جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/24 13:10
در سومین مرحله از عملیاتی کردن طرح مسکن جوانان قشم؛
کد خبر: 27410

کلنگ احداث مسکن جوانان 5 روستای جزیره بر زمین خورد/ 377 جوان بومی صاحب‌خانه می‌شوند

سومین مرحله کلنگ زنی طرح مسکن جوانان در پنج روستای جزیره قشم با وسعت 15.355 هکتار و با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

افشار فتح الهی در این مراسم که با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار شد، با اشاره به اولویت‌های این سازمان اظهار داشت: هدف ما از اجرای این طرح، صاحب‌خانه کردن جوانان جزیره است.

وی افزود: تاکنون کلنگ ساخت مسکن جوانان در 14 روستای قشم عملیاتی شده و سازمان در این طرح، هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت زمین نخواهد گرفت و با همت بنیاد مسکن نیز، تسهیلات ویژه‌ای برای ساخت به جوانان جزیره تعلق گرفته است.

این مقام عالی همچنین با تأکید بر محدودیت زمین در جزیره گفت: به‌منظور حفظ ذخایر برای نسل‌های آینده، برنامه‌ریزی ما برای توسعه شهری به شیوه بلندمرتبه‌سازی است تا با کمترین توسعه افقی، بیشترین فضای شهری برای اسکان مردم استحصال شود.

فتح الهی، گام دوم برای تأمین معیشت جوانان جزیره را ایجاد فضای اشتغال دانست و ادامه داد: قشم این ظرفیت را دارد که نه‌تنها برای بومیان قشم که برای تمامی جوانان استان هرمزگان اشتغال پایدار ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ابراز امیدواری کرد که با همراهی نمایندگان مجلس، امسال در تنظیم برنامه هفتم توسعه، مشوق‌های اصلی مناطق آزاد به استناد قانون احیا شده و کشور شاهد جهش توسعه‌ای در مناطق آزاد باشد.

در ادامه این مراسم، احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از مدیریت فتح الهی در رأس سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اجرای طرح مسکن جوانان، حاکی از نگاه توسعه‌دهنده این مجموعه و در راستای سیاست‌های نظام و دولت است.

وی افزود: تمام تلاش ما به‌عنوان منتخبان مردم، پیگیری مطالبات مردمی و کمک به اجراشدن مسوولیت های دولت و سازمان‌ها است.

شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام‌جمعه اهل سنت قشم نیز از طرح مسکن جوانان قشم به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اشاره‌شده در بیانیه گام دوم انقلاب یادکرد و گفت: اجرای طرح مذکور مصداق امیدبخشی به بدنه جامعه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری است.

377 جوان قشمی صاحب‌خانه می‌شوند

با این کلنگ زنی 377 نفر از جوانان واجدالشرایط در 5 روستای دولاب، دوربنی، تم سنتی، خالدین و توریان صاحب مسکن شدند.

لازم به ذکر است در این مرحله، 26 جوان متقاضی  در زمینی به وسعت 8 هزار و 552 مترمربع در روستای دوربنی، 203 نفر در 7.2 هکتار در روستای دولاب، 67 نفر در 3.3 هکتار در روستای توریان و 81 متقاضی جوان دو روستای تم سنتی و خالدین در چهار هکتار زمین از تسهیلات مسکن استفاده خواهند کرد.

این در حالی است که در 26 خردادماه امسال نخستین پروژه مسکن جوانان جزیره قشم در روستای باسعیدو در زمینی به مساحت هفت هکتار و در 31 تیرماه نیز دومین مرحله کلنگ ساخت با 499 واحد در فاز دوم پروژه مسکن جوانان جزیره قشم، به مساحت 235 هزار و 800 مترمربع بر زمین خورد.

گفتنی است، کلنگ‌ ساخت ۴ طرح تأمین مسکن جوانان در ۵ روستای توریان، دوربنی، دولاب، خالدین و تم سنتی با حضور افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام‌جمعه اهل سنت قشم، شیخ محمدعلی امینی، مدیر مدرسه علوم دینی بندرلنگه، رضا صفایی، رییس دادگستری، امید مهدوی مجد، دادستان، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی به همراه جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، معتمدان و مدیران شهرستان عصر امروز چهارشنبه 23 شهریورماه 1401 بر زمین زده شد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j5aze