چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/19 14:38
روز شنبه مورخ 19 شهریور ماه؛
کد خبر: 26974

نشست صمیمانه دبیرکل سندیکای بیمه گران با معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ج.ا.ایران

در دیداری صمیمانه در روز شنبه مورخ 19 شهریور ماه، دکتر کریمی و مدیران سندیکای بیمه گران با دکتر بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ج.ا.ایران دیدار کردند.

در این نشست دکتر سید محمد کریمی، دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران ضمن ابراز خرسندی از تعامل خوب نهاد ناظر با سایر ارکان صنعت بیمه گفت: این سلسله نشست های صمیمانه نشان از رویه تعاملی نهاد ناظر دارد که قطعاً  نتایج خوبی را برای صنعت بیمه به همراه خواهد داشت.

 وی با اشاره به ظرفیت کارشناسی ۱۲۰۰ نفری سندیکای بیمه گران ایران گفت: سندیکای بیمه گران ایران در سال گذشته با بهره گیری از این ظرفیت توانسته اصلاح نرخ حق بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱، معافیت مالیات بر ارزش افزوده بیمه درمان تکمیلی و بیمه های زندگی، عدم تصویب پیشنهاد ۵ درصد عوارض از حق بیمه شخص ثالث، معافیت بیمه از پرداخت مالیات سود سپرده بانکی در قانون بودجه و موارد دیگری را به ثمر برساند.

 دکتر کریمی افزود: سندیکای بیمه گران ایران با این اقدامات در سال ۱۴۰۰ توانست بیش از  ده هزار میلیارد تومان عایدی به نفع صنعت بیمه ایجاد کند.

 دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران ضمن اعلام آمادگی برای بهره‌برداری مشترک از ظرفیت کارشناسی موجود در سندیکای بیمه گران ایران در راستای اصلاح آیین نامه ها و ایجاد فضای کسب و کار نو در صنعت بیمه افزود: این مجموعه توانسته در سطوح مختلف شورای عمومی، هیئت رئیسه، کمیسیون ها و کارگروه های تخصصی و شورای هماهنگی استان ها با کنار هم قرار دادن پیشکسوتان و نسل جدید، فضایی برای پیشبرد اهداف صنعت بیمه ایجاد کند.

 دکتر کریمی  از اجرای برنامه هایی در خصوص آمادگی برای پسابرجام با همکاری پژوهشکده بیمه خبر داد و گفت: ما در صدد هستیم کارشناسان صنعت بیمه را به علم روز مجهز کنیم تا بتوانیم به محض فراهم شدن شرایط در حوزه های بین المللی نیز  حضور پررنگ داشته باشیم.

همچنین در این نشست دکتر علی بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در این نشست سندیکای بیمه‌گران ایران را بازوی اجرایی بیمه مرکزی دانست و ضمن قدردانی از تلاش های بی وقفه دکتر کریمی در پیشبرد اهداف صنعت بیمه گفت: سندیکای بیمه گران ایران از ظرفیت کارشناسی خوبی برخوردار است که باید در جهت اصلاح آیین نامه ها و راهکارهای اجرایی به کار گرفته شود. وی افزود: پتانسیل های خوبی در سندیکای بیمه گران ایران و پژوهشکده بیمه نهفته است که باید در یک هم افزایی مثبت با بیمه مرکزی از این تجربیات و دانش در تزریق مبانی تخصصی روز بیمه ای به نیروی انسانی صنعت بیمه استفاده کرد.

عضو هیئت عامل بیمه مرکزی با اشاره به اقدام شایسته دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در خصوص ایجاد کارگروه تخصصی سرمایه انسانی سندیکای بیمه‌گران ایران، پرورش نیروی انسانی متخصص و جانشین پروری را از ماموریت های اصلی معاونت طرح و توسعه دانست و گفت: صنعت بیمه باید فضایی را برای انتقال تجربه پیشکسوتان به کارشناسان و مدیران جوان ایجاد کند، چرا که تلاقی نسل جدید و پیشکسوتان می‌تواند نقطه عطفی در مسیر راه جانشین پروری در صنعت بیمه باشد.

دکتر بنیادی نایینی با تاکید بر اینکه سندیکای بیمه‌گران ایران محل مناسبی برای ایجاد این هم اندیشی ها است، گفت: صنعت بیمه گنجینه‌ای از پیشکسوتان متخصص بیمه ای است که نباید فرصت بهره مندی از تجارت و دانش آنها به بهانه جوانگرایی از بین رود، بلکه باید با برگزاری جلسات هم اندیشی این تجارب به نسل جدید که دارای انگیزه، نیروی جوانی و دانش روز هستند، در راستای جانشین پروری انتقال یابد.

 در ادامه معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی از اصلاح آیین نامه های بیمه مرکزی خبر داد و گفت: آیین نامه ها باید با نگاه تحول دیجیتال و مسائل روز صنعت بیمه اصلاح و بررسی شود که  تاکنون تعدادی از آیین نامه ها اصلاح و بررسی شده و برای تصویب به شورای عالی بیمه ارسال شده است.

 دکتر بنیادی نائینی، ایجاد فضای نو در کسب و کار صنعت بیمه را مستلزم بهره گیری از فناوری دیجیتال دانست و افزود:فناوری دیجیتال، مختص استارتاپ ها نیست و شرکت های بیمه باید سازوکارهای تحول و ایجاد بسترهای مناسب برای ورود به کسب و کارهای نو را فراهم کنند.

 

روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qeje