پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/25 07:53
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور:
کد خبر: 31294

مناطق آزاد موتور محرکه اقتصادی کشور هستند

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: مناطق آزاد با انجام تولیدات و ایجاد اشتغال، موتور محرکه اقتصادی کشور هستند و باید توجه ویژه به آنها صورت گیرد تا جهش تولید و رونق اشتغال و توسعه کسب و کار عملا مشاهده شود.

"حجت عبدالملکی" شامگاه سه‌شنبه در جمع فعالان اقتصادی، جامعه بازاریان و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: مناطق آزاد باید از هر لحاظ تقویت و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در آن و مشوق‌ها بیشتر تا رشد و شکوفایی و رسیدن به جایگاه واقعی و عملی شدن رسالتی که بر هر منطقه آزاد تعریف شده را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال در مناطق آزاد عملی خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید مسائل و مشکلات حوزه گمرکی، ارزی، مالیاتی و اداری در تمامی مناطق آزاد بررسی و براساس اولویت پیگیری و مرتفع شوند تا سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بر توسعه سواحل مکران و بندر چابهار تاکید دارند و در این باره منطقه آزاد بخوبی می تواند با تکمیل زیرساخت‌ها نقش مهمی را ایفا کند.

مشاور رئیس جمهوری گفت: منطقه آزاد چابهار نخستین سفر کاری به مناطق آزاد بود چون این منطقه از لحاظ راهبردی مهم و در صورت توجه می‌تواند ایران را از منافع زیادی بهره مند کند و هم اینکه ریاست جمهوری دغدغه زیادی به توسعه کمی و کیفی و رفع مشکلات  مناطق آزاد دارند برای همین منظور اینجا حضور پیدا کردم.

 دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تصریح کرد: تمامی مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی چابهار را براساس اولویت و زمانبندی پیگیری و مرتفع می کنم و شخصا اعلام آمادگی می کنم همه موارد را اعلام تا مرتفع و کمترین مشکلات و موانع سر راه تولید داشته باشیم.

عبدالملکی ادامه داد: برای مشکلات مردم به ویژه حوزه تولید خسته نمی شوم و شبانه روز در پی حل موارد مطرح شده از سوی تولیدکنندگان هستم.

وی در بازید از واحد تولیدی آریا پروفیل گفت: این شرکت با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن انواع لوله‌های صنعتی گاز و لوله‌های مقاطع فولادی و پروفیل با اشتغال ۸۰ نفر در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار در حال تولید است و خوشحالیم اینچنین فعالانی در چابهار حضور دارند.

شماری از فعالان اقتصادی، جامعه بازاریان و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد چابهار نیز لحاظ شدن مالیات بدون اطلاع سرمایه گذار، اخد ارزش افزوده ۹ درصد، قوانین دست و پا گیر و مزاحم صادر شده برخی وزارتخانه ها، نبود زیرساخت برق، آب، تلفن و اینترنت و جاده ترانزتی برای حمل و نقل، فرودگاه، نبود ناوگان حمل و نقل برای حوزه گردشگری و برای سرمایه گذاری و فعالیت بهتر اقتصادی را از جمله مشکلات پیش رو عنوان و خواستار پیگیری و رفع مشکلات شدند.

 

ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4yjage