سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/20 06:10
پذیره‌نویسی «ضمان» از امروز در فرابورس آغاز شد
کد خبر: 27028

جزئیات تضمین اصل پول در بازار سرمایه

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری مختلط تضمین اصل سرمایه کاریزما از امروز در فرابورس آغاز شد که در این مرحله واحدهای ممتاز برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای پذیره‌نویسی می‌شود و پس ‌از آن واحدهای عادی صندوق از طریق پلتفرم کاریزما پذیره‌نویسی خواهد شد.

عزت‌الله طیبی مدیرعامل سبد گردان کاریزما صبح امروز در نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» ویژه پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری مختلط تضمین اصل سرمایه کاریزما با بیان اینکه امروز شانزدهمین صندوق گروه مالی کاریزما پذیره‌نویسی می‌شود، گفت: این صندوق با دو نوع مختلف فعالیت می‌کند و به دلیل تضمین اصل پول دارندگان واحدهای معمولی، پذیره‌نویسی دومرحله‌ای دارد.

به گفته طیبی، امروز واحدهای صندوق نوع دوم پذیره‌نویسی می‌شود که حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در این مرحله ۱۰۰ میلیون تومان است.

طیبی با تأکید بر اینکه انتظار این است در این مرحله از پذیره‌نویسی سرمایه‌گذاران حرفه‌ای وارد شوند، به لزوم امضای بیانیه ریسک اشاره کرد و گفت: در مرحله بعد طبق فراخوانی که کاریزما اعلام می‌کند، شاهد پذیره‌نویسی واحدهای عادی این صندوق از پلتفرم کاریزما خواهیم بود.

مدیرعامل سبد گردان کاریزما همچنین در خصوص نحوه تضمین پول در این صندوق گفت: دارندگان واحدهای عادی باید ۹۰ حداقل روز سرمایه خود را در صندوق نگه ‌دارند تا اصل سرمایه‌شان تضمین ‌شود و اگر طی این ۹۰ روز، بازار افتی داشته باشد، اصل پول آن‌ها تضمین خواهد شد.

وی در خصوص نحوه تضمین اصل سرمایه توضیح داد: دارندگان واحدهای ممتاز که اصل پول سرمایه‌گذاران عادی را تضمین می‌کنند، کارمزد دریافت می‌کنند. درواقع دارندگان واحدهای عادی بابت ضمانت اصل سرمایه، به دارندگان واحدهای ممتاز کارمزد می‌دهند که این مبلغ شامل درصدی از سود سرمایه‌گذاران است.

طیبی در همین زمینه اضافه کرد: صندوق «ضمان» از نوع مختلط است و دارندگان واحدهای ممتاز علاوه بر سرمایه‌گذاری در صندوق، دو نوع کارمزد از سرمایه‌گذاران عادی دریافت می‌کنند که یک کارمزد روزانه و یک کارمزد بر اساس میزان رشد بازار است.

مدیرعامل سبد گردان کاریزما با اشاره به اینکه ایده شکل‌گیری این نوع صندوق‌ها از سمت سازمان بورس مطرح شد، افزود: در حال حاضر با دو نوع صندوق موافقت شده که یکی از آن‌ها صندوق مجموعه کاریزماست.

وی در خاتمه با اظهار امیدواری به توسعه ابزارهایی با این مشخصات در بازار سرمایه گفت: این صندوق‌ها فضا را برای حضور افرادی که از ریسک بازار و از بین رفتن اصل پول خود نگران‌اند، فراهم می‌کنند.

 

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/399jj7