پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/21 09:36
کارنامه فولاد مبارکه در نیم‌سال اول ۱۴۰۱؛
کد خبر: 30840

تحقق ۱۰۹ درصدی برنامه تولید در فولاد مبارکه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: کارکنان فولاد مبارکه از همان روزهای نخست سال جاری با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، برای دست‌یابی به رکوردهای جدید تولید عزم خود را جزم کردند و موفق شدند در نیمه نخست سال جاری، ضمن افزایش قابل توجه تولید نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ در همه نواحی و ثبت رکوردهای بی‌سابقه، در مجموع ۱۰۹ درصد برنامه‌های ترسیم‌شده را محقق سازند.

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: کارکنان فولاد مبارکه از همان روزهای نخست سال جاری با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، برای دست‌یابی به رکوردهای جدید تولید عزم خود را جزم کردند و موفق شدند در نیمه نخست سال جاری، ضمن افزایش قابل توجه تولید نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ در همه نواحی و ثبت رکوردهای بی‌سابقه، در مجموع ۱۰۹ درصد برنامه‌های ترسیم‌شده را محقق سازند.

مدیرعامل فولاد مبارکه با ارائه جزئیات برنامه تولیدی این شرکت گفت: برای سال ۱۴۰۱ در شرکت فولاد مبارکه تولید ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن تختال و برای مجتمع فولاد سبا نیز تولید یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن هدف‌گذاری شده که با وجود محدودیت‌های مصرف برق در نیمه نخست امسال، عملکرد واقعی تولید از برنامه پیشی گرفت.

جزئیات برنامه تولید فولاد مبارکه در نیمه نخست ۱۴۰۱

طیب‌نیا خاطرنشان ساخت: در ناحیه آهن‌سازی با همت کارکنان، تولید گندله در شش ماه نخست سال جاری با ۵.۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳ میلیون و ۷۸۹ هزار تن و تولید آهن اسفنجی در مجموع واحدهای احیا مستقیم فولاد مبارکه و فولاد سبا نیز با ۱۹.۱ درصد رشد به ۴ میلیون و ۷۹۸ هزار تن افزایش یافت.

وی ادامه داد: مجموع تختال تولیدشده در شرکت فولاد مبارکه مجتمع فولاد سبا در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ با ۲۰.۱ درصد رشد به ۴ میلیون و ۵۵۱ هزار تن افزایش یافته و تحقق ۱۰۹ درصدی برنامه‌ها را به ثبت رساند.

افزایش حدود ۱۵ درصدی تولید کلاف گرم

طیب‌نیا در ادامه از محقق شدن ۱۰۶.۲ درصد برنامه‌ها توسط کارکنان نورد گرم فولاد مبارکه و فولاد سبا خبر داد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، جمع محصولات نورد شده در شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا رشد ۱۴.۹ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ داشته است؛ به‌نحوی‌که تولید ورق گرم این دو خط از ۳ میلیون و ۱۵۵ هزار تن نیمه نخست سال قبل به ۳ میلیون ۳۵۱ هزار تن در مدت مشابه سال جاری افزایش یافته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه از موفقیت‌های به‌دست‌آمده در خطوط مختلف ناحیه نورد سرد شرکت در نیمه نخست سال جاری خبر داد و تاکید کرد: رکورد روزانه ۵.۲۱۲ تن در واحد اسیدشویی (۲۹ فروردین‌ماه)؛ رکورد روزانه تولید ۹۹۰ تن ورق گالوانیزه (۳۰ خرداد)؛ رکورد ماهانه ورق سرد در خط اصلاح ۴ به میزان ۲۰ هزار و ۷۱۶ تن (فروردین‌ماه) و رکورد ماهانه خط قلع‌اندود به میزان ۱۰ هزار و ۴۶۰ تن (شهریور ۱۴۰۱) کامل‌کننده موفقیت‌های شرکت در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ بوده است.

افزایش عرضه محصولات در بازار داخلی

مدیرعامل فولاد مبارکه بیان داشت: در نیمه نخست سال جاری عرضه محصولات فولاد مبارکه در بازار داخلی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸ درصدی را تجربه کرد و از ۳ میلیون و ۵۹۸ هزار تن به ۳ میلیون و ۸۸۴ هزار تن رسید. این موفقیت، علی‌رغم رکود بازار خارجی و داخلی به دست آمد و درآمد عملیاتی فولاد مبارکه در نیمه نخست امسال، رشد ۲۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

رشد کیفی همزمان با رشد کمّی

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه امروزه در همه حوزه‌ها، به‌ویژه صنعت فولاد که ازجمله صنایع مادر محسوب می‌گردد، بازار به‌شدت رقابتی است و نیاز به ورق‌های با کیفیت به شکل فزاینده‌ای رشد یافته، در فولاد مبارکه نیز تأکید شده است که به‌موازات رشد کمی، به رشد کیفی و تولید محصولات خاص نیز توجه ویژه داشته باشیم و این امر با افزایش کیفیت محصولات و اضافه شدن چندین محصول جدید به سبد محصولات فولاد مبارکه ازجمله ورق‌های آجدار و ارتقای کیفیت ورق‌های قلع اندود محقق شده است.

 

چیلان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p98nr