پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/28 08:57
ذوب آهن اصفهان/
کد خبر: 31542

دیدار مدیران‌عامل شرکت‌های فولادی زیر مجموعه وزارت کار با صولت مرتضوی

مدیران‌عامل شرکت‌های فولادی زیرمجموعه سازمان و صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت کار با صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کردند.

در این دیدار که سه ساعت به طول انجامید و آخرین وضعیت زنجیره فولاد کشور از استخراج سنگ آهن تا صادرات محصولات بررسی شد، ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین و برخی دیگر از مدیران فولادی و مسئولان ارشد وزارت کار حضور داشتند.

سیدصولت مرتضوی در این دیدار یکی از مشکلات اساسی این صنعت را عدم سرمایه‌گذاری برشمرد و بر توجه ویژه به موضوع توسعه و سرمایه‌گذاری تأکید کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا زمانی که سرمایه‌گذاری انجام نشود توسعه نیز نخواهیم داشت و صنعت فولاد نیز دچار فرسودگی و عدم به‌روزرسانی می‌شود.

مرتضوی تصریح کرد: به دلایل مختلف، سرمایه‌گذاری خارجی در این بخش نداریم بنابراین باید بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله فولاد، نفت و پتروشیمی تعریف شود.

وی پراکندگی تصمیم‌گیری در این صنعت را یکی دیگر از چالش‌ها دانست و تأکید کرد: در این صنعت همانند نخ تسبیح باید وحدت وجود داشته باشد و کار را به دست افراد دارای اهلیت سپرد و گفتمان مشترک تعریف کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کوچک‌سازی ساختار، اظهار کرد: کوچک‌سازی با ادغام شرکت‌های کوچک ضرورت دارد.

مرتضوی «نظارت میدانی» از پروژه‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: مدیران باید در جریان روند کار پروژه‌ها در منطقه باشند و از مدیران پروازی استفاده نشود.

وی پیگیری مباحث حقوقی را ضروری دانست و گفت: شورای عالی حقوقی قوی باید تشکیل تا مشکلات حقوقی شرکت‌ها رفع و رجوع شود.

وزیر تعاون بر افزایش بهره‌وری تأکید و تصریح کرد: شرکت‌های زیان‌ده و اضافه باید فروخته و تبدیل به سرمایه شوند.

مرتضوی ضمن اشاره به کاهش هزینه‌های اضافه، گفت: مدیر هماهنگ‌کننده در استان‌ها باید حضور داشته باشد و امور را از نزدیک پیگیری کند.

•    ایجاد هلدینگ‌های تخصصی در تکمیل زنجیره مدل‌های طراحی‌شده

احمد خانی‌نوذری، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست یکی از سیاست‌های این وزارتخانه را ایجاد هلدینگ‌های تخصصی در تکمیل زنجیره ارزش محصولات عنوان کرد.

وی افزود: در هفته‌های گذشته نشست‌های زنجیره‌ای اقتصادی و تخصصی با محورهای مختلفی از جمله دارو، پتروشیمی و فولاد با حضور وزیر کار برگزار شده و این نشست‌ها ادامه خواهد داشت.

علیرضا عسگریان، دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: ما باید یک برنامه یک‌ساله با تعیین میزان مداخله و نقش وزارتخانه و صندوق‌ها داشته باشیم تا خروجی این نشست‌ها مشخص و همین موضوع باعث هماهنگی درون‌گروهی و ایجاد برنامه واحد شود.

در ابتدای این نشست مدیران برخی شرکت‌های صنعت فولاد به تشریح عملکرد و چالش‌های موجود پرداختند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rbzyz