تاکید داشتند و با توجه به مفاهیمی که بیان داشتند، بازسازی انقلابی یعنی حرکت بنیادی، عقلانی، خردمندانه و مبتنی بر اندیشه همه‌گیر نه حرکت بی هوا و بی حساب . اگر بر این محور حرکت نکنیم بازنده خواهیم بود. این مهم باید در همه عرصه مدیریت های کشور باید انجام شود.

وی افزود: بازسازی انقلابی و تحول بر ۳ پایه آسیب‌شناسی، برنامه‌ریزی و هدایت صورت می پذیرد .

مدیرعامل شستا با اشاره به لزوم برنامه ریزی تحولی اظهارداشت: آسیب‌شناسی خوبی ناظر به فرصت ها،ضعف ها، تهدیدها و قوت ها در بدنه وزارت خانه صورت پذیرفته است اما برنامه ریزی مناسبی برای برون رفت از چالش‌ها به صورت مستند پیش روی ما نیست.

این هدایت باید متمرکز و متوجه تحول اقتصادی در قابل برنامه تحولی صورت پذیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی تحولی در شستا گفت: در شستا در مدت ۱۰ ماه اخیر با همکاری مقام عالی وزارت و معاونین ایشان، یک برنامه تحولی با گام های یک ، دو و پنج ساله ناظر به تغییر، تحول و تعالی آماده شده است . اگر چه از روز نخست پذیرش مدیریت این شرکت بزرگ کار را آغاز کردیم اما اجرای تمام و کمال آن نیاز به تاکیدات و همکاری های نزدیک در سازمان و وزارت خانه دارد.

مدیرعامل شستا افزود: ۲۱ راهبردی تحولی مشخص شده است و مبتنی بر این راهبردها به ۳ مقوله چیستی، چرایی و چگونگی پرداخته شده است . امروز سرمایه شستا ۲۷۰ همت است که براساس برنامه‌ریزی ها باید در سال ۱۴۰۵ به ۱۰۰۰ همت برسد و این شدنی است.

بازیان با اشاره به چالش ها و معضلات پیش روی شستا تصریح کرد: عدم ثبات مدیریت در بنگاه های ما یکی از معضلات اساسی است . همه مدیرانی ک به شستا آمده و رفته اند همه مدیران قابلی بودند و باید پرسید علت این حجم از تغییرات چیست؟ شستا نباید سیاسی اداره شود. ما بنگاه های اشتغال زا هستیم نه اقتصاد محور. ما باید دنبال تولید محصولات استراتژیک بریم نه هر محصولی . همچنین فرایند انتصاب در وزارت خانه بسیار طولانی بوده است در حالی که این مسئولیت به شرکت ها و هیئت مدیره ها تعلق دارد.

شایسته ذکر است اولین همایش هم اندیشی مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه با موضوع افق بهره وری و اشتغال به مدت 2 روز در تاریخ 29 و30 دی ماه در سالن هفده شهریور ایم وزارت خانه برگزار شد.

 

شستارسانه


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p9neo