پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/26 05:38
رییس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛
کد خبر: 31389

تلاش کمیسیون عمران برای راه‌اندازی ابرپروژه پل خلیج فارس

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی شیوه تامین مالی جهت اجرای پروژه احداث ابرپروژه پل خلیج فارس با حضور مسوولان مربوطه خبر داد.

محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمرانی مجلس از محل اجرای پل خلیج فارس، اظهار داشت: با اقدامات خوب صورت گرفته توسط افشار فتح الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم موضوع تامین مالی اجرای پُل خلیج فارس را از محل مصوبات سفرهای استانی رئیس‌ جمهور به صورت جدی پیگیری می کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار امیدواری کرد که با اقدامات خوب صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد قشم اجرای پل خلیج فارس موجب تسریع در توسعه کریدور شمال به جنوب از طریق اتصال سرزمین اصلی به جزیره قشم در آینده ای نزدیک شود.

وی ادامه داد: اجرای عملیات عمرانی پُل خلیج فارس در گذشته توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در حال انجام بود اما مدتی قبل به دلایلی متوقف شد و در سفر ریاست محترم جمهور به جزیره قشم توافقاتی برای اجرایی شدن این طرح صورت گرفت.

رییس کمیسیون عمران ادامه داد: براساس مصوبات سفر استانی رییس جمهوری به استان هرمزگان قرار است سازمان منطقه آزاد قشم هم برای اجرای این پُل یک آورده ای داشته باشد و برای تامین مالی این پروژه اقدام کند.

به گفته رضایی کوچی؛ بحث تهاتر نفت به بخش خصوصی نیز مطرح شده است که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است و در تلاش هستیم که بعد از سفر به تهران جلسه ای با حضور مسوولین مرتبط با اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس‌ جمهور را برگزار کرده و اجرای پل خلیج فارس را به صورت جدی پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: احداث و اجرای پُل خلیج فارس موضوع مهمی است و شاید مهم ترین مطالبه مردم در این جزیره این باشد که اجرای این پُل به پایان برسد، ما دانش فنی انجام این کار و پیمانکاران خوب و پای کار برای ساخت این پُل را داریم.

رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: در حال حاضر موضوع اصلی بحث تامین منابع مالی اجرای این پروژه عظیم است که با مدل های مختلفی از جمله تهاتر نفت را می توان برای آن تعریف کرد و امیدواریم این مطالبه قدیمی و به حق مردم جزیره قشم به زودی محقق شود و مردم این جزیره بتوانند از این پُل استفاده کنند.

رضایی کوچی افزود: با احداث پُل خلیج تردد گردشگران به جزیره قشم با وسیله نقلیه شخصی در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و مسیر ریلی نیز برای این پل طراحی شده که رفت و آمد خودروها و گردشگران را تسهیل می کند.

وی پیرامون برنامه ریزی برای حل مشکل آب روستاهای جزیره، گفت: مقرر شد واحدهای که در حال انجام عملیات عمرانی و شیرین سازی آب هستند، عملیات عمرانی و توسعه ای خود را سریع تر به پایان برسانند و سایر واحدهای دیگر هم کار خود را برای حل این مشکل با سرعت آغاز کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وزارت نیرو نیز متعهد شده است که خرید تضمینی آب را انجام دهد تا ان شاء الله حداکثر ظرف ۲ سال آینده موضوع آب شرب روستاهای این جزیره حل شود.

براساس این گزارش، اعضای کمیسیون عمران مجلس به همراه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران استان هرمزگان و شهرستان قشم از محل اسکله صیادی و موج شکن سوزا، آب شیرین کن شهر سوزا با ظرفیت ۲ هزار مترمعکب در روز، محل احداث پل خلیج فارس و اسکله گردشگری شهر طبل جزیره قشم بازدید کردند.

پل خلیج فارس به طول ۳۴۳۰ متر، دارای چهار باند اتومبیل رو، خط آهن و یک مسیر پیاده رو پس از اجرا جزیره قشم را به سرزمین اصلی متصل می نماید. این طرح از نظر ابعاد اقتصادی، عمرانی، صنعتی، گردشگری و رفاهی از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است و نقش حلقه ارتباطی مسیرهای دریایی سواحل پیرامونی قشم به شبکه حمل و نقل ریلی و جاده ای کشور دارد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qdxg8