پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/22 09:35
ایرانسل/
کد خبر: 27246

ایرانسل با «5G در صنعت» به رویداد معدنکاری دیجیتال آمد

«کار در معدنِ دیجیتال سخت نیست!» این، جمله‌ای بود که مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل، در میزگرد تخصصی «نقش فناوری‌های نوظهور انقلاب صنعتی چهارم بر مدیریت زنجیره و عملکرد سازمانی در صنعت معدنکاری» بیان کرد.

میزگرد فوق، بخشی از «همایش و نمایشگاه معدنکاری دیجیتال» است که با حضور ایرانسل، از ۲۱ تا ۲۳ شهریور ۱۴۰۱، در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.

هدف از برگزاری رویداد، تقویت به‌کارگیری فناوری‌های نوین صنعت معدنکاری، معرفی شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپای پیشرو در این زمینه و آموزش مفاهیم و مقدمات معدنکاری دیجیتال است.

ایرانسل در این رویداد، با حضور در نمایشگاه، میزگرد تخصصی، سخنرانی، برگزاری کارگاه تخصصی و…، آخرین دستاوردهای خود در زمینه ارائه خدمات دنیای دیجیتال به کسب‌وکارها را تشریح کرده است.

سازمانی که وارد مسیر تحول دیجیتال نشود، محکوم به شکست است

در نخستین روز این نمایشگاه، میزگرد تخصصی حوزه معدن با عنوان «نقش فناوری‌های نوظهور انقلاب صنعتی چهارم بر مدیریت زنجیره و عملکرد سازمانی در صنعت معدن‌کاری» با حضور مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل برگزار شد.

مهندس محسن یوسف‌پور در بخشی از صحبت‌های خود در این میزگرد، به اهمیت ایجاد زیرساخت ارتباطی یکپارچه و راهکارهای مبتنی بر فناوری‌های توانمندساز تحول دیجیتال، همچون هوش مصنوعی، بلاک‌چین، امنیت سایبری و… در کنار استفاده از این راهکارهای یکپارچه برای کاهش فاصله عمیق بخش صنعت و معدن و فناوری‌اطلاعات اشاره و خاطرنشان کرد: «کارکرد با روش‌های سنتی و عرضه محصولات با شیوه گذشته، در حال حاضر با اقتصاد دیجیتال همخوانی ندارد و سازمان‌هایی که وارد مسیر تحول دیجیتال نمی‌شوند، ناگزیر محکوم به شکست هستند.»

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص نقش ایرانسل در ارائه اینترنت 5G برای دیجیتالی کردن معادن، گفت: «فعال‌سازی شبکه نسل پنجم تلفن‌همراه در توسعه معدن‌کاری دیجیتال و حرکت به سوی هوشمندسازی معادن از جمله برنامه‌های ماست و ایرانسل با توجه به مأموریت راهبردی و تجربه پیشین خود در بهره‌برداری از نخستین سایت نسل پنجم شبکه تلفن همراه در یک مجموعه صنعتی در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، بزرگترین مجموعه فولادسازی کشور، آمادگی کامل و لازم فنی جهت ایجاد و برقراری شبکه اختصاصی در مناطق صنعتی به ویژه معادن کشور را دارد.»

در بخش دیگری از این رویداد، آقای سودیپتو مویترا، مدیرکل تجارت فناوری‌اطلاعات واحد کسب‌وکار سازمانی گروه MTN، به صورت آنلاین سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی، به موضوع «نقش 5G و اینترنت اشیا در صنعت معدن» پرداخت و در خصوص بررسی چالش‌های صنعت معدن، تحول دیجیتال در صنعت معدن، هوشمندسازی معادن با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش ریسک، برنامه‌های آتی با بهره‌گیری از زیست‌بوم دیجیتال 5G، بررسی زیست‌بوم و معماری شبکه بی‌سیم اختصاصی و نیز ایجاد ارزش‌های مشترک میان بازیگران صنعت، برای حاضران سخنرانی کرد.

برگزاری کارگاه آموزشی معدن‌ متصل، از دیگر برنامه‌های ایرانسل در این رویداد است. این کارگاه با سرفصل‌هایی مانند چالش‌های عمده حوزه معادن، محرک‌های اصلی برای حرکت به سمت معدن هوشمند، نقش شبکه 5G در معدن‌کاری دیجیتال و خدمات نوین ایرانسل در حوزه هوشمندسازی معادن، برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

حمایت ایرانسل از شرکت‌های دانش‌بنیان در رویداد معدن‌کاری دیجیتال

در بخش Reverse Pitch رویداد معدنکاری دیجیتال، ایرانسل در کنار دیگر فعالان این حوزه، اعم از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و… در برنامه‌ریزی و اجرای جذب حداکثری ایده‌های استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مشارکت کرده و در پنج بخش سرمایه‌گذاری، حمایتی و رگولاتوری، تسهیلات، زیرساخت و توسعه بازار، شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌یافته به مرحله ارزیابی نهایی، را پشتیبانی می‌کند.

استقرار فناوری‌های نوین در عرصه معدن‌کاری و صنایع وابسته بر روی بستر شبکه 5G، کارایی ویژه خود را به صورت کامل عملیاتی می‌کند. از این رو تأثیر بالای فعال‌سازی شبکه نسل پنجم تلفن‌همراه در توسعه معدن‌کاری دیجیتال و حرکت به سوی هوشمندسازی معادن، نیازمند حضور موثر و فعال اپراتورهای شبکه موبایل کشور است.

در این رابطه، ایرانسل با توجه به مأموریت راهبردی خود و پیشرو بودن در راه‌اندازی سایت‌های 5G در کشور، آمادگی کامل و لازم برای ایجاد و برقراری شبکه اختصاصی در مناطق صنعتی، به ویژه معادن کشور را دارد و بر این اساس، ایرانسل تسریع در توسعه شبکه 5G در صنایع کشور و ارائه خدمات End to End برای ایجاد تحول دیجیتال در صنایع و معادن کشور را در اولویت اول فعالیت‌های راهبردی خود قرار داده است.

 

روابط عمومی ایرانسل


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y8lga