دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/22 06:32
سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:
کد خبر: 27226

برگزاری دوره آموزشی بلد محلی در قشم

سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره آموزشی راهنمای محلی ( بلد بومی) در جزیره خبر داد.

ایوب زارعی با اعلام این خبر گفت: دوره آموزشی بلد محلی با هدف آموز مهارت و توان‌افزایی علاقمندان و راهنمایان گردشگری برگزار شد.

وی ادامه داد: فراگیران این دوره 10 سرفصل آموزشی از جمله مفاهیم و اصطلاحات میراث فرهنگی و گردشگری، قوانین و مقررات مربوط به حفظ میراث، جغرافیای جهانگردی و اکوتوریسم و جاذبه های تاریخی و میراث فرهنگی را فراگرفتند.

به گفته زارعی، آشنایی با فنون راهنمای تور، تاریخ و فرهنگ اقوام، اصطلاحات انگلیسی در زمینه گردشگری، صنایع دستی، بهداشت سفر و کمک‌های اولیه و آموزش عملی اجرای تور از دیگر مباحث ارائه شده در این دوره آموزشی است.

سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: در دوره بلد بومی قشم 96 داوطلب هریک در 70 ساعت شامل 62 ساعت آموزش نظری و یک سفر نیم‌روزه سرفصل‌‌های پیش گفت را آموزش می‌بینند.

وی افزود: دوره‌های راهنمای محلی تحت نظارت این مدیریت با هدف ارتقای صنعت سبز گردشگری و کمک به تسریع فرآیند جهانی شدن جزیره قشم برگزار می‌شود و در پایان هریک از افراد شرکت کننده گواهی‌نامه معتبر دریافت می‌کنند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qrg6