پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/25 09:51
بیمه سرمد/
کد خبر: 31320

سرمد چگونه در بازار بیمه سرآمد شد؟

آن‌چه امروز از موفقیت‌های بیمه سرمد پیداست، نشانه‌هایش را از همان بهمن‌ماهِ ۹ سال پیش، پیش روی گذاشته بود؛ وقتی که در مرحله پذیره‌نویسی عمومی، دو بانک بزرگ صادرات و شهر سهام‌دارش شدند. آینده روشن از همان ابتدا خود را برای سرمدی‌ها نشان داده بود.

امروز سرمد، با سرعت در مسیر سودآوری در حرکت است و در تازه‌ترین گزارش منتشرشده از عملکرد این شرکت در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱، با اعدادی خیره‌کننده در رشد روبه‌روییم؛ رشد حق بیمه خالص ۷۷ درصد، رشد درآمدهای بیمه‌ای ۶۹ درصد، جهش ۱۵۸ درصدی سود عملیاتی و افزایش ۱۴۷ درصدی سود خالص و تلاش برای رسیدن به سهم ۲ درصدی از بازار بیمه. این ها همه در حالی است با وجود اصلاحات مالی صورت گرفته طی ۹ ماه اخیر، رشد هزینه‌های اداری و عمومی شرکت کنترل شده تا آنجا که هزینه‌های اداری و عمومی بیمه سرمد در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها ۲۹ درصد افزایش یابد.

حالا مشخص است که بیمه سرمد به مدیرعاملی یعقوب رشنوادی، هم سهم بیشتری از بازار بیمه را از آن خود کرده و هم موانع این بازار را به‌درستی سپری کرده و به ثبات رسیده است؛ مدیر عاملی که نشان داده می‌توان تحصیلات آکادمیک را از دانشگاه به میدان عمل آورد و به کار بست. او که کمتر از یکسال است بر صندلی مدیریت بیمه سرمد تکیه زده است، با اصلاحات لازم و شفافیت مالی کافی توانسته، سرمد را سرآمد صنعت بیمه در کشور کند. مطابق صورت‌های مالی موجود در سامانه کدال، سود فعالیت‌های بیمه‌ای شرکت بیمه سرمد طی مدت مدیریت جدید، رقم شگفت‌انگیز مثبت  ۴۱۵درصد رشد داشته است. این رشد شاخص‌ها در نهایت جهش یک هزار و ۵۱۹درصدی در دریافت‌های نقدی حاصل از سود سهام را برای شرکت بیمه تحت مدیریت رشنوادی به ثمر آورده است. همه اینها در حالی است که بازار سرمایه در کشور، بحرانی‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند.

فعالان صنعت بیمه معتقدند آن‌چه بیمه سرمد را در یک سال اخیر به این جایگاه رسانده، دانش و سواد آکادمیک مدیر جدید و بخش مهمتر آن به دلیل توانایی و قدرت شخصیتی او در انضباط بخشی به ساختار اداری از هم گسیخته این شرکت بوده است.

نکته دیگری که درباره تفاوت این شرکت به نظر می‌رسد، تجهیز به نوعی از آگاهی در شیوه تبلیغات است؛ کمپین‌های تبلیغاتی سرمدی‌ها، بدون هدفگذاری ایجاد هراس در مخاطبان، صرفا در صدد ایجاد آرامش است. یکی از نشانه‌های آرامش‌بخشی تبلیغاتی بیمه سرمد در تبلیغات، شعار «چقدر زود، دیر نشد» است؛ شعاری که برگرفته یکی از شعرهای معروف قیصر امین‌پور است: «ناگهان چقدر زود دیر می‌شود». در این سطر از شعر امین‌پور نوعی دلنگرانی شاعرانه هست که سرمدی‌ها با اشاره‌ و تغییری هوشمندانه آن را از دلنگرانی خالی و به آرامش مجهز کرده‌اند؛ همان کاری که بیمه باید صورت دهد.

 

توسعه پویا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wz8w6